Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Fubar - 03.05.2022, 13:11:31
-
Päivää foorumille.
En löydä mistään tietoa missä sijaitsee ”stanssattu” moottorin sarjanumero. Pitäisi saada tietoa onko kone alkuperäinen vai vaihtokone.
Laite itse on s80 v8 2008.
Sinisellä kun käy kysymässä, niin saa vain valistuneita arvauksia sijainnista. Itsellä ei ole mahdollisuutta tonkia konetta niin tarkkaan parkkipaikalla. Olisin todella kiitollinen asiasta tietäville.
-
Yleensä tiedot löytyvät jakohihnan kotelon tarrasta. Mahtaako olla missään stanssattuna?
-
Yleensä tiedot löytyvät jakohihnan kotelon tarrasta. Mahtaako olla missään stanssattuna?
Ei näkynyt koko tarraa, kun urahihnaa vaihdettiin. Kuulemma pitäisi jostain löytyä laserpisteellä poltettu
sarjanro. joka sisältyy auton rungon sarjanumeroon lasin alareunassa. Paikasta vaan ei ole tarkkaa tietoa :-[
-
Ajankuluks koitin hakea, aina vaan puhutaan tarroista. :P
(https://i.ibb.co/wp0jj4D/42337.jpg) (https://ibb.co/wp0jj4D)
-
Ajankuluks koitin hakea, aina vaan puhutaan tarroista. :P
(https://i.ibb.co/wp0jj4D/42337.jpg) (https://ibb.co/wp0jj4D)
Kiitos paljon. Sama ajatus oli, mutta ko. tarra loisti poissa olallaan. Sinisellä arveltiin että siellä on jossain lohkossa "eivät tiedä missä" pistepoltetu numero. Olisi kiva tietää sen tarkka sijainti, että voisi varmistaa onko kone alkuperäinen, vai joku tasapainoakseli "vikainen" vaihtokone, eli ennen vuotta -08 valmistettu.
Ei tunnu löytyvän netistä tietoa, olen kanssa selaillut useita tunteja eri sivustoja, vaikka tuo lontoon kieli on vähän hakusessa, muista puhumattakaan :idiot2:
-
Lohkon etupuolella oikeassa reunassa. Edestä katsottuna siis ihan siinä laatikon rajamailla.
Ja pieni huomio aloittajalle että kyllä ne tasapaino-ongelmat ilmenee vanhemmissa, eli ennen 06 valmistetuissa koneissa.
-
Lohkon etupuolella oikeassa reunassa. Edestä katsottuna siis ihan siinä laatikon rajamailla.
Ja pieni huomio aloittajalle että kyllä ne tasapaino-ongelmat ilmenee vanhemmissa, eli ennen 06 valmistetuissa koneissa.
Kiitos paljon vastauksesta. Täytyy tutkia asiaa, sinisellä vaan sano, että uudempi versio koneesta tuli -07 lopussa autoihin, mutta enpä rupea asiasta sen enempää vääntämään ;)
Kävin pikaisesti katsomassa, edellyttää varmasti jonkin asteista purkua kun päällisinpuolin ei näkynyt mitään, on sen verran härpäkettä edessä :-[
-
80ssä kai on kaikissa jo tuo muutos tehty tasapainoakseleiden laakerointiin,,,voihan ne tietty siltikin hajota. jos kone on vaihdettu jostain syystä vanhempaan ,sehän pitäisi olla xc90stä,,,muistaakseni 90koneessa on erilainen värinän vaimennin (2 osainen vs 3 osainen)
-
Kaippa tuo melko epätodennäköistä on, että tuohon olisi kone vaihdettu. Etenkin kun kyseessä on melko varman maineessa olevasta moottorista.
-
(https://i.ibb.co/z6JWZS0/2005-Volvo-V8-engine.jpg) (https://ibb.co/z6JWZS0)
-
Kiitos, todella hyvä kuva. Täytyy ruveta penkomaan kun kerkiää :)
-
S80 ei ole tuota tasapaino vammasta moottoria.
Xc90 v8 alkupään tuotannossa on tasapaino akseli ongelmaiset moottorit. Muistaakseni moottorin sarjanumeron 5000 jotain.
-
6833 on ensimmäinen moottori missä tuo vesireikä laakeripesässä on tehty,,
"Fubar" kai epäili että autoon olisi joskus vaihdettu vanhempi moottori ja halusi asiaan varmennuksen..