Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Kaasarimakkara - 01.06.2022, 16:17:34
-
Ilmeisesti ruotsimallin 240:ssä on valokatkaisijan 0-asennossa palanut etuparkkien kanssa 21w polttimot huomiovaloina? Ja Suomeen tuoduista autoista se on poistettu? Onko tätä kytkentää mahdollista palauttaa jotenkin? Tarkoituksena olisi siis laittaa omaan autoon keltaiset Talmun huomiovalot ja olisi mahtavaa, jos ne saisi kytkettyä valokatkaisijan 0-asentoon Ruotsin mallin tyyliin, jolloin 0-asennossa palaisivat talmut+takavalot, ja muut katkaisijan toiminnot säilyisivät normaaleina.
Oma auto on vm. 1990 alkuperäinen suomiauto ja valomuistilla.
-
Tuossa johtokaavio, lisäksi tarvitset 6-napaisen (3515973) valokatkaisijan. Niitä varmasti on Ruotsin romppareilla.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Muut/Scan027.jpg?img=medium)
-
Kiitos, pitääpä tutkailla tätä
-
Ei tarvitse muuta kun katkaisee valokatkaisimelta ajovalojen releelle menevän herätevirtajohdon ja ottaa siitä herätteen talmujen releelle. Siis 0 - asennossa lähtevä heräte katkaisimen pohjasta. Itsellä toteutettu näin.
-
Ei tarvitse muuta kun katkaisee valokatkaisimelta ajovalojen releelle menevän herätevirtajohdon ja ottaa siitä herätteen talmujen releelle. Siis 0 - asennossa lähtevä heräte katkaisimen pohjasta. Itsellä toteutettu näin.
240 perusajovalokytkimessä ei ole tuota 0 asennon lähtöä, valomuisti toimii niin että valot jätetään päälle-asentoon.
-
Joo nykyisellään valokatkaisijan 0-asennolla ja ajovaloasennolla ei ole mitään muuta eroa kuin että 0-asennossa pitkiä ja sumaria ei saa päälle. Pitää kuitenkin tarkistaa tuo heräteasia, jos se olisi noinkin helppoa...
-
Joo nykyisellään valokatkaisijan 0-asennolla ja ajovaloasennolla ei ole mitään muuta eroa kuin että 0-asennossa pitkiä ja sumaria ei saa päälle. Pitää kuitenkin tarkistaa tuo heräteasia, jos se olisi noinkin helppoa...
Kyllä se on ;)
-
Muistatko yhtään minkävärinen johto se oli? Helppo se toki on mitata, mutta en juuri nyt ole auton luona. Meneekö se sille akun vieressä olevalle isolle peltiselle releelle?
-
Ei pysty muistamaan niin tarkkaan 10v vanhoja asioita... mittaa sieltä katkaisimen pohjasta.