Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: V70b5252 - 18.05.2022, 16:26:44
-
Apua kaipailis, en tiedä onko oikea paikka postata tämä kun ekaa kertaa tänne kirjoittelen. Auto on 1997 vuoden v70 b5252fs moottorilla. Oireet on että lämpimällä koneella kun kaasun lyö nopiaa pohjaan ni alkaa pätkimään eikä toimi ollenkaan, joskus ei toimi edes hennolla kaasulla(riippuu ulkolämpötilasta) outoa tässä on että talvella auto toimi ihan täydellisesti mutta nyt kun taas kelit lämpeni niin pätkiminen tuli takaisin.
Vaihdettu on: bensapumppu,suodatin,suuttimet,kisko ja bpainesäädin, tulpat,puola,johdot,pyörijä,virranjakajan kansi,huohotinpönttö ja siihen kuuluvat letkut,ecu, sekä kaikki anturit paitsi nakutus anturit ja se joka menee vaihdelaatikkoon(öljyn taso anturi?) Nuitten lisäksi poistettu ilmansuodatin kotelosta se läppä ja kuumapuoli lyöty umpeen. Elikkä melkein kaikki vaihdettu eikä mitään vaikutusta :'(
-
Mitään vikakoodeja ei sitten anna?
Onko tämä se 10v kone missa ilmamassamittaria ei ole?
Onko map tai maf anturi putsattu.
Kaasu pohjassa kone tarvitsee myös ilmaa. Olisiko siinä selitys.
Kylmässä ilmassa enemmän happea? Lämpimässä vähemmän.
-
Kaikki anturit vaihdettu. Eli lambda-anturikin vaihdettu? vaikuttaa lämpimänä olennaisesti tuohon polttoaineseoksen säätöön.
-
Mitään vikakoodeja ei sitten anna?
Onko tämä se 10v kone missa ilmamassamittaria ei ole?
Onko map tai maf anturi putsattu.
Kaasu pohjassa kone tarvitsee myös ilmaa. Olisiko siinä selitys.
Kylmässä ilmassa enemmän happea? Lämpimässä vähemmän.
Joo on b5252 eli se 10venttiilinen eli ei ole maffia vaan imuilmanlämpöanturi ja se on vaihdettu ja map anturikin, ei anna mitään vikakoodeja paitsi joskus valitti bensantaso anturista muttei mitään muuta, ja kyllä se ilmaa saa.
-
Kaikki anturit vaihdettu. Eli lambda-anturikin vaihdettu? vaikuttaa lämpimänä olennaisesti tuohon polttoaineseoksen säätöön.
Kyllä on lambdakin vaihdettu.
-
On niitä rikkinäisiä osia myös vaihdettu uusiin rikkinäisiin.
Onko bensapumpun suodatinmatto myös vaihdettu jos sellainen on tankin sisällä.
-
On niitä rikkinäisiä osia myös vaihdettu uusiin rikkinäisiin.
Onko bensapumpun suodatinmatto myös vaihdettu jos sellainen on tankin sisällä.
Mistäs tämmöinen suodatinmatto löytyy, koko tankkilaite siis vaihdettu ja pumppu kyllä pörisee kun avaimesta kääntää mutta sitten vian ilmetessä tai kun käy tyhjäkäyntiä niin ei kovin ääntä kuulu kontista tai sit en vaan kuunnellu tarkasti.
-
Imunokka oli yhden hampaan myöhässä, nyt laitoin sen oikein vaa vieläki pätkii, ei yhtä pahasti mutta huomattavasti silti. muoviämpäri nämä on paskoja vehkeitä
-
Kaasuläppäkotelon ja erityisesti Egr venttiilin puhdistus auttoi täällä samanlaisen moottorin samanlaiseen oireeseen. Sama oire käy tietysti muihinkin vikoihin
-
muoviämpäri nämä on paskoja vehkeitä
Kokemusperäisesti sanon, että eivät lähtökohtaisesti ole. Verrokkina S90 ja pari muuta matkan varrelta. Ainoastaan Toyota Hilux on ollut harmittomampi.
Jotain ajoneuvosta kertoo pielessä ollut(?) jako, mutta ei siitä autoa voi syyttää.
Vikakoodit eivät näistä ihan joka kiinan palikalla irtoa. Sininen ja Vol-FCR ovat tunnetusti toimivia vaihtoehtoja.
-
Kaasuläppäkotelon ja erityisesti Egr venttiilin puhdistus auttoi täällä samanlaisen moottorin samanlaiseen oireeseen. Sama oire käy tietysti muihinkin vikoihin
Kaasuläpän olen putsannut ja mulla ei ole tässä autossa koko egr järjestelmää, se kohta imusarjan alapuolella johon egr tulisi on valettu umpeen, sama homma varaosa autossa.
-
Kokemusperäisesti sanon, että eivät lähtökohtaisesti ole. Verrokkina S90 ja pari muuta matkan varrelta. Ainoastaan Toyota Hilux on ollut harmittomampi.
Jotain ajoneuvosta kertoo pielessä ollut(?) jako, mutta ei siitä autoa voi syyttää.
Vikakoodit eivät näistä ihan joka kiinan palikalla irtoa. Sininen ja Vol-FCR ovat tunnetusti toimivia vaihtoehtoja.
nojoo onhan nämä lähtökohtaisesti todella hyviä autoja tekniikaltaan ja pelleiltään. Ööm vikakoodit kaveri luki läppärillä, oisko ollu autocomi tai jokin vastaava.
-
Tässä nyt lista asioista mitä ajattelin seuraavaksi tsekata:
Nokka akselien ajoitusten tarkistus.
Virranjakajan osat ja tulpat.
Pakoputkistossa tukos.
Bensalinjastossa ongelmaa.
Bensapumppu.
Suuttimien o-renkaat.
Puolalle menevä ht johto.
Map anturin liitin tarkistus.
Evap letkut tai venttiili.
Katalysaattori mulla tosiaan on hajalla ja meni päästöistä just ja just läpi, siksi mietin että voisiko se olla tukossa tai tukkinut äänenvaimentimen.
Virranjakajan kansi ja pyörijä ovat melko kuluneet( selviä koloja ja vihreetä väriä kannen kontakteissa) ja mulle sanottiin että nämä boschin 4kärkitulpat eivät pelaa tässä vaan pitäisi olla denson ykskärki tulpat.
-
Niin ja tosiaan löysin tota pvc systeemiä vaihtaessa että akulta moottorille/lootalle tuleva maapiuha ei ollut kiinni, voisiko se sitten olla syy miksi mulla on mennyt virranjakajan osat hajalle.
-
"kaveri luki läppärillä, oisko ollu autocomi tai jokin vastaava."
Kun katsoo tuota "seuraavaksi tsekattavien listaa", kannattaisi ehkä aloittaa sillä koodien tarkastuksella toimivalla lukijalla? Toki kuluuhan se aika mukavasti näperrellessä ja kokeillessa yhtä sun toista.
-
Terve.
Omassa sama oire. Kaasua nopeasti polkaistessa jää vaan rykimään ja pähkimään. Ei kiihdy mitenkään.
Oire tuli kun vaihdatin motonetista ostetun boschin pumpun. Ja vituiksihan se meni.
Auto lähti käyntiin ja kävi mutta oireet alkoivat.
Vaihdan pumpun joko Volvolta ostettuun tai sitten suoraan tehokkaampaan.
Pa-paineita ei ole mitattu vielä.
-
Terve.
Omassa sama oire. Kaasua nopeasti polkaistessa jää vaan rykimään ja pähkimään. Ei kiihdy mitenkään.
Oire tuli kun vaihdatin motonetista ostetun boschin pumpun. Ja vituiksihan se meni.
Auto lähti käyntiin ja kävi mutta oireet alkoivat.
Vaihdan pumpun joko Volvolta ostettuun tai sitten suoraan tehokkaampaan.
Pa-paineita ei ole mitattu vielä.
Sikäli kun mun muisti ei ihan petä, niin alkuperäinen on Boschin tekele, että sen puolesta pitäisi kyllä toimia..
Jos vaihdoit pelkän pumpun sinne yksikön sisään, niin voisiko olla että se pumpulle menevä pieni bensaletku olisi löysällä tai jostain halki?
-
Mittaa se paine vaikka rengaspainemittarilla ja ota imm töpsä irti ettei nyt oo samaan aikaan imm kypsyny..
B-suodatin koska vaihd?
-
Omas 850:sessä ainakin kerää lyhyessä ajossa vettä virranjakajaan jostain syystä x. Kuivaus ja taas rokkaa hetken aikaa. Nokkien ajoitukseen on se erikoistyökalu ne nokkapyörien merkit ei välttämättä merkaa ihan oikein. :idiot2:
-
Sikäli kun mun muisti ei ihan petä, niin alkuperäinen on Boschin tekele, että sen puolesta pitäisi kyllä toimia..
Jos vaihdoit pelkän pumpun sinne yksikön sisään, niin voisiko olla että se pumpulle menevä pieni bensaletku olisi löysällä tai jostain halki?
Vaihdatin pa-pumpun sinisellä samalla kun tehtiin muutakin huoltoa. Eli ei tiedossa letkujen tilasta tai kunnosta. Täytyykin tarkistaa linjat.[emoji106]
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Mittaa se paine vaikka rengaspainemittarilla ja ota imm töpsä irti ettei nyt oo samaan aikaan imm kypsyny..
B-suodatin koska vaihd?
Suodatin vaihdettiin samalla huollon yhteydessä.
Käytän auton paineiden mittauksessa piakkoin.
Sent from my iPhone using Tapatalk