Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: rikkevolvo - 17.12.2011, 17:07:21
-
elikkä tommonen b200e koneella varustettu volvo siinä olis tyhjäkäynti ongelma kierrokset noin 300-500rpm eikä tapahdu mitää vaikka imusarjan alla olevasta ruuvit kääntää mistähän mahtaa johtua kyseinen asia?
-
Onkos siinä k-jetti ruisku? Jos on niin onko siinä erillinen tyhjäkäyntimoottori kuten mersuissa? Jos on niin siitä lähtisin ensin vikaa etsimään. Kokeilee ottaa johdon irti ja katsoo vaikuttaako mihinkään. Myös tietysti kaikki alipaineletkut kannattaa tarkistaa että ovat ehjät.
Jos kävi ennen tyhjäkäyntiä hyvin ja vika ilmeni ihan itsestään niin neuvoisin että säätöihin ei kannata koskea, ettei mene enempää sekaisin. Tai jos koskee niin pitää tarkasti mielessä mitä on säädetty ja mihin, että saa takaisin alkuperäisiin säätöihin.
Yleensäkin yhtäkkiä ilmenneissä sytkä, kaasari tai ruiskuongelmissa ei kannattaisi alkaa säätelemään mitään mihinkään suuntaan, sillä vialliset säädöt tuskin on ongelman syy, vaan siellä on joku vika joka sen aiheuttaa ja vika täytyy korjailla.
Sitten kun sitä on säädelty joka ruuvista summissa niin lopuksi kun oikean vian löytää niin auto ei vieläkään käy kunnolla koska säädöt ovat miten sattuu.
En tällä nyt siis tarkoittanut tätä tapausta vaan noin yleisesti muille tiedoksi. Kyllähän jotain säätöä kokeilemalla voi saada jotain osviittaa siitä millä suunnalla itse vika voisi olla, kunhan sitten vain palauttaa säädöt siihen missä ne olikin.
-
missähän se tyhjäkäynti moottori on ja on se ilmeisesti k-jet
-
ei k-jetissä ole tyhjäkäyntimoottoria.
-
ei k-jetissä ole tyhjäkäyntimoottoria.
Ok, siksi kysyinkin kun en oo noita ikinä rassaillut, niin en ollut varma. Onkos siinä sitten lisäilmaluisti?
-
Ok, siksi kysyinkin kun en oo noita ikinä rassaillut, niin en ollut varma. Onkos siinä sitten lisäilmaluisti?
Lisäilmaluisti on siinä venttiilikopassa kahdella ruuvilla kiinni, itsellä on lisäilmaluistille tuleva letku irronnut pari kertaa sieltä imusarjan alta ja sotkenut käynnin kokonaan.
Itse tarkistaisin ne letkut.
-
okei kiitoksia pitää katsoa ne ensitöiksi
-
Nouseeko kierrokset kun kone lämpeää? Mulla teki noin kylmällä koneella kun lisäilmaluisti ei auennut. Sitte toinen mikä kannattaa kattoa että tuleeko ohjauspaineensäätimelle virtaa, Muistaakseni seos meni pirun rikkaalle kun ei tullut virtaa sille säätimelle,
-
Nouseeko kierrokset kun kone lämpeää? Mulla teki noin kylmällä koneella kun lisäilmaluisti ei auennut. Sitte toinen mikä kannattaa kattoa että tuleeko ohjauspaineensäätimelle virtaa, Muistaakseni seos meni pirun rikkaalle kun ei tullut virtaa sille säätimelle,
tuliko tämä kuntoon?