Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: VolvoV40T4 - 19.06.2022, 12:17:45
-
Kysellään täältä onko kellään näitä ollut käytössä? https://www.ahtoja.com/product/329/volvo-b230-h-profiili-kiertokanget-152mm
Tulossa öljysumulliseen lohkoon vakio männillä ja mitathan näyttää passaavan.
Lensulta loppu varastosta ja tulossa vasta elokuussa lisää joten tässä olisi hyvä vaihtoehto. :)
E. Taitaa kaikki nää kiinaveivit olla kumminkin ihan samaa laatua?
-
En suosittele noita ahtoja.comin kankia. Ovat aivan halvimpia kiinalaisia ja piraatti Arp pulteilla. Lisäksi sarjassa jonka sain oli yläsilmät väljät ja tiimalasin muotoiset. Alasilmät olivat alamittaiset ja soikeat.
Lensun myymät kanget on tarkastusmitattu ja punnittu joten voi huoletta heittää paikalleen suoraan toisin kuin mitkään muut "kiina" kanget.
-
Joo Lensulle iso plussa tarjoamistaan veiveistä.
Muut, myös maxspeedingrods / eagle / vastaavat veivit suorastaan pitää aina tarkastaa ennen asennusta.
-
Omassa vinokoneessa on ahtoja.comin kanget ja hyvin pelittää
-
Kaikista kiinakangista tulis tarkistuttaa alasilmä ja vaihtaa yläsilmät varmasti hyviin, jos multa kysytään.
Esim maxspeedingin kanssa on ollu ihan arpapeliä onko yläsilmät sellaset, että ne menee vartissa väljäks vai ei.
-
Joo ikävä tilanne että B230 veivit on minulta loppu mutta syy on täysin se että en ole pystynyt uskomaan kuinka paljon Suomessa vieläkin harrastetaan B230 moottoreita.
Olen myynyt koko historian aikana varmaan arviolta 500 kiertokankea ja minulle ainakaan ei ole kukaan ilmoittanut että yläsilmät olisi menneet väljäksi. Voi tietenkin olla että minun myymä kanki on laadukkaampi?
Yleisesti jos käytetään Volvon alkuperäistä tappia, se on niin tukeva että ei mankeloi ylä laakeria....
Eaglen kanget on kyllä selvästi karumpaa jälkea kuin muut kiinalaiset ja V8 puolella hyvinkin yleisesti käytössä.
Eipä kukaan muu kanki myyjä pysty antamaan sellaista palvelua kuin minulla on koska ei kenelläkään muulla ole tuollaisia laitteita, jolla homma onnistuu ja hienoa myydä tuotetta, jonka tietää olevan priimaa.
-
Joo ikävä tilanne että B230 veivit on minulta loppu mutta syy on täysin se että en ole pystynyt uskomaan kuinka paljon Suomessa vieläkin harrastetaan B230 moottoreita.
Olen myynyt koko historian aikana varmaan arviolta 500 kiertokankea ja minulle ainakaan ei ole kukaan ilmoittanut että yläsilmät olisi menneet väljäksi. Voi tietenkin olla että minun myymä kanki on laadukkaampi?
Yleisesti jos käytetään Volvon alkuperäistä tappia, se on niin tukeva että ei mankeloi ylä laakeria....
Eaglen kanget on kyllä selvästi karumpaa jälkea kuin muut kiinalaiset ja V8 puolella hyvinkin yleisesti käytössä.
Eipä kukaan muu kanki myyjä pysty antamaan sellaista palvelua kuin minulla on koska ei kenelläkään muulla ole tuollaisia laitteita, jolla homma onnistuu ja hienoa myydä tuotetta, jonka tietää olevan priimaa.
Odotellaan mielummin elokuulle kankia ;)
-
Täytyypä kysyä että mikä on motiivi levittää täällä väärää tietoa ahtoja.com kiertokangista? Toisen haukkuminen valheellisin tiedoin ja perään toisen kehuminen on hieman kyseenalaista toimintaa. Faktahan on se että ainuttakaan veiviä ei ole yli 10v aikana myyty Kiinalaisilla pulteilla. Ne on AINA olleet peräisin Amerikasta ja ARP tekeleitä ja ARP omassa paketissaan asennusrasvan kanssa, eli ei valmiiksi kankiin asennettuna. Aiempina vuosina oli lyhyt ajanjakso kun myytiin Maxpeeding kankia varastontäydennyksenä, mutta niidenkin pultithan täytyisi olla ARP valmistamia.
-
Pystyykö noita leveällä alapäällä olevia kankia käyttämään vakio ft:n mäntien kanssa vai tuleeko ongelmia. Saman levyisellä alapäällä kun vakio kangissa ei näytäkkään olevan ihan joka paikassa. :idiot2: