Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Heikki75 - 24.06.2022, 08:04:10
-
Naapurin - 02 mallin V70 2.4T alkoi käyttäytyä niin, että lähtee käyntiin ihan Ok, mutta parin sekunnin jälkeen alkaa röpöttää ja toimii jotenkin vain suuremmilla kierroksilla. Sammuu välittömästi jos löysää kaasun.
Ei anna muuta kuin tuo Ecun signaalia koskevan ECM-982A koodin ja samalla tulee myös ABS ja muutamia DSTC-kommuninointi vikoja.
Viat saa nollattua pois, eivätkä tule samantien uudelleen, ennen käynnistystä. Tästä tulee ajatus, että ehkä sen aiheuttaa kuitenkin jokin muu komponentti tai johtosarja kuin Ecu itsessään?
Vika tuli yllättäen, eikä ole oireillut mitenkään ennen tätä aamua.
Tietysti mieleen tulee kaasuläppäkotelo tai MAF, koska se käy kuitenkin kaikilla pytyillä kun saa pidettyä käynnissä? Mutta niihin suoraan viittaavaa koodia ei näy.
Toisaalta nuo Jarru ja ajonvakautuspuolen koodit taitavat tulla aina kun jännite katoaa ohjainlaitteilta, esim. akun irroituksen jälkeen, että olisiko mahdollisesti virran saannissa katkoksia? Oireileeko esim. virtalukko näin?
Mutta, onko vastaasta ongelmasta kokemuksia, kuinka lähteä hakemaan vian aiheuttajaa.
-
Air Mass. Level Too Low
Sama savoks immu sökö.
Koitas vetää imm töpsä irti, korjaantuuko käynti? Jos, niin homma varmistettu.
-
Siinähän se. Ehdin jo toteamaan asian, mutta kiitos nopeasta avusta jokatapauksessa. P> P> P>