Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: nwod - 27.07.2022, 20:46:23

Otsikko: 1.6Drive V60 kompastuskivet?
Kirjoitti: nwod - 27.07.2022, 20:46:23
Tuli tuossa vastikään päivitettyä Volvoa kokonaisuudessaan hyvin palvelleesta 440:stä tuollaiseen vm.2012 V60 1.6D Driveen. Kilometrejä tuossa on vähän reilu 220tkm ja vähänhän se arvelluttaa onko jo turhan paljon PSA-myllylle. Jakopää tehty kuitenkin ihan hetki sitten. Onkohan minulla edessä miten paljon muita todennäköisiä remontteja näillä metreillä ja onko jotain johon voisi vähän etukäteen varautua?

Suunnitelmissa olisi myös ohjelmointi. Kannattaako tuosta nyt sitten ohjelmoida samalla tuo EGR pois pelistä ja miten se vaikuttaa? Ilmeisesti näissä ei enää DPF-ongelmia ole, joita vanhemmissa pikkudieseleissä paljon tavattiin.
Otsikko: Vs: 1.6Drive V60 kompastuskivet?
Kirjoitti: volvotdi - 27.07.2022, 23:19:39
DPF kannattaa jättää. EGR pois, koska kuitenkin hajoaa ja tuossa mallissa on alumiinia ja rautaa sekoitettu eli EGR on ”vulkanoitunut” imusarjaan ja sitä ei ehjänä sieltä pois todennäköisesti saa mikä tarkoittaa EGR sekä imusarjan uusimista —> 1500€. EGR kun on pois käytöstä niin tätä ei pääse tapahtumaan. Muuten on tuo 8-venttiilinen moottori kestävä ja kestää myös tehojen noston 150hv ja 350Nm. Automaattia ei kannatta tuohon ottaa kun on huono Fordin kaksoiskytkinlaatikko Powershift.