Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: tormund - 01.06.2022, 22:58:53
-
Alkuperäinen etujousi sanoi sit työsopimuksen irti.
Ajatuksen vaihtaa koko jousijalkapaketti iskareineen kummallekkin puolelle, jos jostain löytäisi hyväkuntoiset käytetyt.
Käyköhän tähän kaikki PH2 malliset (oliko jostain -01 eteenpäin) moottorityypistä riippumatta?
(https://i.ibb.co/wzpYD1G/B1-DE4535-79-C9-442-F-B84-D-26612-CA3-C24-C.jpg) (https://ibb.co/wzpYD1G)
-
Etuiskarit samat 01>, jousissa muistelen olevan eroa konetyypistä riippuen. Ylätuki kahta versiota erona automaatti/ manuaali.
Hankinnassa huomioitava lisäksi onko nykyinen vakio vai sport alustalla ettei etu/takapää ole jäykkyydeltä tai korkeudelta liian eroavat.
-
thanks. Epävarmuustekijöistä johtuen ja koska iskaritkin jo 20 v vanhat originaalit niin laitoin Skruvarilta tämmöiset tilaukseen kummallekkin puolelle. Alennuksien jälkeen hinnaksi jäi 308€.
(https://i.ibb.co/Hz1Sx0T/2-CADEC25-DBA3-45-C4-9146-0298-F6-A2-CDD5.jpg) (https://ibb.co/Hz1Sx0T)
-
Kannattaako edes lähtee yrittää parkkipaikalla vaihtamaan?
Eikös vetarikin pidä irroittaa? Pultitkin aika tiukassa joten pulttipyssyä varmaan tarvii?
-
Kannattaako edes lähtee yrittää parkkipaikalla vaihtamaan?
Eikös vetarikin pidä irroittaa? Pultitkin aika tiukassa joten pulttipyssyä varmaan tarvii?
Ei tartte vetaria irottaa ja pulttiväänninkään välttämättä tarpeellinen ole, nivelväännin tai lenkkiavain ja riittävän painava vasara sekä irrotusöljyä.
http://www.volvohowto.com/how-to-replace-front-struts-on-volvo-s40-v40-1996-2004/
-
Volvo Professional Parts tolpat meni hyvin paikalle.
No koeajolle lähtiessä ekassa mutkassa takajarruputki poikki >:(.
Kyllä nyt koettelee….
Näähän on kokopitkät ABS yksikölle asti vai?
Alkuperäinen varmaan (en pääse nyt sekkaa) kiemurtelee bensatankin alta tai ties mistä.
Tuskin edes ruosteisiä kiinnikkeitä saa helpolla irti.
Voiko vetää uudet ihan suorinta reittiä eikä siitä katsastuksessa tuu sanomista?
-
Omasta -00 semmoinen muistikuva että oli välissä liitokset tulipellin kohdilla joten yksikölle asti ei tarvinnut vetää.
Siististi kun vetää ja kunnolla kiinnitetty niin ei väliä onko alkuperäisessä kohdassa. Koskaan pudottanut mistään vehkeestä mm tankkia jos kulkeneet sen yläpuolella vaan sivuilta kiertäen vedetty uudet ja ovat kelvanneet.
-
Omasta -00 semmoinen muistikuva että oli välissä liitokset tulipellin kohdilla joten yksikölle asti ei tarvinnut vetää.
Siististi kun vetää ja kunnolla kiinnitetty niin ei väliä onko alkuperäisessä kohdassa. Koskaan pudottanut mistään vehkeestä mm tankkia jos kulkeneet sen yläpuolella vaan sivuilta kiertäen vedetty uudet ja ovat kelvanneet.
thanks. Tällä ohjeella sit mennään. Parkkipaikalla en kuitenkaan näitä lähde tekee :(
-
nyt vasemman puolen putket vaihdettu ja pääsi koeajolle.
Etutolppien vaihdon jälkeen auto ei puoltanut ja rattikin ihan suorassa.
Onko tarpeellista tehdä enää ohjauskulmien säätöä?
-
Kyllä ne kulmat kannattaa tarkistuttaa, yleensä tolppa uusittuna muuttuu vähän.
Omassa viime keularempan jälkeen vaikka ratti oli suorassa eikä puoltanut oli säädöt kuitenkin vähän pielessä.