Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: 855T5 - 29.09.2022, 16:08:25
-
Autona Volvo V60 1.6 D2 vuosimallia -11. Auto on lastutettu Autodiagnoosilla Ylöjärvellä 148,5 hv ja EGR on poistettu käytöstä. Autoon vaihdettiin vähän aikaa sitten 3 kpl suuttimia. Tämän jälkeen laitoin merkille, että kierrokset jää 1200-1500 rpm kohdalle vähäksi aikaa, kun vaihdettaessa jättää kytkimen pohjaan vauhdissa. Tämän jälkeen palautuu tyhjäkäynnille. Paikallaan kaasutettaessa kierrokset eivät jää päälle. Mielestäni ei ole ennen tehnyt näin, onko muilla mielipiteitä asiasta? Ja mistä voisi johtua?
Ohessa video Youtubessa: https://www.youtube.com/shorts/uTCADUXfasc
-
Muistankohan oikein, että suuttimien vaihdon jälkeen piti tehdä sopeutusajo tuossa D2 koneessa, mikä tsekkaa ajotyylin, kaasunpolkimen jne...
-
Autona Volvo V60 1.6 D2 vuosimallia -11. Auto on lastutettu Autodiagnoosilla Ylöjärvellä 148,5 hv ja EGR on poistettu käytöstä. Autoon vaihdettiin vähän aikaa sitten 3 kpl suuttimia. Tämän jälkeen laitoin merkille, että kierrokset jää 1200-1500 rpm kohdalle vähäksi aikaa, kun vaihdettaessa jättää kytkimen pohjaan vauhdissa. Tämän jälkeen palautuu tyhjäkäynnille. Paikallaan kaasutettaessa kierrokset eivät jää päälle. Mielestäni ei ole ennen tehnyt näin, onko muilla mielipiteitä asiasta? Ja mistä voisi johtua?
Ohessa video Youtubessa: https://www.youtube.com/shorts/uTCADUXfasc
Vaihtoavustimen nuoli osoittaa ylös. ECU pitää kierrokset sopivana isompaa pykälää varten. Toimii minusta ihan oikein.
-
Samalla tavalla toimii bensakonekin, isommalle vaihtaessa tipauttaa kierrokset seuraavalle vaihteelle sopivaan kohtaan. Jos pitää vaan kytkimen pohjassa niin muutaman sekunnin kuluttua putoaa tyhjäkäynnille.