Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: jarska1971 - 28.09.2022, 17:29:50
-
Hei
Volvo teki sellasen tempun sunnuntaina, että ohitustilanteessa kierrokset nousi vaikka en painanut kaasua enempää, palasin omalle kaistalle ajoin ehkä 500m, jonka aikana toimi normaalisti. Sitten tuli alamäki ja kierrokset nousi jälleen, jonka jälkeen sammui ja rullasin tien sivuun koitin vielä startata ei pyörittänyt. Hinuri vei korjaamolle josta kerrottiin että öljyä oli ollut 9 litraa koneessa kun oikea tilavuus on 5.5 litraa, eli sinne olisi mennyt 3.5 litraa dieseliä sekaan. Eilen soittivat ja sovittiin että hiukkassuodatin tsekattaisiin ja yhden suuttimen tiiviste vaihdetaan. No tänään sitten soittvat uudelleen ja olivat testanneet sitä auto oli lähtenyt hyvin käyntiin, mutta jonkin ajan kuluttua taas kaasu "rynnännyt" olivat sammuttaneet ja eivät uskaltaneet enää kokeilla uudestaan käyntiin. Osaako kukaan veikkailla mistä on kysymys? Huollossa sanoivat että näyttää siltä että kone pitää vaihtaa. Tietääkö kukaan mistä vaihtokonetta kannattaisi kysellä? Auto on 2009 joten jos kone maksaa paljon niin sitten varmaan menee romuttamolle.
-
Ahdin sökö?
-
Ei ole ahdinta
-
Ei ole ahdinta
Eihän 2.0 dieseliä ole vaparina saanu.
-
Jaa, mä en ole tiennyt että mun autossa on turbo :-)
-
On siä, ei siitä muuten olis 100 kW revitty. :o
Ite en ahdinta kyllä veikkais, mieluummin itse moottorissa olevaan vikaan.
Mistä vaihtokone, siihen en ota kantaa, osuu kuitenkin huono. ???
-
Jos siellä tosiaan on noin paljon ollut dieseliä öljyn seassa niin veikkasin korkeapainepumpun polttoainevuotoa moottorin sisään. Toki suutinvika voi olla myös mutta luulisi tuon jo huomaavan käynnistä. Ei taida näissäkään olla oikein muuta mahdollisuutta kuin pa-pumppu tai suutin.
-
Tänään kävin maksamassa huollon ja auto jäi vielä sinne. Laskussa lukee seuraavaa: "Autoon on vielä tehtävä huolto loppuun ja uusittava suuttimien pohjatiivisteet suuttimet irroitettava jotta paluulinjan saa laitettua takaisin suuttimeen kiinni. 28.92022 1. sylinterin pohjatiiviste uusittu ja auto koekäytetty. Kävi normaalin oloisesti hetken aikaa ( minuutin?) jonka jälkeen auto ryntäsi uudelleen ja sammui eikä moottori pyöri enää. Vaikuttaa että lähti taas öljyllä käymään. Auto ei ole ajokuntoinen, ei uskalla käynnistää"
-" vikakoodit luettu moottorin ohjainlaitteelta: ei tallentuneita vikakoodeja".
-"Moniurahihna on paikallaan"
Ohivuotomittauksessa ei ollut mitään normaalista poikkeavaa.
Kyselen yhä saisko joku idean mistä voi olla kysymys? Olisin kiitollinen vinkeistä!
-
Eikös kenppi tuossa ylempänä hyvin sanonut?
Jos minuutissa menee kone täyteen dieseliä niin kyllähän siellä mennään kovalla paineella väärään paikkaan.
Mulla ei näistä dieseleistä ole kokemuksia, "vähän" isommista vain mutta tiedän kyllä tuon itsekseen käymisen.
Tai ei se itsekseen käy, käyttää vain vikapainassa olevaa polttoainetta.
Ei tosiaan parane käyttää, kone saattaa olla vielä pelastettavissa kun vuoto paikantuu ja se tukitaan.