Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: zombiland - 21.06.2022, 08:23:27
-
Moro! Olisiko mielipiteitä auton valinnassa ,olin ajatellu ostaa s80 Volvon 2.5t tai sitten 3.2 koneella, eli kumpi olisi fiksumpi vaihtoehto , kummankin kulutus on liki samaa luokkaa , 3.2 on ilmeisesti ketju kone ja 2.5t taas hihna! Ajo määrät noin 200 tkm ja itselläni tulee vain n.8tkm vuodessa !
-
Itse valitsisin 2.5 turbokoneen ehdottomasti. Kummatkin padat on aivan hyvässä maineessa. Turbokoneella kuitenkin paljon parempi vääntökäyrä verrattuna vaparikutoseen. Lastuttamalla tuosta turbokoneesta saa sitten taas "uuden" auton, jos alkaa tuntumaan, että jää jalkoihin.
-
Moro! Olisiko mielipiteitä auton valinnassa ,olin ajatellu ostaa s80 Volvon 2.5t tai sitten 3.2 koneella, eli kumpi olisi fiksumpi vaihtoehto , kummankin kulutus on liki samaa luokkaa , 3.2 on ilmeisesti ketju kone ja 2.5t taas hihna! Ajo määrät noin 200 tkm ja itselläni tulee vain n.8tkm vuodessa !
Noista vaihtoehdoista ottaisin itse 2.5T, kuusisylinterinen mieluummin T6-versiona.
-
Tuo vapari 3.2 vapari on vähän sellanen hassu väliinputoaja 2.5T ja 3.0 T6:n välillä. Iskutilavuutta ja vääntöä löytyy kyllä, muttei se silti mikään kummoinen voimalaitos ole. Uskoisin että varmasti myös janoisin kolmikosta.
-
Ota suoraan T5 niin ei tartte kohta manata että olisinpa ottanut...
-
Tai suoraan sen T6:n S*
-
Ota suoraan T5 niin ei tartte kohta manata että olisinpa ottanut...
Ei taida saada niihin malleihin mitä aloittaja miettii.
-
Itse jättäisin 3.2:sen välistä. Ihan vaan monimutkaisemman/ harvinaisemman moottoriratkaisun takia. Apulaitteet koneen takapäässä niin liekkö kaikki spesiaalia jotka käy vain siihen? Saattaisi tulla kalliita yllätyksiä.
-
Ei taida saada niihin malleihin mitä aloittaja miettii.
Tulihan faceliftiin vea-t5... Mutta kyllä minäkin 2.5t:n noista vaihtoehdoista ottaisin.
-
Ei taida saada niihin malleihin mitä aloittaja miettii.
Eipä tuo kertonut mallihaarukkaa, vanhemmissa on S80 T5 malleja.
Tosin jos ei hirveitä tiloja tarviis, kallistuisin S60.
Vuoteen 2007 olivat 2.5T melko aneemisia eikä tuo vapari 3.2 myöskään vakuuttanut voimallaan.(2.5T 200hp) :P
Myöhemmit T6 potki jo samat mitä joku ohjelmoitu vanha T5.
-
Kiitos vastauksista, enköhän pääse johonkin tulokseen valinnoissa ::)
-
Eipä tuo kertonut mallihaarukkaa, vanhemmissa on S80 T5 malleja.
Tosin jos ei hirveitä tiloja tarviis, kallistuisin S60.
Vuoteen 2007 olivat 2.5T melko aneemisia eikä tuo vapari 3.2 myöskään vakuuttanut voimallaan.(2.5T 200hp) :P
Myöhemmit T6 potki jo samat mitä joku ohjelmoitu vanha T5.
Tuota 3.2 litraista kutosta ei ole saanut kuin Ford alustaisiin ja niihin ei ole saanut koskaan 5 sylinteristä T5 mallia.
-
Tuota 3.2 litraista kutosta ei ole saanut kuin Ford alustaisiin ja niihin ei ole saanut koskaan 5 sylinteristä T5 mallia.
Joo,en ole nähnyt S80 T5:sta muita malleja kylläkin !
-
Joo,en ole nähnyt S80 T5:sta muita malleja kylläkin !
Ykköskorista, vain parin vuosimallin ajan valmistettua S80 (2.0) T5 -mallia ei myyty käsittääkseni kuin Italiassa, joten eipä se varsinaisesti ihme olekaan. Ainakin yksi näköjään on jotenkin kuitenkin Suomeen päätynyt:
https://www.nettiauto.com/volvo/s80/9476076 (https://www.nettiauto.com/volvo/s80/9476076)
https://www.nettiauto.com/volvo/s80/9523301 (https://www.nettiauto.com/volvo/s80/9523301)
Kakkoskorista S80 T5 -mallia valmistettiin pidempään, mutta eipä sekään yleinen Suomessa ole, kun melkein kaikki faceliftit ovat dieseleitä. Sellaisiakin kuitenkin on olemassa, esim.
https://www.nettiauto.com/volvo/s80/12655672 (https://www.nettiauto.com/volvo/s80/12655672)
-
Juu 2012 T5 tuli takaisin S80 malliin, mutta nelisylinterisenä kahden litran GTDi:nä.
-
Kakkoskorista S80 T5 -mallia valmistettiin pidempään, mutta eipä sekään yleinen Suomessa ole, kun melkein kaikki faceliftit ovat dieseleitä. Sellaisiakin kuitenkin on olemassa, esim.
https://www.nettiauto.com/volvo/s80/12655672 (https://www.nettiauto.com/volvo/s80/12655672)
Kakkoskorinen T5 ei ollut vain 5 sylinterisellä koneella
-
Juu 2012 T5 tuli takaisin S80 malliin, mutta nelisylinterisenä kahden litran GTDi:nä.
Tuo kone ollut minusta Fordin kone ja 2014 tuli sitten Volvon oma VEA kone.
-
Ilmeisesti uudempi malli haussa. Varmaan suuntaisin katseeni 2.5T, kuitenkin hyvän moottorin maineessa. 3.2 kiinnostava optio ja edustusautomainen moottori, T6 toisi lisää potkua nelikon kera (haldexin ylläpito).
Kaikkein kiinnostavin olisi vanhakoppainen facelift 2.5T...
-
Ei oo V8:ia vielä kukaan maininnut ::)
-
Ei oo V8:ia vielä kukaan maininnut ::)
Aika vähän saatavilla. Kulutus kuitenkin samaa luokkaa, et sinänsä ok vaihtoehto. ;)
-
Ei oo V8:ia vielä kukaan maininnut ::)
Tälle ääni, Executivena! Jos ajaa vähän ja/tai kukkaro kestää kulutuksen, ehdottomasti ykkösvaihtoehto bensamalleista.