Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 744 - 30.05.2022, 13:16:37
-
Moro! Osaisko joku kertoa mitkä on vm. 1989 740 b200e ilman kattia, päästöjen raja arvot? Netistä koitin kaivella mutta en löytänyt.
-
Tuolla http://www.autowiki.fi/index.php/Katsastus (http://www.autowiki.fi/index.php/Katsastus)
-
Eli kuuluisi siis tuohon luokkaan 1986 ja sen jälkeen, jolloin mitataan vain tyhjäkäynnillä ja CO max. 3.5 sekä HC max. 600??
Käytin kyseisen auton leimalla ja ei mennyt päästöistä läpi vaikka päästöt noissa rajoissa? Mittasi päästöt myös kierroksilla.
Onko konttorilla käynyt virhe?
-
Eli kuuluisi siis tuohon luokkaan 1986 ja sen jälkeen, jolloin mitataan vain tyhjäkäynnillä ja CO max. 3.5 sekä HC max. 600??
Käytin kyseisen auton leimalla ja ei mennyt päästöistä läpi vaikka päästöt noissa rajoissa? Mittasi päästöt myös kierroksilla.
Onko konttorilla käynyt virhe?
On käynyt, on mitannut katilla+lambdalla olevan version mukaan.
-
Eli kuuluisi siis tuohon luokkaan 1986 ja sen jälkeen, jolloin mitataan vain tyhjäkäynnillä ja CO max. 3.5 sekä HC max. 600??
Käytin kyseisen auton leimalla ja ei mennyt päästöistä läpi vaikka päästöt noissa rajoissa? Mittasi päästöt myös kierroksilla.
Onko konttorilla käynyt virhe?
Mistä arvo(i)sta se jäi kiinni? Noitten lisäks happi, o2, saa olla max 5
-
Konttorille soitettu ja vaatii kuulemma maahantuojan todistuksen että kyseisessä autossa ei ole katalysaattoria... Mistäköhän tuota lähtis sitten kyselemään?
Happiarvo 7.1 eli sen puolesta ei ilmeisesti olisi mennyt läpi mutta siitä ei kuitenkaan merkintää tullut.
(https://i.ibb.co/6wcnt4V/IMG-20220531-115127.jpg) (https://ibb.co/6wcnt4V)
-
Ei tarvitse mitään lappuja. Auton tiedoissa konttorilla näkee onko sinne merkitty kolmitoimikatti tai vähäpäästöisyys. Ei pitäisi, koska tuolla koneella ei ole myyty Suomeen katin kanssa. Voisi ehdotella laittaa konttori vaihtoon ::)
Happiarvo viittaa isoon vuotoon pakoputkistossa, mutta myös liian laiha seos(CO) nostaa happea. Toisaalta tarpeeksi iso vuoto pienentää CO-lukemaa.
-
Täysin samaa mieltä, näkevät koneeltaan auton tiedot.
Piti kans ehdottaa että vie toiselle konttorille missä osaavat mitata tai sitten tuo on kyllä pahimman luokan ...tuilua.
Muista reklamoida kyseisestä henkilöstä firman sivuilla!
Jos haluat lappua kysellä niin tuolta https://www.volvocars.com/fi/support/contact-us
Maksaa muuten postiennakolla 124€ ja kestää pari kolme viikkoa. :o
-
Aikamoista kädetystä katsoukolta. :idiot2:
-
Päivällä juttelin uudemman kerran samaisen katsurin kanssa. Kertoi että järjestelmä antaa suoraan päästörajat asemalla mitattaessa ja hän ei niitä pysty muka muokkaamaan... Sanoi että jos haen päästölapun jostain muualta niin päästää kyllä läpi niillä katittoman päästöillä.
-
Onkohan auto varmasti b200e alunperinkin? -89 oli jo f koneet ja katit.
-
Joo et todellakaan maksa tuosta enää eri päästömittausta. Traficomille seuraavaksi yhteyttä jollei tuo touhu rauhotu. Ja happiarvo viittaisi minusta siihen, että autossa on pulsair. Lisäksi se käy ehkä vähän laihalla. Ei oo tainnu inssi tajuta pulsairiakaan mittauksessa O0
-
Eikös -89 tehty vielä viimesiä b200e koneisia?
Jos siinä on toi järkky imusarja niin on b200e
(https://i.ibb.co/dbLZnzW/images-2.jpg) (https://ibb.co/dbLZnzW)
-
Kyllä on b200e ja aina ollutkin. Eikös se kuitenkin vaatisi uuden päästömittauksen jos ton happiarvon raja kerran on 5.0? Ja mikäs toi pulsair sitten on? Muutenkin tämä E kone ihan uus tuttavuus
-
Itellä ei e-koneessa pulsairia ollut(-88) mutta jos on niin sehän pitäisi tulpata mittauksen ajaksi, se ilmaletku siis josta se ottaa ilmaa pakoaukkojen alle.
Siitä olis kai oikeen menettelyohje tulipellissä.
Tommonen putkihässäkkä, ei voi olla huomaamatta.
(https://i.ibb.co/ZdyJYGB/GR-60850.jpg) (https://ibb.co/ZdyJYGB)
-
Joo ei kyllä ole tota pulsairia ja hyvin todennäköistä että putki vuotaa jostain
-
Ja lisäksi suuttimien tiivisteiden vuoto on hyvinkin todennäköinen