Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Masa71 - 10.10.2022, 10:48:01
-
Vikakoodit p0299 ja U0322
Ahdin ehjä, ei vuotoja, turbon säädin ehjä, siipien ohjauksen arvo alkaa tippua heti kun kierrokset nousee ajossa map näyttää älyllisiä, paitsi ettei nouse yli 0.2bar(siipien ohjaus näyttää tällöin n.50-60 % lukemia).
Ilmamäärä näyttää järkeviä lukemia.
Ei savuta ei vihellä.
Onko mulla jotain jäänyt huomaamatta? Ideoita otetaan vastaan :)
Itselle ei tule muuta enää mieleen kuin ohjelmointivika ?
Olisko vietävä Siniselle vai (mahdollisen) ohjelmoinnin tekijälle?
-
Vikakoodit p0299 ja U0322
Ahdin ehjä, ei vuotoja, turbon säädin ehjä, siipien ohjauksen arvo alkaa tippua heti kun kierrokset nousee ajossa map näyttää älyllisiä, paitsi ettei nouse yli 0.2bar(siipien ohjaus näyttää tällöin n.50-60 % lukemia).
Ilmamäärä näyttää järkeviä lukemia.
Ei savuta ei vihellä.
Onko mulla jotain jäänyt huomaamatta? Ideoita otetaan vastaan :)
Itselle ei tule muuta enää mieleen kuin ohjelmointivika ?
Olisko vietävä Siniselle vai (mahdollisen) ohjelmoinnin tekijälle?
Mitä ilmamäärä on tyhjäkäynnillä ja täyskaasulla? Ahtopaine?
-
DPF:n lämpöanturin ja TMAP-anturien lämpötila-arvot näyttävät molemmat loogisia lukemia?
-
Auto ei ole just ny käsissä joten arvot jne. muistinvaraisia
Mitä ilmamäärä on tyhjäkäynnillä ja täyskaasulla? Ahtopaine?
Joutokäynti 45 g/ s (yksiköstä en oo satavarma, tais olla noin)
Vapaalla tasakaasu 2000 rpm ~100 g/s
Ajossa kaasu pohjassa ahdot 0.3 ~150 g/s johdesiipien säätö tippuu n. 50% lukemiin
Siiville täys imu, säätö pysyy 99%, ahdot 0.6, ilmamäärä ~250 huitteilla
DPF:n lämpöanturin ja TMAP-anturien lämpötila-arvot näyttävät molemmat loogisia lukemia?
En muista , tulikohan edes katottua. DPF:n regenerointi: ei tarvetta.
Ahtojen jääminen alas huolimatta siipien asennosta kielii minusta polttoainepulasta.
Jakotukin paine ok, suuttimien korjausarvot ok, p-a paineensäätimen arvot näyttää loogisilta.
Hep! Mielenkiintoinen lisä: testaillessa syttyi ykskaks ajonvakautuksen vikavalo, valiiti can-väyläyhteydestä moottorinohjaimeen. Nollaus, eka kiihdytys veti normaalisti, vaihto kakkoselle ja tehot häviää.
Sama toistui useamman kerran, välillä kesti 2-3 kiihdytystä ennen tilttiä.
Väylävika? Joku piilovikainen ohjainlaite sotkee can-väylän? Paha henki pannuhuoneessa?
-
Tuskin on pa-puolella vikaa kun sieltä tulee heti vikakoodia ja taas jos kerran paineensäätimen arvoja näit ja ne eivät olleet tapissa eli täyspyynti päällä niin vika on jossain muualla. Nyt jos meni vikatilaan niin koodia löytyy 100% varmuudella tai sitten on ohjelmoitu ja poisteltu liikaa koodeja tai voihan se olla ohjainlaitteen sisäinen vikakin kun Siemenssistä on kysymys.
-
Joo tota vika selvisi, että voi tuntea ittensä tyhymäksi :idiot2:
Lopunperin selvisi että ko. autosta oli ohjelmoitu dpf pois mutta se kenen piti tyhjätä pönttö oli jättäny sen tekemättä >:( >:(
eli pönttö tukossa.
"Voimallinen puhdistus" ja auto liikkuu normaalisti.
Eipä tullu ihan ekana mieleen kun ei pakoäänikään kuulostanut epänormaalilta.
-
Tää on niitä kun vaikka vaihdetaan renkaita autoon ja vaihtajia on enemmän kuin yksi ja puhelin soi siinä välissä. :facepalm: