Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: rauski111 - 26.08.2022, 20:06:33
-
Tervehdys volle kumppanit , ongelma jarru tehostin vinkuu kun nostaa jarru polkimen ylös , mitähän voisi tehdä kun volvon liikeessä uusi osa maksaa maltaita
-
Mikä malli/vuosimalli kyseessä ??
-
No korjaamopuolelle tää varmaan kuuluis mutta kun tosiaan et kerro auton mallia ja vm niin vaikeaa antaa vinkkiä.
Kyllähän noita alkuperäisvalmistajan osiakin saa varaosaliikkeistä.
Omaan vanhukseen taisin tilat Skruvatilta alkup. ATE tehostimen, hinta oli 300-350€.
Joku ehdottaa kohta korjausta eli tiivistettä sinne auton sisäpuolelle tehostimen juureen, itse en viitsinyt alkaa hommaan kun ei ole mikään mukavin.
-
joo jäi mainitsmatta vm2002v70d5 ja jossa on ajon hallinta järjestelmä elikkäsiinä on johto liitäntä kahden liitänän lisäksi elikkä 3:me liitäntää 2:si alipaine liitäntä ja johto liitäntä
T.Rauno
-
Ruotsin purkamot on väärällään käytettyjä. Tuskin paljon yli satasen tarvii maksaa. Itse tilasin bensamottorisesta puretun. Täysin sama osa ja bensakoneesta ei ilmeisesti imeydy öljyä tehostimeen, joten kalvo kestää. Itsellä kalvo oli revennyt, piti tieteen nimissä vanha tehostin avata
-
Aika useasti näistä on se kumi sieltä jarrupolkimen tangosta pullahtanut pois.
Polkimen takana tanko joka on polkimessa kiinni. Suojakumin vetää pois edestä niin näkee onko tasaisesti paikoillaan. Jos on irroinnut niin uusi maksaa muutaman kympin ja asennus onnistuu irroittamatta muuta kuin polkimen akselista. Hankala asento on vaihtaa mutta onnistuu.
-
Mulla on ao. jarrutehostin jonka vois "hultaa" eli vaihtaa tiivisteet, eikä maksa paljon . Tilasin itse uuden kun oli pakko sauma ja vaihtajaa/korjaajaa ei löytynyt.