Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: TapioR - 06.09.2022, 16:54:35
-
S60 T6 -11 kyseessä. Konepellin oikeassa lukossa on ilmaisin joka kertoo onko konepelti auki vai suljettu. Minulla on menossa jo kolmanteen lukon vaihtoon kun ei tunnista että konepelti on kiinni. Kiinnostaisi tietää onko muilla mennyt noita lukkoja?
-
Lueskelin swedspeedin ja uk:n foorumeilta noista ja vissii pääasiallisin syy tuohon että sin kertyy jotai moskaa joka estää sen mikrokytkimen toiminnan. Suurin osa näyttäny suihkivan wd40 tai sit elektroniikkaspraytä tuonne, varmaa toi elektroniikkasprayllä uittaminen on parempi vaihtoehto. Sit loput onki ohittanu sen paperiklipsulla.
Kysymykseesi vastaten, ei. :)
-
Uusin lukko kesti viisi päivää, ei varmaan ole kertynyt mitään lukon toimintaa estävää.
-
Rasvaa lukitukset konepellistä ja keulasta. Riittää kun maajohto on vähän löysällä tai hapettuma liitoksessa.
-
Niin tai tuo aiemmin mainittu ohitus.
Jos joku vaikka murtautuu autoon niin harva kai sinne konepellin kautta menee?
Autohan ei ole alkuperäiskuosissa sen jälkeen, kenelle sillä nyt väliä on. Melko kallista noita huvikseen vaihdella.
Onko pellissä mitään säätöä etureunassa niinkuin vanhemmissa? Semmostahan vois koittaa ruuvata.
Vai onko säätö siinä lukon kiinnityksessä, vai onko ollenkaan? :o
-
Uusin lukko kesti viisi päivää, ei varmaan ole kertynyt mitään lukon toimintaa estävää.
Ei se lukko varmaan ole enää syypää, jos noin nopeasti vika tulee takaisin. Sanoisin, että vika on vaijerissa, tai vaan huonosti asennetussa vaijerissa. Jos vaijeri jumittaa, tai liikerata on liian lyhyt, niin lukko ei pääse palautumaan kokonaan ja varoitus jää päälle. Yleisempää ehkä V70/S80 malleissa, mutta ei tavatonta muissakaan.
Asian voi varmistaa laittamalla lukon kiinni jollain meisselillä tökkäämällä ja kurkkaamalla lampun kanssa lukon sisälle/pohjalle. Siellä näkyy vaijerin nuppi ja se vipu mitä se liikuttaa. Nupin pitäisi olla irti vivusta, tai ainakin tosi löysästi sitä vasten.
-
Ei se lukko varmaan ole enää syypää, jos noin nopeasti vika tulee takaisin. Sanoisin, että vika on vaijerissa, tai vaan huonosti asennetussa vaijerissa. Jos vaijeri jumittaa, tai liikerata on liian lyhyt, niin lukko ei pääse palautumaan kokonaan ja varoitus jää päälle. Yleisempää ehkä V70/S80 malleissa, mutta ei tavatonta muissakaan.
Asian voi varmistaa laittamalla lukon kiinni jollain meisselillä tökkäämällä ja kurkkaamalla lampun kanssa lukon sisälle/pohjalle. Siellä näkyy vaijerin nuppi ja se vipu mitä se liikuttaa. Nupin pitäisi olla irti vivusta, tai ainakin tosi löysästi sitä vasten.
Tuntuu järkevältä selitykseltä, pitää kokeilla.