Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: mikkohen - 07.09.2022, 06:31:40
-
Tarinan tynkää. Kaikkihan alkoi maanantaina, kun ohitustilanteessa polkaistaessa rupesi xc70 d4 vm 13 "sakkaamaan" ohitustilanteessa. Tämän seurauksena vikavalot ja tehot pois. Auto kävi ihan ok ja käynnistyi normaalisti. Wetteriltä ei saanut huoltoa kiinni, joten auto eri firmaan, missä sovittiin alustavasti vikakoodin luennasta ja nollauksesta... Jätin auton huoltoon. Mikä voi vaikuttaa vielä lopputulemaan, niin auto pyysi öljyn lisäystä viikko sitten. Toki tämän jälkeen ajettu noin 1000km, eikä auton öljypinta toki laskenut tällävälin
-Vikakoodit luettu. Viittasi johonkin anturiin. Tämän huollon aikana olivat toki ajaneet moottori suoja muovin päälle ja auto oli ruvennut käymään rynkyttämällä
-Hinuutin auton wetterille, missä selvittivät vikakoodit (vikakoodeja ei auto anna), mutta nelos pytty pois pelistä
-Ohivuotomittaus, nelos sylinterissä ohivuotoa 80%, vaatii kannen aukaisun...
-Järkyttävä tarjous kannen aukaisusta 970€ ei siis pidä vielä muuta.
-Pyydetään ehkä tarjous muualta...
-Jatkuu
-
Paljonko ajettu vehje?
-
Paljonko ajettu vehje?
165000
-
Kun ohivuotomittauksen tekivät niin olennainen asia, menikö paine alakertaan, venttiilien ohi vai jäähdytysjärjestelmään?
Jos alakertaan ja männässä vaurio niin vaihtaisin myös suuttimen.
Venttiilivika voi johtua karstasta, venttiili irronnut tai jousi poikki.
Jäähdytysjärjestelmään jos menee niin kannen ja sylinterin halkeamat mahdollisia.
Ja kyllä, tekisin jossain muualla remontin kuin Volvolla. Heillä tuntihinta on paljon suurempi kuin muilla.
-
Onko tämä perinteinen 2.4 5cyl vai uudempi VEA 2.0 4cyl moottori kyseessä?
-
Onko tämä perinteinen 2.4 5cyl vai uudempi VEA 2.0 4cyl moottori kyseessä?
2,4 ja sylintereitä 5
-
Jos ohivuoto ei ole alakertaan, vaan imu- tai pakopuolelle, niin ottaisin venttiilikopan auki ja katsoisin miten keinuvivut ja nostimet voi. Rikkinäinen nostin voi aiheuttaa keinuvivun muljahtamisen kyljelleen.
-
Jos ohivuoto ei ole alakertaan, vaan imu- tai pakopuolelle, niin ottaisin venttiilikopan auki ja katsoisin miten keinuvivut ja nostimet voi. Rikkinäinen nostin voi aiheuttaa keinuvivun muljahtamisen kyljelleen.
Näin minäkin tekisin. Ei heti kantta pöydälle. Jollain pikkukameralla voisi myös tutkaista suuttimen rööristä niin näkee sylinterin seinämät ja männän.
-
Tämähän touhuttiin eri pajalle. Nyt aukaistu ja vika selvillä. Hydraulinostajan keinuvipu poikki. Pahoittelen mikäli termit tms. meni väärin, mutta jotain tuollaista. Pistetään nyt kaikki keinut uusiksi. Ei käsittääkseni ollut rikkonut muuta...
-
Syytä tarkastaa myös nostimien kunto samalla.
-
Hyvä ettei hajonnut isommin. Vähillä kilometrillä meni.
-
Hyvä ettei hajonnut isommin. Vähillä kilometrillä meni.
Eipäs pääsyt niin vähällä. 1. Sylinterin nostajan luona kannesta palanen pois, kansi vaihtoon. Johan nämä romuja on....
-
Nyt tarvittaisiin apuja. Mistä uusi kansi tähän. Moottorikoodin mukaan ei löydy Suomesta. Wetterin toimitusaikaa ei tiedä/hinta mielenkiintoinen. Vaihtomoottori 1kpl Suomessa, enemmän ajettu ja kunnosta ei tietoa....
-
https://www.bildelsbasen.se/sv-se/pb/S%C3%B6k/Bildelar/s1/Volvo?ps_vc2=128
-
Nyt tarvittaisiin apuja. Mistä uusi kansi tähän. Moottorikoodin mukaan ei löydy Suomesta. Wetterin toimitusaikaa ei tiedä/hinta mielenkiintoinen. Vaihtomoottori 1kpl Suomessa, enemmän ajettu ja kunnosta ei tietoa....
Ebay / Fordon Sector, fordonsector@hotmail.com
Mailaa tuonne moottorityyppi D5244 Txxx...tms. Jos et tiiä, niin kaveri osaa kyllä kysyä tuntomerkkejä ja valokuvia moottorista.
Engelska kelpaa, ja paja on jossain Tukholman lähellä.
