Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Pete2 - 23.06.2022, 09:32:41
-
Dpf toimii arvojen mukaan järkevästi. Paine-ero näyttää tyhjäkäynnillä, ajolla ja täys kiihdytyksessä sitä mitä pitääkin.
Poltto menee oikein 26g->5g
Onko mahdollista että paine-ero näyttäisikin systemaattisesti liian vähän.?Eli voiko laskennallinen grammamäärä olla liian pieni, samoin paine-ero?
Onko tämmöisiä kokemuksia? Jotenkin epäilyttää, kun ennen polttoa ajo on vähän raskaan oloista, polton jälkeen normaalin herkkää...
-
Itseä ihmetyttää tuo laskennallinen grammamäärä, eli loppuun suoritetun polton jälkeen jäisi vielä 5gr nokea.
Omassa poltto tapahtuu ~20-25gr kohdilla riippuen ajosta ja polton loputtua laskennallinen grammamäärä on 0gr.
omassa huomannut ainakin, että kun nokea on yli 20gr, niin veto on hieman laiskemman oloista.
itse tekisin Vidalla pakkopolton ja pakkopolton jälkeen kalibroisin paine-ero anturin arvot. Tokihan tuon kalibroinnin voi tehdä myös heti onnistuneen polton jälkeen.
-
Jostain luin kokemuksia, että 26g->5g olis poltto. Liekö sitten niissäkin jotain ihmeellisyyksiä.
Moottorina mulla siis d3/d4 vm 2011
-
Vielä arvoista polton jälkeen
Tyhjäkäynnillä jossain 5-7hPa
Tasaisessa ajossa 20hPa huitteilla
Täys kiihdytys noin 110-120hPa
Ennen polttoa suunnilleen samat lukuunottamatta Talla pohjassa 150hPa tai vähän yli
-
Noita hPa-arvoja en valitettavasti näe elm327+carscanner yhdistelmällä.
Äsken kotimatkalla sattui sopivasti poltto tapahtua 23->0gr
(https://i.ibb.co/8Dj7JYT/IMG-20220623-140826.jpg) (https://ibb.co/8Dj7JYT)
Samaa 0gr arvoa näyttää myös vdd-dongle + d5t5-sovelluksen yhdistelmä
Koneena harmaakantinen 185hp D5.