Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: Danzq - 14.07.2022, 16:28:45

Otsikko: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Danzq - 14.07.2022, 16:28:45
Moikka!

Toin auton Ruotsista Suomeen 2018 kesällä 54 000km ajettuna takuu voimassa ja täydellisellä merkkiliikkeen huoltohistorialla. Suomessa olen huollattanut autoa myös ajallaan ja aina merkkiliikkeessä.

Pari viikkoa sitten 130 000km mittarissa meno loppui dramaattisesti moottoritiellä perjantain mökkiruuhkassa. Moottori leikkasi äkillisesti kiinni ja minulla oli täysi työ pitää auto tiellä nokka menosuuntaan. Kokemattomalla kuskilla oltaisiin todennäköisesti oltu katollaan...

Hinurilla auto huoltoon ja sieltä selvinnyt nyt, että ainakin seuraavat osat ovat täysin tuhoutuneet:
-Moottori
-Molemmat turbot
-Vaihteisto
-Starttimoottori

Mekaanikon sanoin: "Konehuoneeseen jää vain kulmaraudat ja kaikki muu täysin solmussa. Moottori on leikannut kiinni ja öljypohjasta tullut ainakin kiertokanki läpi. Myös starttimoottori on repeytynyt irti ja halkaissut vaihteiston kuoren. Ulkoisesta vauriosta ei merkkejä."

Alkuperäistä syytä ei tiedetä. Hihna paikallaan.

Ruotsissa kuluttajasuoja käytetyn auton osalta päättyy kolmeen vuoteen, jonka jälkeen valmistaja on vastuussa. Suomesta ohjataan olemaan yhteydessä myyjäliikkeeseen ja nyt selvitellää voisiko Volvo mitenkään tulla asiassa vastaan.

Päivittelen, miten homma etenee.
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Danzq - 14.07.2022, 20:14:57
Saisko tän siirrettyä tonne oikealle osastolle. Huomasin nyt vasta, että tuolla on oma osio näille uudemmille XC90 malleille. Kiitos!
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: hessu80 - 14.07.2022, 20:40:37
Melko karu homma, otan osaa.

Mitähän siinä oikein kävi. Rupeskohan se starttaamaan kesken kaiken?
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Heikki75 - 24.07.2022, 11:48:07
Jos se on tapahtunut yhtäkkiä, ilman ylikuumenemista ja vedon hyytymistä, veikkaan että kampiakseli poikki, turbiini irronnut/räjähtänyt tjms. Tuo startin irtoaminen viittaa siihen, että jotain massiivista tuhoa on tapahtunut kampiakselin takapäässä?
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Heikki75 - 24.07.2022, 11:49:58
Melko karu homma, otan osaa.

Mitähän siinä oikein kävi. Rupeskohan se starttaamaan kesken kaiken?

Tuokin voisi olla huonolla tuurilla mahdollista?
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Scraab - 26.07.2022, 09:02:57
"öljypohjasta tullut ainakin kiertokanki läpi"  ELK


Olisikohan mahdollista julkaista kuvia tuosta tuhosta?
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Danzq - 26.07.2022, 12:25:10
Volvolta tuli reilun kuukauden jälkeen niin naurettava vastaantulo asiasta, että pakko lähteä oikeusteitse tappelemaan.

Ehdotin, että olisivat korvanneet auton hinnan 130k ajetun ehjän vastaavan veroisesti tai vaihtoehtoisesti vaihtamaan saman hintaluokan peliin, mutta kaiken kaikkiaan todella isoa vastuunpakoilua.

Eivät edes ikinä selvittäneet, mistä vika johtui tai vaurio sai alkunsa. Hyviä arvauksia sain huoltoliikkeeltä, mutta antoivat ymmärtää, että tässä kohtaa asiaa ei ole syytä Volvon mielestä selvitellä enempää...

Varmaan nauroivat partaansa, kun kerroin, että lähipiiristä löytyy lakimiehiä ja onneksi löytyykin. Seuraavaksi tapaamaan iltasanomien toimittajaa.

