Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Trinie - 09.08.2022, 20:11:10
-
Volvo 740, b200f josta katkesi laturin ohjaus johto ajosta mikä aiheutti koneen kuoleman. Samalla sitten ruvettiin tekemään jakajan paikanvaihto ja kannen vaihto 530stä 405:seen. Uuden kannen myötä jouduttiin siirtämään jakaja kannen päästä lohkoon. Jonkin ajan jälkeen saatiin jaot kohdilleen ja pyöriä oikeaan aikaan. Kumminkaan autoa ei saatu käytiin, koska kipinää ei saada Puolalta tulpille asti, toisinaan kipinä saadaan näkymään koneen koppaa vasten, toisinaan ollaan täysin ilman kipinää.
Lämpöanturi vaihdettu uuteen ja testattu myös vanhalla mutta silti diagnostiikka boksi antaa vika koodia 1-2-3 eikä tunnista anturia. Kannessa on kaksi paikkaa antureille mutta molempien kierteet ovat sopivat vain koetaulun lämpöanturin kierteille (isommat kuin ruiskun lämpötilasensorin) molemmat anturit antavat samat resistanssit ja saman verran virtaa läpi suunnilleen samoissa lämpötiloissa muttei ecu tunnista kumpaakaan anturia omakseen.
Tässä vaiheessa lista kaikista komponenteista mitkä ollaan uusittu tai vähintään käyty läpi.
Puola (3kpl)
Tulpanjohdot ja tulpat (3 sarjaa)
Pyöriä ja hattu (3kpl)
Ykk vaihdettu
Sytytyspääteaste vaihdettu
Moottorille on tehty lisä maadoitus johtoja tuloksetta.
Auto on Oulussa ja jos jollain on ohjain bokseja mitä testata jos ovat saaneet kipeää siinä rytkeessä kun moottori kuoli.
Lh2.4
Ezk koodi 3 517 402
Ecu koodi 3 531 206
-
Vaihdoitteko myös apuakselin että jakaja pyörii?
-
Vaihdoitteko myös apuakselin että jakaja pyörii?
Joo kyllä on vaihdettu.
-
Anturien pistokkeet oikeilla paikoilla?
-
Minkä värinen liitinrunko ecun vedenlämpöanturissa? Siis siinä missä on lattaliittimet.
-
Minkä värinen liitinrunko ecun vedenlämpöanturissa? Siis siinä missä on lattaliittimet.
Ollaan kokeiltu mustalla että sini pohjaisella liittimellä. Alunperin on ollut tuo musta
-
Ollaan kokeiltu mustalla että sini pohjaisella liittimellä. Alunperin on ollut tuo musta
Lh2.4 pitää olla musta. Sininen ei toimi.
Kannattaa tarkistaa että pistokkeet on oikeissa paikoissa.
-
Sen verran ollaan asiassa päästy eteenpäin, että anturit toimivat ja lukijan mukaan ei ole enää päällä olevia vikoja. Kaivoin hyllystä virran jakajan mukana tulleen pyöriän että kannen, näillä kahdella saadaan kunnon kipinä jo ykkös ja kakkos pyttyyn. Kolmeselle satunnainen ja neloselle ei ollenkaan.
Aamulla kun laturista irrotin auton se useampaan kertaan lupaili mutta jäi vain lupailuksi.
Vika siis tällä hetkellä on jakajan kannessa kun sillä on pieni mahdollisuus liikkua sivu suunnassa ja silloin kipinä vaihtelee paikkoja
-
Onhan tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä? Muutoin kipinä ei huku osasta. Eikä kipinä vaihda pienen jakajan liikuttamisen takia pytystä toiseen. Viallinen jakajankansi tai pyörijä sen sijaan voi aiheuttaa sellaista.