Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: pesad64 - 02.09.2022, 18:38:27
-
Moro!
Ajonvakautus vaatii huollon herja tulee näyttöön ja samalla kierroslukumittari menee nollille hetkeksi kunnes rupeaaa taas toimimaan. i-carsoft vol2 lukijalla löytyy koodit CEM-1A61, ABS.0100, ECM-9400, ECM-510F,ECM-928C. Akku on juuri uusittu ja maadoitukset tsekattu. Ennen akun uusimista tuossa tilanteessa heitti vaihteiston nilkutustilaan(3-vaihde lukittuna). Voisiko viitata laturin vikaan kun ajossa toisinaan jännite seilaa 12.20-14.70v. Parin vuoden sisällä on vaihdettu CEM ja mittaristo huollettu. Mietin vaan että eihän tuossa pitäis olla mitään niin kovaa kuluttajaa että edes tyhjäkäynnillä pudottais jännitteen noin alas ja alhaisen jännitteen takia vihottelis........????
-
Ei kyllä pitäis välillä lakata lataamasta mitä tuo 12.2V käytännössä tarkoittaa.
Kokeile vaikka uudella jännitteensäätimellä missä ne hiilet on. Voi olla hiilet vaan loppu.
Tai sit laturin vaihto, jotain häikkäähän siinä on. >:(
Tuo alhainen jännite voi tehdä tuon kaiken.
-
Tuo 12.2V on todennäköisesti pelkästään akku jännite, ei lataa. Yksi tapaus on tullut vastaan jossa laturin vapaakytkin oli niin risa että ei aina pyörittänyt laturia mukana ja siitä seurasi mitä ihmeempiä koodeja ja latausjännitteen heittoja, kannattaa tarkistaa ensimmäiseksi.
-
Ääni täältäkin laturille, kyllä näiden pitäisi ladata kokoajan akkua.
-
Laturi tai siitä lähtö akulle laturin liittimeltå tai + pisteellä liittimen juurelta murtunut täältä veikkaus
Meillä viat jäi laturiin.