Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: wh - 13.12.2011, 20:20:57
-
Eli siis luulisin että kytkin vain on niin huono ettei ota tarpeeksi kiinni ja tästä syystä kun vauhdissa vaihtaa kolmos vaihteen se rutisee enne kun menee päälle (kuulostaa vähän samalta kun ilman kytkintä yrittäisi), mutta minun ihmeteltäväksi tämä jäi siksi että miksi vain kolmosella tekee tota ? ??
-
Tuossa heikoin osa taisi juuri olla tuo kolmosen syncro... :-\
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=45888.0
Tuossa jotain juttua, sekä ohjeita vahvistamiseen.
-
Tuossa heikoin osa taisi juuri olla tuo kolmosen syncro... :-\
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=45888.0
Tuossa jotain juttua, sekä ohjeita vahvistamiseen.
No nyt kun s rutisee, taitaa olla jo siis pilalla koko loota vai voiko hitsata vaikka on murtunu jo ?
-
No nyt kun s rutisee, taitaa olla jo siis pilalla koko loota vai voiko hitsata vaikka on murtunu jo ?
Jos meinaat että on vaihtokunnossa niin myy toi laatikko Lankulle. Huutelee noitten vajaatoimintaisten perään ;)
-
Jos meinaat että on vaihtokunnossa niin myy toi laatikko Lankulle. Huutelee noitten vajaatoimintaisten perään ;)
Minä en luovu 90 lootasta, mutta siis kun jo rutisee kolmoselle vaihtaessa niin onko jotain mennyt rikki vai voiko vielä tehdä vahvistus operaation ?
-
No nyt kun s rutisee, taitaa olla jo siis pilalla koko loota vai voiko hitsata vaikka on murtunu jo ?
Siitä en tiedä, sen saa tulla jokin M90 guru kertomaan... ;)
-
Jos rutisee, ei se vahvistus mitään auta. Se on vain niitä varten jotka haluavat apinanraivolla lyödä kolmosta päälle.
Tuolla vahvistushitsauksella hitsataan kolmosen synkron pidätinrengas kiinteäksi. On normaalisti vain prässätty rattaaseen.
Synkro sieltä ehkä on hakattu pilalle? Koitas painaa kytkin ihan pohjaan(lattiaan) vaihtaessa.
-
Kokeile pumppailla paikoillaan useita, jopa kymmeniä kertoja kytkintä ennenkuin lähdet liikkeelle ja jos tuo auttaa, on sulla jossain järjestelmässä vuoto/ilmaa joka aiheuttaa huonon irroituksen.
Myös irrotushaarukassa tai sen nivelpisteessä voi olla vikaa jolloin välystä tulee liikaa ja isku ei riitä.
-
syncro vaihtoon ? siis kun tekee vaan kolmosella ja on kokeiltu pohjaan, tekee vain jos on liikkeellä ei paikallaan rutise.
-
Yksi epäonnistunut raivopäinen vaihto kakkoselta kolmoselle riittää, että laatikon saa rikki. Voihan toki olla, että kolmosen syncrot on vaan normaalisti kuluneet.
Tarkennukseksi sen verran, että vahvistushommassa kyseessä kolmosen rattaan pidätinrengas, ei syncron pidätin rengas. Itseasiassa sillä vahvistamisellakaan ei ole mitään tekemistä syncrojen kanssa :juhau:
-
Yksi epäonnistunut raivopäinen vaihto kakkoselta kolmoselle riittää, että laatikon saa rikki. Voihan toki olla, että kolmosen syncrot on vaan normaalisti kuluneet.
Tarkennukseksi sen verran, että vahvistushommassa kyseessä kolmosen rattaan pidätinrengas, ei syncron pidätin rengas. Itseasiassa sillä vahvistamisellakaan ei ole mitään tekemistä syncrojen kanssa :juhau:
Tosi on. Himoissani puhuin synkron pidättimestä... :P :facepalm: piiskaa... Vaikka sanoin sen olevan prässätty rattaaseen... :nuhtelu
-
Yksi epäonnistunut raivopäinen vaihto kakkoselta kolmoselle riittää, että laatikon saa rikki. Voihan toki olla, että kolmosen syncrot on vaan normaalisti kuluneet.
Tarkennukseksi sen verran, että vahvistushommassa kyseessä kolmosen rattaan pidätinrengas, ei syncron pidätin rengas. Itseasiassa sillä vahvistamisellakaan ei ole mitään tekemistä syncrojen kanssa :juhau:
No se vaihto hommahan sitten on aikas selvä.. edellinen omistaja ei ole paljoa sääliä antanut tai edes arvoa, paljon laatikkorempan hinnaksi tulee näillä eväillä ?
-
Laatikkoremppa onnistuu helpoiten ostamalla toinen laatikko. Noihin M90:iin ei oikein tahdo saada varaosia. Synrorenkaat sopivat tietyllä varauksella etuvetojen laatikoista, mutta ei niihin taida sen helpommalla niitä saada.
Tosi on. Himoissani puhuin synkron pidättimestä... :P :facepalm: piiskaa... Vaikka sanoin sen olevan prässätty rattaaseen... :nuhtelu
Puhuin lähinnä yleisellä tasolla, kun aina kaikki puhuu synkron vahvistamisesta :)
-
Laatikkoremppa onnistuu helpoiten ostamalla toinen laatikko. Noihin M90:iin ei oikein tahdo saada varaosia. Synrorenkaat sopivat tietyllä varauksella etuvetojen laatikoista, mutta ei niihin taida sen helpommalla niitä saada.
Puhuin lähinnä yleisellä tasolla, kun aina kaikki puhuu synkron vahvistamisesta :)
Eihän sulla olis jotain ylijäämiä jäänyt talliis? meinaan en nyt kokonaan uutta laatikkoa tämän takia ajatellut ostaa :O
-
Eihän sulla olis jotain ylijäämiä jäänyt talliis? meinaan en nyt kokonaan uutta laatikkoa tämän takia ajatellut ostaa :O
Ei ylimääräistä. Kannattaa tarkastaa se kytkimen toiminta ennen toisen laatikon hommaamista.
-
Ei ylimääräistä. Kannattaa tarkastaa se kytkimen toiminta ennen toisen laatikon hommaamista.
voiko olla että se tekisi sen vain vauhdissa ja kolmosella ?