Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Offtopic => Yleiset autojutut => Aiheen aloitti: HembalanD - 11.10.2022, 10:24:28
-
Miten on, onko jollain sattunut havereita 240-740 ikäluokan 80-90 -lukulaisten kanssa, mitä on yhtiö päässyt korvaamaan tai jättänyt korvaamatta? Ja millaisin summin on nähty ko. auton arvo?
Mietityttää kun osakasko pyörii kahdessa 740:sessä vuodesta toiseen. Autot on seisonnassa, eivät ole mitään priimaa mutta ei mitään lauluautojakaan niin haverin sattuessa minkä arvoisena vakuutusyhtiö näitä näkee tänä päivänä? Ts. onko tuollaisen kaskon pitämisessä mitään järkeä..
Näyttäisi tulleen noita harrasteauto vakuutuksia myös muille yhtiöille, aiemmin oli vain lähitapskalla.
Niin ja tosiaan nämä kaksi autoa on ihan "normaalin" osakaskon piirissä.
-
Kysymykseen en osaa vastata, mutta vahvasti epäilen, että korvaukset ovat muutaman satasen ja tarjoavat lunaria heti, jos korjaaminen maksaa yli 500e
Sellainen kommentti tähän, että itse otin äskettäin omaan Saab-harrasteautooni OP-pohjolasta harrasteautovakuutuksen. Auto on siis 22-vuotias ja varsin hyväkuntoinen ja isolla vaivalla ja rahalla rakennettu. Siitä piti laatia jonkinlainen selvitys vakuutusyhtiölle, jonka perusteella vakuutus myönnettiin. Auton arvon sai itse määritellä ja ainakin Saabin arvoksi kelpasi 10000e. Kysyin hinnan myös 5000e arvolle, mutta erotus oli niin vaatimaton, että päätin ottaa 10Keur, joka vastaa paremmin autoon sijoitettua pääomaa. Hintaero vanhaan osakaskoon oli noin satasen nurkilla.
-
Itse sain kertakorvauksena ~2500€ 940 turbosta jonka persauksiin tuli Mersu eikä korjaaminen enään ollut mitenkään päin järkevää edes omalla työllä. Tämä tapahtui 4 vuotta sitten, toki vika ei ollut oma ja korvauksen suoritti vastapuolen yhtiö. Auto jäi itselleni.
Auton olin vajaa kaksi vuotta aiemmin ostanut vakiokuntoisena ja jos en väärin muista niin 2700€ oli tuolloin hintaa.
-
Eikös se osakasko korvaa vain mm murto-, varkaus-, palo- ja eläinvahingot eli jos on seisonnassa ja varmassa paikassa, niin ei oikeastaan kannattais pitää mutta ei taida niitä murtovarmoja paikkoja olla ja ainahan se tallikin voi palaa tms. Ei kai nuo osakaskot nyt niin kalliita ole etteikö vois antaa olla voimassa. Liikennevahinkoihinhan tuolla osakaskolla ei vaikutusta, jos jotain sattuu niin joko vastapuolen liikennevakuutuksesta tai omasta pussista riippuen vahingon aiheuttajasta.
-
Jos on joku katos tai pressutalli niin joku kaunainen hirvi voi tulla hyppimään auton kasaan. Hirvivahinko sekin ja korvataan.
Ilkivallalla vois täydentää. Siis vakuutusta. :D
Jos se auto on ns normaalikuntoinen ikäisekseen niin itse en mitään kaskoja pitäis, enkä pidä nyt käyttöautossakaan.
Herrajjestas auto parin tonnin vehje siis mulla niin ei siinä paljoo kaskot lohduta omavastuun jälkeen.
Osiks vaan tai semmosenaan eteenpäin.
Olisko tommonen seiska 1-1.5 tuhatta €?
Poika pitää omassa käyttiksessään kaskon jossa ilkivalta ja hinaus, en tiiä miks hinaus kun se on volvo. :)
Ota se kasko kun otat liikenteeseen jos haluat, mitä sitä tyhjästä maksaa.
Niinkuin sanotaan, tyhjän saa pyytämättäkin.
