Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Kankaalla - 04.07.2022, 09:24:21
-
Dodii tuli ostettua tässä volvo v70 awd 2.5t
Ajattelin tehdä ns stage 0:n koneelle, vaihtaa öljyt nelivetojärjestelmään yms.
Kannattaakos sen jälkeen tollasta 320tkm ajettua konetta alkaa virittelemään? Ei syö öljyä ja tehot on kyllä tallessa, kulmavaihde hikoilee öljyä, mutta vetää kaikilla neljällä pyörällä.
Jos vaihtais parempaa cooleria keulaan, isompaa solmua yms yms. Mietteitä? Haukkuja?
-
Miksikäs ei?
Mulla vastaavalla tekniikalla 376tkm ajettu. Upgradea on; vaparin nokat, suuttimet, turbo, välijäähy ja putkisto.
Näihin huonosti vain kukaan tekee ohjelmaa. Pääsyynä tähän on se, että M4.4 ei ole irroitettavaa piiriä niinkuin vanhemmassa M4.3 on.
-
Mikäli on kiinnostusta omatoimiseen M4.4 säätämiseen:
https://m44.fandom.com/wiki/M44_Wiki
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/159506-tuners-rejoice-free-tuning-for-m44/
-
Multa saa myös apua opetteluun. :) Lastuja en tee kenellekkään kuin itselleni, mutta autan mielelläni.
-
Miksikäs ei?
Mulla vastaavalla tekniikalla 376tkm ajettu. Upgradea on; vaparin nokat, suuttimet, turbo, välijäähy ja putkisto.
Näihin huonosti vain kukaan tekee ohjelmaa. Pääsyynä tähän on se, että M4.4 ei ole irroitettavaa piiriä niinkuin vanhemmassa M4.3 on.
Dodii määpäs otan tästä inspistä
-
Mikäli on kiinnostusta omatoimiseen M4.4 säätämiseen:
https://m44.fandom.com/wiki/M44_Wiki
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/159506-tuners-rejoice-free-tuning-for-m44/
Kaiken muun kyllä varmaan saan värkkäiltyä itte vaan varmaan paras nuo säätelyt jättää ammattilaiselle itellä :D
-
Dodii määpäs otan tästä inspistä
Ohjelmointi on noiden toimenpiteiden jälkeen pakollinen. Volvolla ollut joku perversio siihen, että mennään stoikassa mahdollisimman pitkään. Sitten kun saa täyskaasutilan aktiiviseksi niin lyö laihalle ~15.5 lukemiin 3500rpm tienoilla.
-
Ohjelmointi on noiden toimenpiteiden jälkeen pakollinen. Volvolla ollut joku perversio siihen, että mennään stoikassa mahdollisimman pitkään. Sitten kun saa täyskaasutilan aktiiviseksi niin lyö laihalle ~15.5 lukemiin 3500rpm tienoilla.
Kyllähän se on odotettavissa, en kuitenkaa ihan nii uuno autojen kanssa ole :D