Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Cossukka - 20.05.2022, 19:20:09
-
Moi
03vm V 70 joka toimi alussa hyvin ja sitten kerran sammui tielle mutta syytin bensan määrää. Kknpäästä sama, sammui mutta pääsi kuitenkin ajamaan ja samoin bensa oli hieman vähinä. Tämän kerran jälkeen ei ole ollut vetoja paitsi satunnaisesti. Nykii tai ryntäilee tasakaasulla hieman. Ecm 990A koodi oli ja mikä lie laiha seos toinen. Tulpat on tod vaaleat eli käy laihalla. Boksiin on tänään vaihdettu muistipiiri jota herjasi mutta ei korjaantunut. Ei vikavaloja ja kaikki testerillä testattuna toimii, kaasuläpät yms yms.
Voiko pumppu sekoilla vai onko poksi nyt jotenkin sekaisin?
-
Vaihdoin bensapumpun, tehot palautu lähes normaaleiksi. Mutta kaasun vaeltelu ajaessa jäi.
Kertokaa millä tämä vm03 säätää bensanpainetta? Eli tässä ei ole paineensäädintä kiskossa eikä anturia päässä.
Vai eikö kukaan muka tiedä?
-
Tankkilaite pumppuineen ilmeisesti turboissa hoitaa bensapaineenkin säädön.
Vapareissa taisi olla joku kiertolinja pumpulta jossa joku erillinen säädin.
Bensasuodatin milloin uusittu?
-
Tankkilaite pumppuineen ilmeisesti turboissa hoitaa bensapaineenkin säädön.
Kylä näin o! :)
2003 piti olla jo anturi tukin päässä ja PEM hoitamassa pumppua. 2000-2002 ei ollut kuin bensanpaineensäädin siellä tankissa.
Tämä kun on 2003 niin on voitu valmistaa loppuvuosi 2002 ja on vielä vanhan kaavan mukaan.
SIIS, jos ei fps ole bensatukin päässä niin on tuo vanha jossa paineensäädin vain tankissa.
-
Kylä näin o! :)
2003 piti olla jo anturi tukin päässä ja PEM hoitamassa pumppua. 2000-2002 ei ollut kuin bensanpaineensäädin siellä tankissa.
Tämä kun on 2003 niin on voitu valmistaa loppuvuosi 2002 ja on vielä vanhan kaavan mukaan.
SIIS, jos ei fps ole bensatukin päässä niin on tuo vanha jossa paineensäädin vain tankissa.
2005 2.5T ei ole anturia bensakiskossa, ei paineensäädintä bensakiskossa eikä ole myöskään paluulinjaa.
-
Joo no paluulinjaahan näissä ei ole. Tuossa mallissa ei varmaan ole kuin dampperi linjassa.
Siinäkin painesäätö sitten varmaan tankissa tai ainakin fps jos on on demand pumppu ja pem ohjaamassa sitä.
Alan pikkuhiljaa nostaan käet pystyyn näitten bensahommien kanssa kun ei volvon omatkaan tiedot pidä kutiaan.
Pitää vaan ottaa silmä käteen ja ihmetellä ite.
Meil on tuo 2005 T5 S40 ja siinä on tuo fps tukissa sun muut pemmit mut siinä onkin jo se uudemman mallin kone joka on tuumaa lyhyempi kuin tää vanha. :))
-
Joo no paluulinjaahan näissä ei ole. Tuossa mallissa ei varmaan ole kuin dampperi linjassa.
Siinäkin painesäätö sitten varmaan tankissa tai ainakin fps jos on on demand pumppu ja pem ohjaamassa sitä.
Alan pikkuhiljaa nostaan käet pystyyn näitten bensahommien kanssa kun ei volvon omatkaan tiedot pidä kutiaan.
Pitää vaan ottaa silmä käteen ja ihmetellä ite.
Meil on tuo 2005 T5 S40 ja siinä on tuo fps tukissa sun muut pemmit mut siinä onkin jo se uudemman mallin kone joka on tuumaa lyhyempi kuin tää vanha. :))
Suodatin on vaihdettu.
Mistähän tämä pemmi löytyy? Ei ole missään takakontissa, ei pyöränkaarissa ja muovitankki eli en ole senkään päältä sitä löytänyt... Hermo menee ekan Volvon omistamiseen kohta... Tyhjäkäynti on 650 joka varmaan johtuu b paineesta.
-
Voi olla ettei sitä ole vaan se tankkihässäkkä hoitaa kaiken.
Kuten sanoin niin sekavaa on.
Ehkä täällä joku asentaja joka näitä on laittanut pystyy tuohon vastaamaan selkeästi.
Minä en.
-
Se hässäkkä ei sitä pysty hoitamaan kun eihän siellä ole kuin takaiskuventtiili... Tässä siis pistoke on pumpun kannessa eikä kuskin puolella kuten vanhemmassa mallissa. Yrittänyt etsiä ja jossain luki että muka cemmi hoitas pemmin homman? Mystistä on, autossa oli alhainen tyhjäkäynti jo ostaessa mutta toimi ok.