Arvatakin saattaa, että olen aavistuksen pettynyt Volvon toimintaan. Laatumerkki ja lippulaiva isolla diesel moottorilla, jota markkinoidaan "ikuiseksi" leviää täydellisellä merkkiliikkeen huoltohistorialla aivan täydellisesti kesken ajon hengenvaarallisella tavalla - sitä kun on kuvitellut, että turvallisuus olisi myös osa Volvon arvomaailmaa, mutta ei edes kiinnosta selvittää, miksi tällaista on tapahtunut saati varmistaa, ettei niin pääse tapahtumaan enää muille.
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Mepi - 26.07.2022, 12:28:29
Minun mielestä aika jyrkältä kuulosti vaatimuksesi. Auto on kuitenkin jo vanha. Itsellä saman ikäinen puolilla kilometreillä ja jos näin kävisi niin en odottaisi Volvolta mitään vastaantuloa. Ruotsista vaihtomoottori tilalle ja kovaa ajoa.
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Danzq - 26.07.2022, 12:30:08

(https://i.ibb.co/MktTM2G/IMG-20220630-093028.jpg) (https://ibb.co/MktTM2G)

(https://i.ibb.co/TYbNNnY/IMG-20220630-093055.jpg) (https://ibb.co/TYbNNnY)

(https://i.ibb.co/DDnmmLK/IMG-20220630-094420.jpg) (https://ibb.co/DDnmmLK)

(https://i.ibb.co/NjKyP4x/IMG-20220630-094431.jpg) (https://ibb.co/NjKyP4x)

(https://i.ibb.co/C56CNWp/IMG-20220630-101119.jpg) (https://ibb.co/C56CNWp)

(https://i.ibb.co/D7HZnSV/IMG-20220630-101139.jpg) (https://ibb.co/D7HZnSV)
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Danzq - 26.07.2022, 12:33:00
Minun mielestä aika jyrkältä kuulosti vaatimuksesi. Auto on kuitenkin jo vanha. Itsellä saman ikäinen puolilla kilometreillä ja jos näin kävisi niin en odottaisi Volvolta mitään vastaantuloa. Ruotsista vaihtomoottori tilalle ja kovaa ajoa.

Niin siis moottori, vaihteisto, molemmat turbot.

Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Heikki75 - 26.07.2022, 12:48:27
Minun mielestä aika jyrkältä kuulosti vaatimuksesi. Auto on kuitenkin jo vanha. Itsellä saman ikäinen puolilla kilometreillä ja jos näin kävisi niin en odottaisi Volvolta mitään vastaantuloa. Ruotsista vaihtomoottori tilalle ja kovaa ajoa.

Kyllä oikein huolletun moottorin tulee kestää merkittävästi pidempään kuin tässä tapauksessa. Ei tämä voi jäädä kuluttajan kokonaan kannettavaksi.
Jos ei voida osoittaa, että vaurio johtuu väärinkäytöstä tai laiminlyönnistä, pakko tähän on valmistajan tai maahantuojan ottaa jotakin kantaa?
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Heikki75 - 26.07.2022, 12:50:34
En lukenut kunnolla... Eli siis tultiin vastaan? Mitä he tarjosivat?
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Ribbe - 26.07.2022, 12:56:23
Minun mielestä aika jyrkältä kuulosti vaatimuksesi. Auto on kuitenkin jo vanha. Itsellä saman ikäinen puolilla kilometreillä ja jos näin kävisi niin en odottaisi Volvolta mitään vastaantuloa. Ruotsista vaihtomoottori tilalle ja kovaa ajoa.
Jos on suomesta liikkeestä ostettu niin mennään kuluttajaviranomaisen säädöksillä. Moottorin laskennallinen ikä on 300tkm. Sillä kaavalla jos tämän korjauttaisi niin liikkeen pitäisi reilu puolet maksaa tehdas uudesta moottorista. Laatikolle kilometri raja on 200tkm. Entisellä työkaverilla meni mersusta motti 200tkm kohdalla, vaikka oli auto ollut 4 vuotta jo niin Kamux tuli vastaan 30%.
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: svolvo40 - 26.07.2022, 13:20:14
Minun mielestä aika jyrkältä kuulosti vaatimuksesi. Auto on kuitenkin jo vanha. Itsellä saman ikäinen puolilla kilometreillä ja jos näin kävisi niin en odottaisi Volvolta mitään vastaantuloa. Ruotsista vaihtomoottori tilalle ja kovaa ajoa.
Samaa mieltä.. Ikävää tietysti että näin on sattunut, mutta ei Volvolta ihan tuommosta vastaantuloa voi suoraan sanoen edes odottaa. Tuo on vanha ja mielestäni paljon ajettu auto.
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Heikki75 - 26.07.2022, 14:03:43
Samaa mieltä.. Ikävää tietysti että näin on sattunut, mutta ei Volvolta ihan tuommosta vastaantuloa voi suoraan sanoen edes odottaa. Tuo on vanha ja mielestäni paljon ajettu auto.