-
Mulla on osakasko ollut aina kaikissa, lähinnä hinausvakuutuksen takia.
Mutta GT on pistäny miettimään että pitäisikö siitä muuttaa vakuutusarvoa ja hakea harrasteautovakuutus? Jos sille käy jotain niin tulee takkiin paljon mikäli hinta katsotaan tavallisen 242:sen taulukosta.
-
Jep, harrasteautovakuutusta ei mihinkään käyttöraatoon pitäisi edes saada. Se anomus joka piti toimittaa yhtiölle oli kuin museoauton hakemuslomake kuvineen...
-
Mulla on osakasko ollut aina kaikissa, lähinnä hinausvakuutuksen takia.
Mutta GT on pistäny miettimään että pitäisikö siitä muuttaa vakuutusarvoa ja hakea harrasteautovakuutus? Jos sille käy jotain niin tulee takkiin paljon mikäli hinta katsotaan tavallisen 242:sen taulukosta.
Ikäänkuin tämä oli taka-ajatuksena.
Samoin ollut omissa tuo osakasko hinauksen takia liikenteessäolon aikana, kun kuulunut aikoinaan pakettiin.
Nettiauton pikaisen selaamisen perusteella omani asettunee luokkaan 2500-3500€
Varkaus, ilkivalta, palo ja ehkä eläin, on nämä mistä tosiaan korvauksen voisi saada ja näitähän ei ainakaan IF.llä osakaskoon erikseen saa vaan tulee pakettina sitten kaikki muukin liikenteessä tarvittava.
Itse sain kertakorvauksena ~2500€ 940 turbosta jonka persauksiin tuli Mersu eikä korjaaminen enään ollut mitenkään päin järkevää edes omalla työllä. Tämä tapahtui 4 vuotta sitten, toki vika ei ollut oma ja korvauksen suoritti vastapuolen yhtiö. Auto jäi itselleni.
Auton olin vajaa kaksi vuotta aiemmin ostanut vakiokuntoisena ja jos en väärin muista niin 2700€ oli tuolloin hintaa.
Kyseessä lienet kohtuu peruskuntoinen laite? Korvaus lienet ollut ihan kohdallaan? Muistelen että tuohon aikaan noiden hinnat oli aikalailla pohjissa. Nykyään pitäisi saada enemmän? Tästä voisi ehkä päätellä että ainakin yhtiölläsi korvaus on ok?
-
Kyllä ne vakuutusyhtiöt katsoo hinnat aikalailla sen mukaan mitä hinnat on. Vuosi sitten vanhemmilta meni lunastukseen -97 vuoden 960 Volvo. Pitkän taistelun jälkeen saivat muistaakseni 5 tonnia. Vaikea oli hinnoitella kun nettiautossa oli niitä 1-2 tonnin yksilöitä jotka oli mitä oli.
-
Mulla 242:n vakuutus Lähitapiolassa (niinkuin kaikki muutkin vakuutukset). Kyseisessä autossa harrasteajoneuvovakuutus. Vakuutusarvo on xx xxx€. Tämä summa ei riitä mitenkään edes pelkkiä osia korvaamaan jos auto vaikka palaa, mutta on tyhjää parempi.
-
Poika pitää omassa käyttiksessään kaskon jossa ilkivalta ja hinaus, en tiiä miks hinaus kun se on volvo. :)
Mulla on Autoliiton plusjäsenyys, 130 ja siinä on kaikkea apupakettia. Ei ole autosidonnainen.
-
.
Kyseessä lienet kohtuu peruskuntoinen laite? Korvaus lienet ollut ihan kohdallaan? Muistelen että tuohon aikaan noiden hinnat oli aikalailla pohjissa. Nykyään pitäisi saada enemmän? Tästä voisi ehkä päätellä että ainakin yhtiölläsi korvaus on ok?
No ei ihan. Olis tuo varmaan joku 5k€ laite ollut myytynä. Mutta tosiaan auto jäi itelle ja siitä sai kaikki palikat swäpätä toiseen koriin ja sit loput myyntiin / paaliin.