Tilasin omaan ropposeen tuolta kannen, rohkeasti suoraan. Kansi tuli muistaakseni alle 2 viikon. Tästä on nyt jo 2v, että miten lie paja pysytyssä. Mutta hyvät ohjeet ja evästykset tuli kannen mukana, Kansi tuli nokka-akseleineen ja venttiileineen, mutta ilman keinuvipuja ja hydr.tatteja, mitkä siirsin rikkimenneestä kannesta sellaisenaan. Tämä muistaakseni kustansi 1100EUR.
Lähetetty-korjattu kansi oli samalla tavalla aikanaan rikottu kuin omani so. hydr.kiristintattien istukoista kaikki imupuolen tattien 10kpl istukoitten valukyljet rikki/halki. Nämä fyllattu Al-hitsellä ja koneistettu hienosti. Kestääkö Ruåtissa remontoitu ja tarkastettu kansi? Nyt ajettu remonttikannella n. 70kkm ja kansi pelaa hienosti, ei vuoda mistään vesiä eikä öljyä. ps. en ole rallikuski l, kaipa tämänkin rikki saa kun kunnolla antaa kenkää...
-
Täytyy pistää meiliä tuolle Fordonille. Moottorihan on D5244T17. Onko kellään tietoa, käykö joku muu kansi tuohon/vaihtomoottori?
-
Täytyy pistää meiliä tuolle Fordonille. Moottorihan on D5244T17. Onko kellään tietoa, käykö joku muu kansi tuohon/vaihtomoottori?
Tuo viimeiset kaksi numeroa on versionumero. Omani 2014 d4 on d5244t12. Uskon että sama pata muuten
-
….Mistä uusi kansi tähän....
Kysy VMS Racing Oy Kangasala
-
http://www.moottoriosakeskus.fi/
tuoltakin voi kysellä,,
-
Näyttäisi siltä, että juuri tähän autoon ei kantta löydy. Jokunen vaihtomoottori vois löytyä, mutta reilusti isommilla kilometreillä. Onkohan tietoa, käykö 30777365 kansi tähän? Nyt on 30777363. 365 kantta löytyisi, samat nokat ja kaikki?
-
Tämä saatu päätökseen. Kansi löyty ja maksoi v*****i ja vähä päälle. Sen kummempaa syytä ei tiedä, kumpi aiheutti kumman. Noh ensimmäinen ja viimeinen tätä merkkiä...
-
Tämä saatu päätökseen. Kansi löyty ja maksoi v*****i ja vähä päälle. Sen kummempaa syytä ei tiedä, kumpi aiheutti kumman. Noh ensimmäinen ja viimeinen tätä merkkiä...
No nyt siinä on kone kunnossa ja saa nauttia matkasta. Onhan se tuo xc70 sarjassaan ylellinen auto ja hyvä kyyti.
-
autohan siirtyi nyt tänne talouteen ja loistavasti pelannut yksilö ja hyvin pelittää kaikin puolin! 8) :arkkupakastin:
Ainoa asia mikä mietityttää autossa on kun ainakin kylmänä kun lähtee ajamaan, moottorista kuuluu kolkattava tai kilkattaa käyntiääni. :(
Eli selvästi ääni kuuluu jakopäänvierestä, 1-2 sylinterien kohdalta kun kuuntelee stetoskoopilla ja se menee kierrosten mukana pois.
Mielipiteitä? ??? Ääni saattaa hävitä kun kone on lämmennyt kunnolla ja ajanut esim 20km moottoritietä, vaatii tosin lisää tutkimista tämän varmistamiseksi.
-
Olisko vain suutin mikä ei suihkuta enää viuhkaa vaan pistemäisesti enemmänkin. Koita laittaa täyteen tankkiin vaikka Forten diesel fuel conditioner jos vaikka häviäisi.
-
Olisko vain suutin mikä ei suihkuta enää viuhkaa vaan pistemäisesti enemmänkin. Koita laittaa täyteen tankkiin vaikka Forten diesel fuel conditioner jos vaikka häviäisi.
Joo kiitos kokeilen. :)
-
Mutta jos se aiheuttaja olisi suutin, eikö ääni siis häviä kun nykäisee johdon irti yksi kerrallaan suuttimista?
-
Juu pitää hävitä jos sen erottaa vajaapyttyisenä käynnistä
-
Juu pitää hävitä jos sen erottaa vajaapyttyisenä käynnistä
joo ei se tunnu suuttimista tulevan. varmaan venttiili koneistossa jotain mikä aiheuttaa kilinän...
äänitin tuota ääntä ja tässä äänite. Laitoin ääniraitaan kommentteina aikaleimat milloin ääni kuuluu.
https://on.soundcloud.com/Cb1CA (https://on.soundcloud.com/Cb1CA)
-
Ei kellään tule mitään mieleen? Kenties tosiaan venttiilikoneistossa jotain.
-
Nyt se jätti tienlaitaan.. :o ilmeisesti kyseessä hajonnut polttoainetankin pumppu.. onkohan tämä auto kirottu?