Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: vilerace - 11.12.2011, 20:00:53
-
Olisiko antaa hyviä vinkkejä millä pääsee alkuun: Vakio b200 strömbergin kaasarilla johon on tarkoitus ruuvata alkuperäinen turbo ja pakosarja b230ft myllystä, nurkista löytyisi n1bar paineen ja n.250l/h tuottava sähköpumppu..?
Eli kestääkö römperi tuon paineen?
Millä modauksilla pääsisi kaasarin kanssa edes "alueelle"?
Jostain lueskelin että ainakin neulaventtiiliä kannattaisi isontaa?
Jäähauskuuttelupeliä rakennellaan eli ei o ihan niin justiinsa ;)
Ja toki jos jollain olisi tyrkyllä turbon kaasari niin ollaan kiinnostuneita!
-
kaasarille yleensä paineet ei saa olla ainakaan yli 0.3bar. Eli tarvitset kertovan paineensäätimen, joka siis nostaa pensanpainetta ahtojen noustessa. Tolla pumpulla ahdot ei paljo yli puolta kiloa voi olla, koska bensanpaineen oltava tuo 0,3bar suurempi kuin ahtopaine.
Muutama linkki turbo strömpästä ja säätämisestä:
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=30070.0 (http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=30070.0)
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=15&t=6249 (http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=15&t=6249)
http://www.bmcno.org/tech%20tips/zenith%20stromberg%20tech%20tips.htm (http://www.bmcno.org/tech%20tips/zenith%20stromberg%20tech%20tips.htm)
-
malpassin turbomallinen bensapaineensäädin pitäis toimia sähköpumpun kans oikein hyvin...
http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=30050TURB241&theme=
toisen kaasuttimen bensanipasta saa vaikka bensapainemittarille lähdön ;)
-
B19A+strömberg modattu seuraavasti:
Ryypyn ja lämmönsäätimen reijät tukittu.
Neulaa lyhennetty sen verran, että kun luistin on yläkohdassaan niin neula on juuri ja juuri suutinputken sisällä. Neulan pää tulee myös olla erittäin terävä noin sentin matkalta alareunastaan.
2.5mm neulaventtiili ja koho säädetty korjausoppaan arvoihin.
Ahtoja oli 1.5bar eikä mennyt laihalle lambaadan mukaan.
-
morjens. lämmönsäätimen reijät kun tukitaan niin mitkä ne tarkalleen ovat ? onko jotkut niistä strömpän takalaipassa kolme ylimäärästa reikää ?
-
sen verran löysin tietoa että se olis keltainen mötikkä,ku en tunne tätä kaasaria eka kertaa rassaan tätä ku turboon laitan tään. muuten hyvin yksinkertainen laitos.
-
Olisko stromberi. :-\
-
on strömperistä kysymys .
-
Onkohan siinä nyt aivan varmaan ne ÄÄÄÄÄÄÄÄÄ pilkut?
-
onhan ne ku siihen kirjottaa ;)
-
onhan ne ku siihen kirjottaa ;)
Jaa,no sitte se ei ole kaasari,taitaa olla sähkömoottori.