Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Mikko_Pu - 31.05.2022, 18:34:32
-
Mikähän volvoa vaivaa. Ajettu 320tkm ja tärinää ollut niin pitkään kun auto ollut minulla, eli 200tkm->
Vaihdettu on kaikkien pyörien laakerit, kaikki iskarit, molemmat vetoakselit, nippu heloja eteen ja taakse.
Tärinä on vähentynyt, eikä enää tunnu ratissa, mutta lisääntyy vauhdin kasvaessa tasaisesti. Alkaa häiritsemään yli 80 vauhdissa.
Renkaita ja vannesarjoja on kokeiltu lukuisia, eikä vaikuta tärinään, eli niissä vika ei ole.
-
Vaikuttaako valittu vaihde / turbiininlukitus tärinään?
-
Ei vaikuta, eli vika ei lienee vaihdelaatikossakaan.
-
Jouset päästää vetarit väärään kulmaan.
Madallusjouset tai väsyneet alkuperäiset.
Tää olis ainakin semmonen vika mikä meillä oli pienemmässä volvossa ja aiheuttajaksi pääteltiin f alkuinen nelikirjaiminen sana.
-
Täällä myös samankaltaista tärinä ongelmaa (v70 -12 d3) En kyllä ymmärrä mistä tuo tärinä voi tulla. Ei ole aikaisemmissa autoissa ollut vastaavanlaista ongelmaa. Jos joku tärinä on ollut niin kyllä ne on helposti löydetty. Itse ajattelin viedä avainvaunulle auton ja mikäli eivät löydä tärinän aiheuttajaa niin auto vaihtoon. Minunki autoon vaihdettu vetarit,pyöränlaakeria,puslaa ja sen semmosta... ;D
-
Täällä myös samankaltaista tärinä ongelmaa (v70 -12 d3) En kyllä ymmärrä mistä tuo tärinä voi tulla. Ei ole aikaisemmissa autoissa ollut vastaavanlaista ongelmaa. Jos joku tärinä on ollut niin kyllä ne on helposti löydetty. Itse ajattelin viedä avainvaunulle auton ja mikäli eivät löydä tärinän aiheuttajaa niin auto vaihtoon. Minunki autoon vaihdettu vetarit,pyöränlaakeria,puslaa ja sen semmosta... ;D
Premium pelejä :buck2:
-
Se on se kun tuli tää fordin rakenne(lma).
Ei vanhemmissa tuota ollut jos vaan autossa oli siihen tarkoitetut vetarit. Melko tarkkaa että on oikeilla numeroilla eikä vaan että katos vaan, täähän sopii tänne metodilla.
Vanteen keskireikä kans tiukka tai soviterenkaalla.
Heiskane91 lyödäänkö vetoo niin eivät löydä syytä?
-
On kyllä ollut suhteettoman rasittavaa ollut etsiä tuota vikaa.
Hölmöys tuli että jousia ei vaihdettu, jos ne tosiaan on aivan loppu ja vääntää vetarit väärään asentoon ???
Ilmotellaan jos ongelma poistuu tällä, taikka sitten vaan on totuttava asiaan...
-
Täällä kanssa yksi vähän tärisevä v70 2010.
Kolmella rengassarjalla ajeltu ja kaikki teki samaa.
Seurataan ketjua.. ;D
-
Moottorin kiinnityksiä on varmaan tutkittu myös. Itse vaihdoin just jakopäänhihnan 2008 D5, ja siellähän on oikealla yläkulmassa sellanen alla olevan youtube videon kuvaama öljytäytteinen kiinnike alimmaisena. Itsellä on ilmeisesti vaihtokunnossa, kun öljyä tulee ruuvin kiinnitysreiästä näkyviin. Ettei olisi kysyjilläkin joillakin samaa vikaa.
https://www.youtube.com/watch?v=pOiO-JCGdC0