Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jon1.tur - 16.08.2022, 04:17:01
-
Mikähän mahtais vaivata tuota m46 ylivaihdetta kun ei kytkeydy, ei edes yritä.
Aluksi alkoi temppuilemaan ettei lämpinä aina enää kytkeytynyt ja lopulta lakkasi toimimasta kokonaan.
Ei pitänyt mitään ääniä eikä revitelty hajalle vaan normaalissa ajossa pikkuhiljaa toiminta heikkeni
Tarkastettu:
-Öljyt oli kirkkaan punaiset ja ne vaihdettu useaan kertaan perus atf f ilman lisäaineita ja määrä on oikea.
-Vaihdettu o-renkaat niihin kahteen mäntään jotka ylivaihteen sisällä(toinen o-rengas oli rikki)
-sihdit puhtaat
-venttiilipöydän(?) sisällä olevasta männästä toinen jousi oli poikki, vaihdettu suunnilleen samankokonen ja kaikki palaset on varmasti pois laatikon sisältä
-öljypumpun jousi ja kuula on ehjä
-planeettapyörän hampaat, kitkapakat yms sisukalut silmämääräsesti ehjiä
-solenoidille tulee +12v ja se liikahtaa
-koneen/vaihteiston maadotus kunnossa
Oisko kenelläkään ideoita mitä kannattaisi vielä kokeilla vai pitääkö vaan hommata oikea vaihdelaatikko tuon sähkövatkaimen tilalle?
-
Solkku liikahtaa mutta liikkuuko se tarpeeksi? En kyllä muista onko se öljyä päästävä vai mekaaninen..
-
Solkku liikahtaa mutta liikkuuko se tarpeeksi? En kyllä muista onko se öljyä päästävä vai mekaaninen..
Mistäs sen tietää liikahtaako se tarpeeksi?
-
Johtaako ylivaihteen katkaisija kunnolla sähkön läpi ja ohjaa solenoidin?
Joskus muistelisin omassa olleen siinä jonkun häikän ja piti ohentaa tai poistaa se tiivisterengas.
Tappi katkaisijassa kuluu ja kun on hilkulla niin lämpötila vaikuttaa toimivuuteen.
-
Ja mites se releen kunto?
-
Solenoidin piuhalle tulee yli 12v niin eikös se pitäisi riittää?
Rele vaihdettu alle vuosi sitten ja releelle tehty uusi pohja, rele ja solenoidi kuulostaa naksahtavan niin eikös niiden pitäisi silloin kunnossa olla?