Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: supa87 - 10.12.2011, 15:43:23
-
Rupesin termostaattia vaihtamaan ja yllätys yllätys ne torxit oli aika kireellä ja mulkkas kannat huonoks ja yritin sitte ruuvvarilla naputella auki. Sitte rupes kuulumaan lorinaa ja maahan tippuu nestettä jostain mutta ei oikee nää mistä. Eli halkesko sielä ny jotain ku yritin naputtaa ruuveja auki vai mitä? Onko muille käyny noin? Olisko se jalusta ottanu nokkiinsa?
-
Termostaattikotelo haljennut ihan sieltä kiinnityslaipan juuresta. Ei ole varmasti ensimmäinen laatuaan ja uudessa varaosassa on tehty vahvistuksiakin, verrattuna alkuperäiseen. Tosi hankala tai vaihtoehtoisesti suuritöinen vaihtaa, kun alempi pultti on tosi ahtaassa välissä. Tarpeeksi kun purkaa, niin helppo homma, mutta saa sen pultin sieltä välistäkin ronkittua auki, mutta vaatii hyvät hermot ja näppärät sormet.
-
Jeespoks niinpä tietenki.. Kattoin et varmaa ohjaustehostajan saa irrottaa ennen ku sinne pääsee.. Miksei tällänenki yksikertanen homma voi mennä niinku elokuvis :D
-
Jeespoks niinpä tietenki.. Kattoin et varmaa ohjaustehostajan saa irrottaa ennen ku sinne pääsee.. Miksei tällänenki yksikertanen homma voi mennä niinku elokuvis :D
No, se on yleensä sellainen homma, että ajattelee, että puolentunnin homma, niin siinä vierähtää useampi tunti :)
Pikkasen huonoa tuuria, niin se on sellaista.
-
Moro teitkö tämän ohjeen mukaan se termarin vaihdon.
http://www.lakesidedp.com/volvo/Thermostat/
-
Eipä oo tullu vaihettua vielä kun pitää uus termarikotelo hakee. Mutta tohon voiteluun asti pääsin et laitoin sprayta ja annoin vaikuttaa mutta.... :) pitää ny kanniskella useaa pulloa nestettä mukana koko ajan et saa lisättyä 10km välein nestettä ku paisari tyhjenee
-
Imusarjan kun päästää irti niin helpottuu kummasti tuo termarikotelon vaihto.
-
Noniin tulipas vaihdettua se kotelo ja oli tosiaan tosi veemäinen se alempi ruuvi siitä kotelosta. Sai sen hienosti irti kumminki ku hajotti sen koko vanhan kotelon siihen :D Sit vingutettiin siihen moottorin kiinnityskorvaan lovi et pääsee ruuvaaman sen alemman ruuvin hyvin paikoilleen. Kyllä nyt lämpenee hienosti ja viisari on siinä missä kuulu :)