Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Timbabwe - 15.10.2022, 12:51:48
-
Löpö haisee sisälle eli jossain on vuoto. XC70 vm2014 D4-koneella, käytetty kahdesti merkkiliikkeessä ja vika ei ole paikallistunut vaikka putkia on vaihdettu ja klemmareita kiristetty.
Kyselin tämän perään että voisiko olla tämä kyseessä "Volvojen polttoaineletkuissa ongelmia – Ruotsissa kutsuttu 37 000 autoa tarkastuksiin, Suomessa yli 4 000
Volvo Cars kutsui Ruotsissa 37 000 autoa tarkastuksiin sen jälkeen, kun polttoaineletkuista löydettiin halkeamia. Suomessa mahdollinen ongelma koskee yli neljää tuhatta henkilöautoa."
https://www.is.fi/autot/art-2000005973944.html
mutta huoltomies oli sitä mieltä että ei koske tätä autoa.
Alkaa tympiä tuo dieselin haju, joten joko vaihdatan tuon letkun tai koko auton. Osaako joku kertoa, miten työläässä paikassa tuo kyseinen letku on, eli kuinka suureen laskuun saan varautua jos/kun vaadin tuon letkun vaihtoa ja toivon että oireilu loppuisi siihen?
-
Tuleeko tuo haju kokoajan vaiko jossain lämpötilassa / tietyssä vaiheessa?
-
Tyhjäkäynnillä enimmäkseen, ajon aikana ei niinkään. Eli vuoto ei ole iso, ei näy kulutuksessa eikä moottorin ollessa käynnissä ylä- eikä alapuolelta ole silmin nähtävissä mitään vuotokohtaa. Matka-ajon jälkeen haisee myös ulkopuolelle.
-
Tankin paluuletku jos mitään muuta näkyvää ei löydy.
-
Tankin paluuletku jos mitään muuta näkyvää ei löydy.
Tarkoittaako samaa kuin ylivuotoletku? Koska sellaisesta puhui viimeisimmän huollon yhteydessä nyrkkipajan mies kun asiasta mainitsin että katselisi sillä silmällä. Mutta ei kuulemma ollut viitteitä siitä.