-
Jos Vida löytyy niin sehän näyttää diagnostiikkapuolella ne ohjausyksiköiden sijannit. Ei ole vida itsellä nyt tässä niin en muista onko pemmiä, mut sehän on mallikohtaista toki.
-
Ei ole mitään laitteita itsellä.
Laihalla käy, voisiko jos ei ole pemmiä ja kun ei ole niin vika olla lamdassa? Lamda, pyörintänopeus ja ahtopaine, mistä muusta boksi voi laskea seosta ja siten painetta?
Edelleen, onko näissä johtosarja vikoja, boksi vikojahan näissä on yms.
-
No jos se cem hoitaa pem homman niin mistä se cem sitten sen painetiedon saa? :facepalm:
No imm noitten luettelemas lisäksi.
-
No jos se cem hoitaa pem homman niin mistä se cem sitten sen painetiedon saa? :facepalm:
No imm noitten luettelemas lisäksi.
Tuli muuten mieleen, bensapumpulla oli autossa käyty, peltilätkä puuttuu. Voisi olla että kamat heitetty toisesta vehkeestä? Minkähän laiset pumpun kojeet pitää olla jotta boksi osaa pumppua ohjata oikein?
-
No nyt selvisi vika >:(
Suodatin on uusi mutta lähtö pää on rikottu ja oikaistu suoraa bensalinjaan. Eli paineen säädin joka näkyy olevan kannessa ilmeisesti haaroittuvalla putkella on jäänyt pois välistä. Voi hyvää päivää.
-
Jumal auta!
Saatko millään kuvaa tuosta tänne? Vois auttaa montaa tuossa säätimen etsinnässä. :o
Miten se laihalla käy jos bp on liian korkea? ???
-
Jumal auta!
Saatko millään kuvaa tuosta tänne? Vois auttaa montaa tuossa säätimen etsinnässä. :o
Miten se laihalla käy jos bp on liian korkea? ???
Kait siitä saa kuvankin mutta säädin on b pumpun kannessa ja minulla se on suodattimelta lähtevä putki katkaistu ja viety suoraan bensaputkeen joka vie koneelle. Eli suod putkesta palataan b pumpun kanteen vissiin missä on y haara tankin päällä joka vie pumpun kanteen ja koneelle. Selvisikö?
Ohjainyksikkö jotenkin sitten sekoaa?
-
Kai se jotenkin :uglystupid2:
Tehty semmonen oikeen kunnon korjaus...
Mut korjaantuko se seos nyt? Kai sit?
-
Moi
Hommat korjaantui mutta...
Autosta puuttuu alavääntö. Kiihtyvyys on nykivää ja tänään alkoi jarrupoljin suhisemaan kun pitää ns. Pohjassa. Tyhjäkäynti on välillä 650 tai ja 750. Alkaa Hermo mennä. Huoh!
-
Moi
Hommat korjaantui mutta...
Autosta puuttuu alavääntö. Kiihtyvyys on nykivää ja tänään alkoi jarrupoljin suhisemaan kun pitää ns. Pohjassa. Tyhjäkäynti on välillä 650 tai ja 750. Alkaa Hermo mennä. Huoh!
Etsi vika jarruhostimesta ja korjaa se, voi mennä tehostimen vaihdoksi. Vuotava tehostin sekoittaa moottorin.
-
Kertokaapas...
LOW POWER, vikakoodeja liuta mutta
4b681 :o :o :o :o :idiot2: :idiot2:
Onko cemmi vika?
-
Etsi vika jarruhostimesta ja korjaa se, voi mennä tehostimen vaihdoksi. Vuotava tehostin sekoittaa moottorin.
Tulppasin, ei ollut vaikutusta.
-
Kertokaapas...
LOW POWER, vikakoodeja liuta mutta
4b681 :o :o :o :o :idiot2: :idiot2:
Onko cemmi vika?
Eihän tuo oo edes vikakoodi???
-
Eihän tuo oo edes vikakoodi???
Sepä SE :-\ tuntematon koodi, oli 00990 00001 ja vaikka mitä. Seikoili huolella, ei tehoa, ei kaasuun vastannut. Sitten korjaantui kokonaan... Ei nykimistä ei mitään ongelmia, tosin vähän vajaa alavääntö mutta vanhat vaivat katosi.
ODOTTELEn innolla kunnes jääpi tielle...
-
En ihan varma ole mutta toi vaikuttaa joltain CAN väylän viestiltä.
Se mitä se tarkoittaa saa joku levitoiva guru kertoa.
Löysin tuommosen mikä vähän avaa noita juttuja birminghamin murteella. Siinä on esimerkkinä käytetty viestiä joka kertoo kellonajan näytölle.
https://www.actronics.co.uk/acinsights/instrument-cluster-volvo-s60-v70-xc70-s80-xc90-1998-2009