Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: moikki - 07.07.2022, 20:16:39
-
Tuli ilmoitus, että moottori tarvitsee huollon. Tehot hävisi moottorista. Boschin testerillä oli vikakoodi pyörreläpästä ja tanko onkin perinteisesti sohlo. Laitoin paikoilleen mutta ei korjautunut. Voiko tämä aiheuttaa kumminkin nilkuta kotiin moodin? Samalla kuuntelin, että sammutuksen jälkeen kuuluu imusarjan suunnalta pahaa ääntä ja vaikuttaisi kuuluvan kaasuläppäkotelolta. Voiko se aiheuttaa tämän? Siitä vaan ei ollut vikakoodia.
-
Jos kaasuläppä rahisee/pärisee niin siinä on todennäköisin syypää.
-
Tuli ilmoitus, että moottori tarvitsee huollon. Tehot hävisi moottorista. Boschin testerillä oli vikakoodi pyörreläpästä ja tanko onkin perinteisesti sohlo. Laitoin paikoilleen mutta ei korjautunut. Voiko tämä aiheuttaa kumminkin nilkuta kotiin moodin? Samalla kuuntelin, että sammutuksen jälkeen kuuluu imusarjan suunnalta pahaa ääntä ja vaikuttaisi kuuluvan kaasuläppäkotelolta. Voiko se aiheuttaa tämän? Siitä vaan ei ollut vikakoodia.
Sait koodit kuitattua kun laitoit paketin kasaan? Kävin kerran kuittaamassa yhden V70 D5 kun kaveri oli kasannut paketin eikä ollut lukulaitetta - oli pitänyt akkua irti mutta "nilkuta kotiin" oli sitkeästi päällä. Vikakoodeja oli valtavasti ja kuittaus vapautti systeemin, oli omistaja aika helpottuneen oloinen, seuraavana päivänä lähtö perheen kanssa Lappiin (täältä etelästä)
-
Sait koodit kuitattua kun laitoit paketin kasaan? Kävin kerran kuittaamassa yhden V70 D5 kun kaveri oli kasannut paketin eikä ollut lukulaitetta - oli pitänyt akkua irti mutta "nilkuta kotiin" oli sitkeästi päällä. Vikakoodeja oli valtavasti ja kuittaus vapautti systeemin, oli omistaja aika helpottuneen oloinen, seuraavana päivänä lähtö perheen kanssa Lappiin (täältä etelästä)
Tilasin uuden kaasuläpän ja saan sen huomiseksi. Vikakoodinlukijaa ei harmiksi ole omaa tällä hetkellä. Tai olisi mutta tartteisi cd asemalla olevan läppärin, että saisi ohjelmiston asennettua.
Tarvinneeko tuo kaasuläppäkotelo testerillä kalibroida?
-
Nyt sain oman testerin toimimaan. Kaasuläpältä siellä on vikakoodi joka hyppäsi uudelleen päälle heti kun käytti auton käynnissä. Kokeilin ohjata läppää testerillä ja pahaa rahinaa pitää. Poljin ylhäällä ilmoitti arvoksi 92% joten hampaat siellä on sileänä..
-
Uusi kaasuläppäkotelo paikoilleen ja testerillä sopeutus ja taas toimii.
(https://i.ibb.co/xj8GPnv/20220709-125323.jpg) (https://ibb.co/xj8GPnv)