Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Izmo - 03.05.2022, 12:05:12
-
Tervehys. Mulla oli semmosta ongelmaa että nesteletkut oli ihan kivikovat ja meinasi kennon letku räjähtää. No tarkistin sitte paisarista sen pienen letkulähön ja sehä oli ihan tukossa.
Pienellä poranterällä sitä kairasin ja siitä lähti kokonaan se metalliholkki pois. Eikai luulis että se mittää haittaa. vaihdoin vielä varmuudeksi sen letkun paisarin ja syylärin väliltä.
Nyt meni noin viikon että ei tehny kovaa painetta ja kaikki ok. Mutta tänään oli taas ihan saatanan kovat letkut ja kennon letku ihan pullistunu ja termostaattikotelosta alko vuotamaan nestettä.
Voiko jumiva termari tehä tämmöset oireet? Autoon oon 2020 talvella tehny kansirempan (uuet tiivisteet+ kannen oikasu) samlla vaihdoin varalta uuden paisarinkorkin. 940 turbo vm98.
-
Ja tosiaan hyvin puskee lämmintä, ei kupli paisarissa. Nesteet ja öljyt puhtaat.
-
voi se termari siellä temppuilla
-
Tilasin uuen termarin bilialta. Toivotaan että on siinä vika.
-
Osaako joku sanoa varaosanumeroa kennon letkulle? Siis se letku jonka välissä on alipainehana. Pitäs varmaan seki uusia ku monet kerrat pullistellu.
-
Kurkkaa DO88 sivuilta, saattaa löytyä silikoni versio ja halvemmalla kuin marmoritiskiltä. Ite olin hakemas öljyjäähyn letkuja siniseltä ja siellä hinnaksi normi kumiletkulle kerrottiin summa joka oli 2x sen mitä DO88 pyysi silikoni versiosta nii suosiolla otin sit ne silikonit.
Tähän mennessä palvelleet ihan hyvin, ne alkuperäset kumiletkut eivät tykänneet aiemman omistajan löysälle jätetystä öljysuodattimen vuodosta, oletan silikonin sietävän paremmin öljyä vaikka sitä sinne ei enää pitäisi päästä.
-
Jaa empä ookkaa tuommosesta puljusta koskaa kuullu ennen. Tuolla näyttäs olevan mutta ei saa erikseen just sitä minkä tarvin.
-
Vaihdoin termarin ja uuden korkin. Viikon ajelin ja nyt kävi niin että lämppärinkenno vuotaa lattialle :'(
Kai se on tehtävä kansiremppa samalla vai liekö sattumaa että just nyt kenno hajoaa. Kovat letkut aina ajon jälkeen ei muita oireita ollu ennen tätä kennohommaa. Oisko kansiviasta johtuen tehny paineen ja rikkonu kennon tiiä sitte prrrkele.
-
Ajattein nyt kannen käyttää koneistamolla plaanauksessa ihan mielenrauhan vuoksi.
Tästä on jo aiemmin siivu sipastu ja mauserilla mittasin kannen korkeudeksi 145,8mm jos siitä vielä pienen siivun ottaa niin vaikuttaako vielä liikaa puristussuhteeseen? Autossa ruotsinpojan lastut ja ahtoja 0.8 muuten vakio.