Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Voimapesä - 15.07.2022, 14:51:52
-
Täytyy kysyä viisaammilta kun tämä syö miestä ihan rotan lailla. Elikkäs joka kerta kun öljyt vaihtaa, niin tuo öljynsuodatinkotelon korkki alkaa hikoilemaan öljyä. Yleensä hikoilu ei ole niin pahaa, mutta jos sen jättää huomioimatta, tiputtelee se ajan myötä tippoja laturin päälle.
Korjaamostakaan se tuskin on kiinni, tapahtuu niin sinisellä kuin muuallakin. Vaatii 2-3 käyntiä öljynvaihdon jälkeen, että tuo hikoilu loppuu. Jos ei korkin puhdistuksella lopu, niin uusi korkki lopettaa aina hikoilun.
Nyt viimeksi vein auton kahdesti takaisin ja molemmilla kerroilla korkki putsattiin jarrukliinerillä ja laitettu uusi tiiviste. Jälkimmäisen käynnin jälkeen ei enää hikoile öljyä, mutta sama episodi edessä taas kun öljyt vaihdetaan seuraavan kerran. Korjaamon mukaan uusi öljynsuodattimen jalka saattaisi ratkaista ongelman, mutta en tähän jaksa uskoa kun uusi korkki korjaa viimeistään ongelman.
Onko suodattimien mukana tulevissa tiivisteissä eroja jotka tämän aiheuttaa, väärä momentti, vikaa jossain muualla? Autolla ajettu 190tkm, joten pientä hikoilua en vielä hyväksy :D
-
Minulla tiputteli kun öljysin sitä suodatinkannen uutta tiivistettä ja kierrettä liikaa.
Tiputteli aika kauankin ja varmuudeksi laitoin nippusiteellä pienen imurätin siihen alle suojaamaan laturia mahdolliselta tippuöljyltä. Se imurätti jäi siihen ja on ollut jo pari vuotta siinä varalta. Ei ole juuri kastunut vaikka ölyt vaihdettu pariin kertaan sen jälkeenkin.