Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: YoC - 05.05.2022, 09:08:05
-
Terve
Auto aloitti oireet hiljattain, kotipihalta hienosti käyntiin ja kauppamatkalle. Kaupan pihalta ei kirveelläkään käyntiin. Starttaa siis kyllä mutta ei lähde käyntiin. Hetken seisomisen jälkeen ei taas mitään ongelmaa ja viikon verran toimii hienosti kunnes vika toistuu.
Nyt yhtenä päivänä teki saman mutta ei ole lähtenyt käyntiin enään ollenkaan.
Vikakoodia antaa yhdestä hehkutulpasta ja kampiakselin asentotunnistimesta.
- Kampuran tunnistin vaihdettu, ei vaikutusta.
- Johtosarjaa tutkittu, ei näkyvää vikaa.
- Johdot mitattu kampuran tunnistimelta eculle ja yhteys toimii. Johtosarjaa liikuteltu samalla kun mitattu mutta katkosta ei saatu aikaiseksi.
- Kokeiltu vielä toisen valmistajan tunnistinta, ei vaikutusta.
Moottorin ohjainlaitteita näistä kuulemma ei juurikaan mene niin mietityttää että onko vielä joku paikka jäänyt huomaamatta vai onko ohjainlaite sökö?
-
Eikö tuohon hehkun koodiin nyt kannattaisi perehtyä?
-
Eikö tuohon hehkun koodiin nyt kannattaisi perehtyä?
Hehkun koodi poistuu eikä tule kun harvoin takaisin. Kampuran tunnistimen koodi jatkuvasti aktiivisena eikä poistu nollaamalla.
Meinaatko että hehkun koodi on kytköksissä?
-
Kampiakselin vaiko nokka-akselin tunnistin koodina?
Laita koodit tänne niin voi selvitä sitäkin kautta..
-
Kampiakselin vaiko nokka-akselin tunnistin koodina?
Laita koodit tänne niin voi selvitä sitäkin kautta..
- P03362F
- P067200
-
- P03362F
- P067200
Koodit lienevät geneerisen OBD-II lukijan tuloksia. Niin hassulta kuin tämä kuullostaa, ehdotan, että tarkistat maadoituskaapelin siitä starttimoottorin luota moottorin kyljessä. Kaapeli voi olla poikki liittimen sisältä ja omassa autossa kaapeli jäi käteen vähäisellä nykäisyllä. Onhan akku ihan hyvä? Ettei systeemi kyykkää starttauksen aikana.
Toinen ehdotus on lopussa oleva starttimoottori - se pätkii pyöriessä ja sekoittaa rpm lukijan luulemaan viallista signaalia. Pätkiminen voi siis aiheutua maadoituskaapelistakin.
-
Jos mahdollista niin vidalla luku niin saat tarkempaa tietoa koodeista ja alkaa homma selviämään.
-
Tuleeko kampuran tunnistimelle +12 jännite?