Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: uisteeelu - 15.07.2022, 15:10:59
-
(https://i.ibb.co/ZXthstJ/IMG-20220715-145710.jpg) (https://ibb.co/ZXthstJ)
Tässä on noin 3hampaa klappi et kumpaan reunaan merkki tulee vm2000 v70
-
Käännät kireelle ja merkki kohalleen.
-
Käännät kireelle ja merkki kohalleen.
eli oikealle
-
Näin. Sitä jousivoimaa vastaan.
-
Näin. Sitä jousivoimaa vastaan.
ok
-
Ohjeen mukaan ennen hihnan irrotusta merkit asetetaan kohdilleen niin, että pyöritetään moottoria myötäpäivään ajoitusmerkin ohi ja palataan vastapäivään takaisin niin, että merkit ovat kohdillaan. Ihmettelin että miksi ihmeessä näin, mutta joo, joissain moottoreissa on tuo jousi, joka muuten kiertää merkin pois paikaltaan heti kun hihnan irrottaa, omassa 2.5T:ssä ei tuota jousta ole, niin en tajunnut mitä hyötyä siitä vastapäivään pyörittämisestä on, mutta sehän helpottaa vähän hihnan asennusta, jos on tuo jousiversio.
-
Monasti ei tarvi mitään kääntämisiä kun EI laita merkkejä kohdilleen ennen hihnan irroitusta.
Auto sammuksiin ja piirtää omat merkit hihnapyöriin(kaikkiin kolmeen). Sitten hihna pois.
Voi säästyä kiristelyiltä, on sitten niinkuin kasipätkää tekis. :D
Tai ihan miten kukin tykkää.