Ei ehkä kannata aivan tuolle linjalle lähteä? Auton valmistuksessa tähdätään kokoajan parempiin katteisiin ja niistä tehdään halvempia valmistaa. (Esim. Haldex 4 -> 5)Niille suunnitellaan tiettyä elinkaarta joka vaikuttaa pidemmällä tähtäimellä markkinoiden kysyntään. Tämä näkyy väistämättä kestävyydessä. Toisaalta niiden on kestettäväkin jonkin verran, että tuotteesta hyötyy muutkin kuin myyjä. Tätä tasapainoitetaan kuluttajansuojalla eri markkina-alueilla.

Se on lisäksi autojen kohdalla hankalaa, että uuden auton ostajalla ei ole useinmiten aikomustakaan käyttää tuotetta kuin yleensä 3 vuotta ja alle 100tkm. Tämä ei kauheasti aseta kestävyydelle kilpailupainetta. Siitä kielii se, että kilpaillaan päinvastoin esim. pitkillä huoltoväleillä, jotka aiheuttaa todetusti ongelmia niille seuraaville omistajille.

Toki ei tuossa vaiheessa voida mitään kaupan purkuun verrattavaa korvausta odottaa.
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Ribbe - 26.07.2022, 14:04:43
Voi olla että tulee kalliimmaksi tuo lakimies kuin korjaus. Tuossa ei ole suomen Volvolla mitään laillista syytä tulla vastaan koska jos olet ostanut yksityishenkilönä auton ulkomailta. Olet käytännössä ulkomaan kuluttajasuojan varassa ja sen olit kertonut miten menee. Tästä syystä kannattaa auto kannattaa ostaa liikkeestä suomesta, vaikka tyyliin että he hakevat sen ulkomailta. He ottavat katteen välistä mutta kantavat myös riskin.

Kaverin siskolla kävi että ruotsin tuonti X5 hybridistä öljypumppu petti ja kone leikkasi kiinni. Auton oli tuonnut ruotsista suomalainen yritys. He olivat tulossa osallaan vastaan korjauksessa ja Suomen BMW goodwillinä puolella ylijäävästä summasta. Mutta jäi heille vielä maksettavaa kun uusi moottori maksoi 14 tuhatta plus työt.
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Ribbe - 26.07.2022, 14:05:30
Ei ehkä kannata aivan tuolle linjalle lähteä? Auton valmistuksessa tähdätään kokoajan parempiin katteisiin ja niistä tehdään halvempia valmistaa. (Esim. Haldex 4 -> 5)Niille suunnitellaan tiettyä elinkaarta joka vaikuttaa pidemmällä tähtäimellä markkinoiden kysyntään. Tämä näkyy väistämättä kestävyydessä. Toisaalta niiden on kestettäväkin jonkin verran, että tuotteesta hyötyy muutkin kuin myyjä. Tätä tasapainoitetaan kuluttajansuojalla eri markkina-alueilla.

Se on lisäksi autojen kohdalla hankalaa, että uuden auton ostajalla ei ole useinmiten aikomustakaan käyttää tuotetta kuin yleensä 3 vuotta ja alle 100tkm. Tämä ei kauheasti aseta kestävyydelle kilpailupainetta. Siitä kielii se, että kilpaillaan päinvastoin esim. pitkillä huoltoväleillä, jotka aiheuttaa todetusti ongelmia niille seuraaville omistajille.
Aloittaja ei kertonut paljonko Volvo oli tullut vastaan muuta kuin että naurettava ja vaatii että saisi vastaavan auton tilalle.
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Heikki75 - 26.07.2022, 14:08:34
Aloittaja ei kertonut paljonko Volvo oli tullut vastaan muuta kuin että naurettava ja vaatii että saisi vastaavan auton tilalle.

