Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: vesako - 14.12.2011, 18:58:32
-
Hitsi kun ajaa kymmenen kilometriä niin jarrulevy
on polttavan kuuma ja jarruttaa valmiiksi
valoihin tultaessa. Jäähtyessään on taas normaali.?
Ei pidä mitään ääntä.
V70 tdi -00 vanhakoppanen.
Mitähän mahtaa olla tehtävissä.?
Tiedoista kiitollinen.
-
Mäntä voipi olla jumissa. Satulan vaihdolla itse korjasin pari viikkoa takaperin. Esim. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5965.15 tuolla pikkusen jutustelua...
-
Hitsi kun ajaa kymmenen kilometriä niin jarrulevy
on polttavan kuuma ja jarruttaa valmiiksi
valoihin tultaessa. Jäähtyessään on taas normaali.?
Ei pidä mitään ääntä.
V70 tdi -00 vanhakoppanen.
Mitähän mahtaa olla tehtävissä.?
Tiedoista kiitollinen.
Kuulostaa tutulta,se jarrumäntähän siellä jumittaa>on päässy nesteet kondensoimaan vettä,nesteet vaihtamatta 2v tai 40 000km??
>sorkkarauta,rengasrauta tms. avuksi ja tunkilla ylös ja pukille rengas pois jarrupala pois ensin toiselta puolelta.
>raudan avulla painetaan mäntää sisään ja pyydetään kaveria painelemaan jarrua ,jotta tulee ulos.
Varo jottei tule liikaa ulospäin jolloin nesteetkin pullahtaa samalla lattialle ja projekti laajenee huomattavasti. Sinne jarrumännän suojakumin alle voi suihkuttaa ruosteen irrottajaa jos saa kohtuulla ujutettua ennen jumpan aloittelua>reilusti rost offia, niin kuin vähä pesisi samalla männän vierustaa...
>tätä ees taas jumppaa niin kauan ,että menee sisään ja tulee ulos normaali matkan jumittamatta ollenkaan> niitä tiivistekumeja rikkomatta ja levyä kieroksi vääntämättä(siksipä toisen puolen pala paikallaan ,kun herkistelee palatonta mäntää...
Tuolla tavalla tein ensiavun kasipätkän takajarruille aikoinaan ja komiasti meni katsastussetän testeristäkin huippuarvoilla läpi.
JOS hyvää teet niin satula irti, /putsaus/happopesu, tiivisteet uusiksi mäntiin,maalaus,rasvan kanssa kasaus männille,levyt,palat,nesteet ne ohjekirjan suosituksen mukaiset uudet jne...
Itte lämmitin kunnolla>kärysi jo rengaskin>meni ABS anturit,kärsi varmaan pyörän laakeritkin jne... ihanan halpaa josta vältyt yhden iltapuhteen riennolla?
Tsemppiä vaan ,kosketelkaa toisianne>lähempä tässä kuuntelemaan taas vanhaa kunnon 6 reikästä voimamoottoria rivimuodossa.... ;).
-
Mäntä jumittaa. Älä polta levyä kieroksi.
-
Kiitos hyvistä vinkeistä.
Taidan vaihtaa koko satulan.
-
Vaihtaisin molemmat satulat. Minä vaihdoin Bilteman satulat enkä vielä ole katunut.
-
Eipäs tullu taas luettua kunnolla. Mulla oli kyse takajarruista.
-
Kannattaa ostaa perskorjatut satulat ja vaihtaa molemmat samointein, nopea ja helppo homma eikä tarvitse askarrella. Tuohon talouden pitkäkattoon vaihdoin satulat lennossa kun sama vika havaittiin. Korjatut satulat, 7mm kuusiokoloavain, ja jarrunestettä. Olikohan pari tuntia pihassa vaihdettuna työpäivän jälkeen ja taas oli kulkuri kunnossa. Toki tuon 7mm kuusiokolon tilalla saattaa olla joku muukin, mutta ainakin kahdessa ko. vaunussa ollut tuota kokoa satulan kiinnitys.
-
Kiitos hyvistä vinkeistä.
Taidan vaihtaa koko satulan.
Vaihtosatulan ja korjaussarjan+työn välinen erotus on niin pieni, ettei kunnostamista kannata oikeastaan pohtia. Vaihtosatula ei kaipaa kuin maalin pintaan ja paikalleen.
-
Kävi tuo minun luottomies katsomassa ja kertoi
liukutappien jumiutuneen kiinni.
Otti auton mukaan ja vaihtaa ne ja jotkin kumit
ja palauttaa illalla kunnossa.
Hienoa kun on noita nokkelia nuoria miehiä.
Kiitos vielä kerran kaikille vastanneille.