Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: autoilija18 - 12.05.2022, 14:51:39
-
Hei, omistamani 2002 s60 tehoa alkaa löytymään vasta 3000rpm tienoilla, sinne asti vedättäminen on tuskallisen hidasta. Auto käyttäytynyt näin siis viimeiset kolme vuotta. Kaverini 163hv dieselvolvoa testatessa turbon huomaa jo 2000rpm kohdilla. Mitään vikakoodia ei aiheeseen liittyen ole auto antanut. Voiko syynä olla tuo paljon puhuttu "juuttuvasiipinen turbo"? ;D
-
En tiedä voiko nuo Pierburgin alipaineventtiilit, se joka egr:n imusarjaan menevän letkun takana on, aiheuttaa tuota, vähän turbon jumimiselta kuullostaa mut ei ole mulle tuttu ongelma.
-
Onko 2002 jo muuttuva geometria?
Perinteinen hukkaportti-turbokin käyttäytyy noin jos hukkis vuotaa.
-
Onko 2002 jo muuttuva geometria?
Jokaisessa D5:ssä on.
-
Testasin itse kaikki alipaine letkut ja venttiilit ensimmäisenä. Monessa on ollut alipaineletkuja halki tai kokonaan poikki.
-
Yks jantteri tuossa veikkaisi että egr venttiili jumii auki. Mulla xc90 d5 samat oireet, näiden lisäksi aaltoilevat tehot 2-3krpm alueella. Alipaineletkut ehyet ja turbo puhistettu. Seuraavaksi puran egr paketin ja hinkkaan puhtaaksi...
-
Yks jantteri tuossa veikkaisi että egr venttiili jumii auki. Mulla xc90 d5 samat oireet, näiden lisäksi aaltoilevat tehot 2-3krpm alueella. Alipaineletkut ehyet ja turbo puhistettu. Seuraavaksi puran egr paketin ja hinkkaan puhtaaksi...
Puhtia saa reilusti lisää kun tukkii koko egr venttiilin ja vie ohjelmoitavaksi :)