Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Nelkkytviis - 22.07.2022, 17:25:27
-
Moro, kyseinen vika on käynyt kerran ennen tätä päivää. Ekalla kerralla autosta loppui akku jonka jälkeen startattiin johtojen kanssa ja ei ollut ongelmaa. Tämän jälkeen vaihdettiin akku jonka jälkeen halusi käynnistyä mutta ei suostunut, auto hinattiin korjaamolle jossa luettiin vikakoodit. Vikakoodit pyyhkittiin ja ei ollut ongelmaa moneen viikkoon. Nyt ajoin moottoritiellä ja auto ei enään vastannut kaasuun ja pysähtyi, tekee samaa mitä aiemmin virta tulee hyvin päälle valot yms kaikki päällä mutta ei tahdo startata. Onko ideoita?
(https://i.ibb.co/zbHSNgC/16584998787995944046084066850593.jpg) (https://ibb.co/zbHSNgC)
(https://i.ibb.co/St6NdBV/16584998965902999692717777028362.jpg) (https://ibb.co/St6NdBV)
-
Up. Luin vikakoodit omalla lukijalla kun hinattiin auto pois koodit olivat seuraavanlaiset, P1213, P0200 ja P0380. Osaisiko joku selventää mitä? Ja veikkauksia kuinka kalliiksi tulee korjata :'(
-
Eiks toi jotain ykkössuuttimen johdon maavuotoon viittaa, oikari?
Myös hehkutuksessa vikaa oisko nyt johdot saanu kipeetä?
Itse alkaisin tutkiin johtoja mutta kyllä joku expertti kohta kertoo ja vieläpä paikan mistä johdot menee, jos se nyt niissä vika on. V:>
En oo tuttu noiden dieselien kanssa mutta jotain tommostahan noi koodit kertois. :o
Tarkennuksena, siis startti pyörittää muttei käynnisty?
-
Kyllä näin on että haluaisi startata startti pyörii normaalisti ja virtaa löytyy mutta ei vain suostu käynnistymään. Auto on korjaamolla nyt sillä itse en suuttimista ja johdoista osaa sanoa oikein mitään
-
Mulla teki samanlaiset kepposet että ei vastannu kaasuun ja sammu, startti pyöri jne.
Tätä enteili semmonen että kun kylmänä starttas mii lähti käyntiin mutta sammu. Sai vähä aikaa sahata ja takas käyntiin.
Syypää oli pimahtanu EGR. Se vaihettiin ja käynnistysongelmat katos eli se oli semmone 700€ pommi. Nyt puolivuotta myöhemmi kävi ilmi että tää rikkinäinen EGR oli karstottanu kaiken ihan tukkoon ja turbo meni. Joten kannattaa tarkistaa toi EGR ja että se ei oo saanu tuhoa aikaan.