Juu, korjasin kommenttia. Tuossa vain joku mainitsi, että "ei odottaisi mitään vastaantuloa"
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Volvocars97 - 26.07.2022, 17:48:27
Voi olla että tulee kalliimmaksi tuo lakimies kuin korjaus. Tuossa ei ole suomen Volvolla mitään laillista syytä tulla vastaan koska jos olet ostanut yksityishenkilönä auton ulkomailta. Olet käytännössä ulkomaan kuluttajasuojan varassa ja sen olit kertonut miten menee. Tästä syystä kannattaa auto kannattaa ostaa liikkeestä suomesta, vaikka tyyliin että he hakevat sen ulkomailta. He ottavat katteen välistä mutta kantavat myös riskin.

Kaverin siskolla kävi että ruotsin tuonti X5 hybridistä öljypumppu petti ja kone leikkasi kiinni. Auton oli tuonnut ruotsista suomalainen yritys. He olivat tulossa osallaan vastaan korjauksessa ja Suomen BMW goodwillinä puolella ylijäävästä summasta. Mutta jäi heille vielä maksettavaa kun uusi moottori maksoi 14 tuhatta plus työt.
Samaa mieltä. Kannattaa ERITTÄIN tarkasti miettiä lähteekö oikeusteitse tätä selvittelemään, varsinkin kun kyse on tuontiautosta ja vielä ulkomailta ostettu yksitysenä. Jos häviät jutun niin kustannukset tulevat olemaan mittavat
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Pikkuhukka - 26.07.2022, 18:56:24
Auto on viisi vuotta vanha, vaikkakin kohtuu kilometrillä. Ostettu ulkomailta yksityisenä henkilönä. Lähtökohtaisesti aika hankala tilanne, parhaimmillaankin korvauksena vain osa korjauksesta, joka ei tule kattamaan lähellekään tapauksen kuluja.
Vastaavaa autoa ei tule tilalle, se on selvä. Kyse on siitä kuinka paljon tässä tullaan vastaan. Jos tullaan.
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Scraab - 27.07.2022, 08:01:31
Yritin tutkiskella noita kuvia, mutta en kyllä löytänyt öljypohjasta kurkkivaa kiertokankea. Jaa miksi sitä alunperinkin epäilin.. 8)

Kokonaisuutena mielenkiintoinen tapaus. Onko moottori tosiaankin leikannut kiinni? Mitä "molemmille" turboille tapahtui, terminen vai mekaaninen tuho? Entä vaihteiston osuus, mikä siellä porsi? Onko näissä turbiini niin lukittu, että konerikolla voi auton hallinta vaikeutua?

No, koneita (sisältäen molemmat turbot) on ollut kaupan kohtuuhintaan. Juristi ei samaan rahaan montaa tuntia töitä tee. Eikös näissä ojeena ole lähestyä ensin myyjää? Valmistaja voi olla vähän kova vastus perus kuluttajalle, voi tuo todistustaakka muodostua haasteelliseksi!

Osa siitä säästöstä, mitä omatuonnilla saavutit, olisi ehkä kannattanut sijoittaa tekniikkavakuutukseen?
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: volvotdi - 27.07.2022, 11:53:31
Jos moottori leikkaa kiinni äkillisesti ja turbiini ollut lukossa, mikä on todennäköisintä, koska ajettu motaria niin kyllä se vaihteisto on entinen tuon jälkeen. Kymmenet ja kymmenet Mersut nähty samalla tavalla tuhoutuneen.

Mutta korjaus ei kallis juttu ole kun homma käytetyn moottori ja vaihteiston. VMS Racing näitä on tehnyt ja varmasti tulee halvemmaksi kuin tapella Volvoa vastaan. Aikaa ja rahaa vaan kuluu, lakimiehet kuittaa.
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Gazza - 27.07.2022, 22:35:08

Ehdotin, että olisivat korvanneet auton hinnan 130k ajetun ehjän vastaavan veroisesti tai vaihtoehtoisesti vaihtamaan saman hintaluokan peliin, mutta kaiken kaikkiaan todella isoa vastuunpakoilua.


Melko erikoisen ehdotuksen olet ainakin lyönyt tiskiin. ::) Yleensähän taidetaan ehdottaa esimerkiksi auton korjaamista...

Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: D5GT - 28.07.2022, 10:27:22
Tämäkin on mahdollista - olisi hauska tietää mikä tuon aiheutti. Joku öljyletku oli katki(?) mutta valodisco oliis näkynyt tai vaihteiston kuivuessa varmaan menokin loppunut...
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Scraab - 28.07.2022, 10:56:49
Onko kenenkään muun mielestä öljypohja painunut sisään öljyiseltä alueelta, ao kuvan keskipaikkeilla, alemmassa kolmanneksessa?
VEA-koneiden alkutaipaleella tasapainoitusakselin laakeroinnin kanssa oli ongelmia, mutta mahtoiko niistä tuhoja aiheutua?
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Heikki75 - 28.07.2022, 11:39:46
Onko kenenkään muun mielestä öljypohja painunut sisään öljyiseltä alueelta, ao kuvan keskipaikkeilla, alemmassa kolmanneksessa?
VEA-koneiden alkutaipaleella tasapainoitusakselin laakeroinnin kanssa oli ongelmia, mutta mahtoiko niistä tuhoja aiheutua?

Se vaikuttaa siltä, että tuo öljypohjan pääty on ikäänkuin vääntynyt yläosastaan vaihteistoon päin ja ehkä samalla taittanut pohjaa ylöspäin?
Tosin kuvissa näyttää juuri tällaiset ulottuvuudet usein vääristyneiltä todellisuuteen nähden.
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: j_m_k - 29.07.2022, 10:35:18
Aika karmean näköistä jälkeä. Tuollaisessa äkkipysäyksessä on kyllä aikamoisia voimia ja momentteja, millainen jumi moottorissa voisi tuon aiheuttaa? Ja sen "jumin" pitää olla vahvin lenkki koko voimalinjassa..

Tämä on tietysti aivan turhaa jossittelua, eikä auta ketään/mitään, mutta jos auto olisi lähtenyt hallinnasta ja päätynyt katolleen ojaan tai esim törmännyt kaiteeseen airbagit paukahtaen, niin olisiko vakuutusyhtiö (kaskoon, jos sellainen oli) lunastanut auton?
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Ribbe - 29.07.2022, 11:54:14
Muistan Volvolandian ajoilta kun jollain oli iskenyt mk2 V70:ssa niiden tyyppivika, eli käsijarrupaloista pinnat irti ja jumittui. Ainoa että tapahtui saksassa autobahnilla 150 vauhdista. Oli vetänyt takaa ripustuksetkin mutkalle kun vauhdista renkaat lukkoon. Noissa on kovat voimat kun vauhdista tapahtuu
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: hessu80 - 29.07.2022, 12:06:47
Harvoin auto sammuksissa mitään hajoaa... Tuossa taisi mennä kampiakseli poikki tms perustavanlaatuista rikki.
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Scraab - 29.07.2022, 12:24:38
Mitä enemmän katson noita kuvia, sen suuremmin epäilen syyksi jossain vaiheessa tapatunutta pohjakosketusta. Aineisto on toki melko suppeaa, olisi todella mielenkiintoista nähdä koko paketti. Ehkä merkkejä ulkoisesta vauriosta kuitenkin löytyisi.
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: Heikki75 - 07.08.2022, 19:08:22
Mitä enemmän katson noita kuvia, sen suuremmin epäilen syyksi jossain vaiheessa tapatunutta pohjakosketusta. Aineisto on toki melko suppeaa, olisi todella mielenkiintoista nähdä koko paketti. Ehkä merkkejä ulkoisesta vauriosta kuitenkin löytyisi.

Itseasiassa... Kun katsoo tuota kuvaa joka on alta takaviistosta, näyttää siltä, että myös apurungon etukotelo olisi ehkä painunut tuosta öljypohjan kohdalta?
Voi toki olla, että kun mielessä on se pohjakosketus, merkkejä siitä alkaa näkymään siksi? Kuvatkin tahtovat vääristää aina..
Otsikko: Vs: XC90 -17 D5, 130 000km, merkkiliikkeen huoltohistoria - TÄYSTUHO
Kirjoitti: D5GT - 20.11.2022, 10:55:44
Mitä tästä lopulta selvisi?