Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: jörkka66 - 01.06.2022, 09:35:42
-
Moi, löysin palstan viesteistä muutaman ketjun joka käsitteli ongelmaa jossa ajaessa vikavalot vilahtelevat mittaristossa . ( mittariston oikean ja vasemman laidan kaikki valot syttyvät ja sitten sammuvat ) Missään ketjussa ei kuitenkaan ollut tarinaa viety loppuun että mistä vika oli löytynyt. Jos jollakin ollut samoja vaivoja niin mitenkä on asia saatu kuntoon. Kiitos etukäteen vinkeistä / vastauksista
Pieniä viitteitä on siihen suuntaan että sadekeli liittyisi vaivaan ja vauhdin hiljentäminen. Mutta ei toki idioottivarmoja huomioita.
-
Mitä tarkoittaa vikavalot vilkkuu? Mitkä valot? Laita vaikka videota. :)
-
Kuinkahan tänne videon saisi . semmoinen kyllä löytyy
-
Laitat vaikka youtubeen ja sen linkin kopioit tänne.
-
Homma tuli kuntoon. Kampiakselin asentoanturin vaihdolla. Antoi myös tuota vikakoodia .
-
Eipä auto ihan kuntoon tullutkaan vaikka 150km testilenkin pohjalta jo niin oletin kun mitään herjoja tai valoilmiöitä ei tullut.
Heti seuraavana ajokertana jo ensimetreillä herjas "ajonvakautus järjestelmä vaatii huollon. Myös moottorin kuva syttyi kojetauluun ja vikakoodeissa taas tuo " kampiakselin aseentotunnistin A1 piiri ". Vaikka anturi on tuon 150 km vanha ja näytti tuolla 150 km matkalla toimivan hienosti edellispäivänä.
Sitä ennen autossa vilkkui nuo valot kojetaulussa vähän väliä ja kiekkamittari oli hervoton tai makasi nollissa ja auto sammuikin välillä, lähtien kyllä aina käyntiin uudelleen. Ei kai auta kun ajella ja katsoa mitä se vielä keksii, jääkö tuo ajonvakautus herja ainoaksi ilmiöksi vai alkaako sammuilemaan. Taitaa Käyttöauto Tampere kohta olla oikea paikka tutkimuksille.
-
Kato nyt akkujännite ja latausjännite sekä maakaapelit lähinnä moottorinpäästä.
Ei maksa mitään.