Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: vippe - 14.12.2011, 15:02:32
-
onko kellää tietoo että löytyykö siniseltä (etu)kaukalomattojen pidikkeitä ja mihi hintaa?
tai vaihtoehtosesti kuvia kyseisistä palikoista nii vois ite vaikka tehä semmoset...
meinaa hermot menee ko se matto on jatkuvasti polkimien alla
-
Ainakin mun aikoinaan omistamissa 7 ja 9 -sarjalaisissa orggis kaukalomattojen paikoillaan pysyminen varmistettiin maton pohjassa olevilla "piikeillä". Eikai noissa vielä ollut kiinnikkeitä, 850:ssä jo oli, jos en väärin muista?
-
mun milestä jossaki lisävaruste-kuvastossa oon nähny kuvan että kiinnikkeen koukkuosa näky sieltä toisen penkinkiskon suojamuovin alta.
ja kaverien 850:en kaukalot on erilaiset ko 900-sarjassa, joten miks niis on sitte ne kiinnikkeen reiät??
-
Kyllä meillä ainakin vm.-91 olevassa 740 on etukaukalot kiinni semmoisella 2 haaraisella koukulla. En tiedä sitten saako niitä vielä siniseltä..
-
ysisatkussakin kyseinen kiinnike on, mutta ei se matto kyllä koskaan paikallaan siinä kiinnikkeessä pysynyt... :)
-
saisko kumpikaa otettua kuvaa kiinnikkeistä?
parantelis sitä kiinnikettä ko sehän on se "koukkujen" pääty taitettu 180ast. nii jos se taitos olis vaikka 90ast.
-
Koitan huomenna ottaa kuvia. Laitan kuvat vaikka yv:llä.
-
Matonkiinnikkeitä on olemassa kahta mallia. Toinen tulee istuinkiskon pultin alle kiinni ja toinen istuinkiskonpään suojana olevan verhoilumuovin reunaan. Pulttiin kiinnittyvää on näkynyt lähinnä 900-sarjalaisissa, 700:ssa on tuota muovissa kiinni olevaa.
-
Sinisellä ko suojamuoviin kiinnyvä klipsi maksoi jokuaika sitten n 9€, tilaustavaraa. Suojamuovin tulee olla ehjä jotta kiinnike pitää maton paikoillaan.
-
Vähän ehkä OT mut tietääkö kukaan saako 760 volvon kaukalomattoja vielä vihreinä ku ei oo tullu missään vastaan. Sattuu nimittäin olemaan semmonen ihan vihreellä sisustalla oleva vihree 82 760.
-
mattoja sai vain mustina kolme vuotta sitten n 80e. Pari. Purkaamolta hankin omani.
-
vielä tuohon jp:n viestiin että onko kukaa kokeillu jos on vihreet/punaset(ehkä jopa mustat) matot haalistuneet nii kokeillu samaa ko puskureihin, eli vetäs kuumailmapuhaltimella, teoriassahan sais värin takasin sillä... :juhau:
-
meinaa hermot menee ko se matto on jatkuvasti polkimien alla
Tämähän ei oo pahakaan tilanne jos matto liukuu polkimien alle. Mulla käy just toisinpäin, kytkimen kun polkasee lattiaan ni se jää pohjaan/muljahtaa kaukalomaton alle. Alkuperäiset kiinnikoukutkin löytyy.
-
Tämähän ei oo pahakaan tilanne jos matto liukuu polkimien alle. Mulla käy just toisinpäin, kytkimen kun polkasee lattiaan ni se jää pohjaan/muljahtaa kaukalomaton alle. Alkuperäiset kiinnikoukutkin löytyy.
Sama täällä, mukava kun tulee valoihin ja kytkinpoljin muljahtaa maton reunan alle. Pitäisi yhdellä jalalla pitää kytkintä pohjassa, toisella autoa jarrulla paikallaan ja kolmannella kaivaa mattoa pois kytkimen alta... :2funny:
-
Tämähän ei oo pahakaan tilanne jos matto liukuu polkimien alle. Mulla käy just toisinpäin, kytkimen kun polkasee lattiaan ni se jää pohjaan/muljahtaa kaukalomaton alle. Alkuperäiset kiinnikoukutkin löytyy.
Saman ongelman ratkaisin 940:ssä ostamalla motonetista rensi-kaukalomaton alkuperäisen tilalle. Siinä ei ole kiinnikkeitä, eikä tarvitsekaan, koska maton etureuna jatkuu korkealle polkimien taakse joten kytkinpoljin ei pääse maton alle.
Alkuperäinen matto oli kiinnikkeellä verhoilumuovin reunassa kiinni, mutta muovin kiinnityskynnet olivat haljenneet, joten matto pääsi liikkumaan.
Oma 740 onkin automaatti joten siinä maton liikkuminen ei ole ongelmia aiheuttanut.
-
Minä taas olen ratkaissut ongelman alkuperäiskaukaloiden kanssa niin, että jos ei ole niitä kaukalon kiinnityskoukkuja, olen sivareilla tai vastaavilla nirhennyt sieltä kaukalomaton etureunasta tavaraa pois niin ei jää kytkinpolkimen kanssa juntturaan. Ei se niin korkeaa kaukaloa siellä edessä tarvitse.
Jos ei halua muotoilla mattoa niin se on sitten eri asia.