Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Alhaisteri - 16.12.2011, 10:34:07
-
joo elikkäs tänä aamuna ajelin töihin päin ja huomasin että auto rupes nykiin kaasua painettaessa vähääkään. vedin pysäkille ja avasin pellin, pysyi tyhjäkäynnillä käynnissä. IMM mittarin jälkeen kun lähtee se pieni letku joka menee jollekin anturille yms. niin letku oli irti. Laitoin letkun kiinni ja ajattelin jatkaa matkaa mutta kun nostin kytkintä niin auto sammu siihen. Ei lähtenyt sahaamalla käyntiin niin ajattelin suosiolla pitää vapaa päivän :-\
kun käänsin virrat pois starttaamisen jälkeen niin kuulosti siltä kuin kone olisi yrittänyt lähteä käyntiin vaikka startti ei pyörinyt. tai sitten se oli kummituksia.
en ole vielä lukenu vikakoodeja enkä kattonu tulppia. kattelen illalla sitten että mitä keksin.
Mutta onko jotain ideoita mistä kannattaisi alottaa katsomaan vikaa/mitä siellä voisi olla rikki?
-
oletuksena että bensa ei ole loppu. :P Kannattaa kuitenkin kattoo bensanpaineet siitä tukin päästä.
-
Kokeile ottaa ilmamassamittarin johto irti ja starttaa sitten.
-
juu bensa ei ole loppu :D bensan paineet tukin päästä? mikä "tukki"?
-
juu bensa ei ole loppu :D bensan paineet tukin päästä? mikä "tukki"?
Rusakko tarkoittaa "bensatukkia", eli sitä kiskoa johon ruiskusuuttimet kiinnittyvät. Kasipätkässä taisi olla valmis "nippa", josta paineet voi mitata.
(http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/fuel_rail_to_intake.jpg)
-
Juu siis siinä bensatukin päässä venttiili. Mittaus onnistuu periaatteessa vaikka normi rengaspainemittarilla. Tyhjäkäynnilläkin pitäis olla muistaakseni joku 3bar.
-
Jaaa kiitoksia, toi selvensi asiaa juu.. tässä nyt odottelen traileria että saan volvon halliin.. pääsee tutkimaan yöksi! ehkä joutuu yhden oluenkin ottamaan siinä ohessa ;)
ajattelin ensiksi kokeilla ihan jos se tietokone olis menny sekasin siitä letku hämmingistä sen verran että, otan akun irti hetkeks ja sit koitan uudestaa käynnistää.
-
No niin. ei antanu vika koodeja eikä luvannu kanssa eikä ilman IMM. Sitten katoin tulpat ja putsasin ne. koitin taas sahata käyntiin niin kuului vaan pofff ja sininen savu pöllähti. katoin öljykorkin alle ja lisää savua. :( mitä mä tein väärin. nyt meni ainakin jotain rikki viimeistään.
työnsin auton pois hallista ja irrotin akun ja join muutaman lonkeron vahtiessa ettei se koko auto syty palamaan.
En keksi että mikä meni vikaan? täytyy huomenna ruveta lukemaan raamattua ennenkuin kattoo autoa enempää..
-
No niin. ei antanu vika koodeja eikä luvannu kanssa eikä ilman IMM. Sitten katoin tulpat ja putsasin ne. koitin taas sahata käyntiin niin kuului vaan pofff ja sininen savu pöllähti. katoin öljykorkin alle ja lisää savua. :( mitä mä tein väärin. nyt meni ainakin jotain rikki viimeistään.
työnsin auton pois hallista ja irrotin akun ja join muutaman lonkeron vahtiessa ettei se koko auto syty palamaan.
En keksi että mikä meni vikaan? täytyy huomenna ruveta lukemaan raamattua ennenkuin kattoo autoa enempää..
tuskin mitään oot omalla toiminnallasi rikkonut. Katin enintään.
-
Ekana kannattaa varmaankin varmistaa, että tuleeko kipinää. Jos vaikka meni nokka-akselin asentotunnistin rikki. Itsellä se ainakin oireili ensin, kunnes lopulta meni vallan mykäksi.