Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: vellu_volvo - 18.12.2011, 15:08:44
-
Elikkäs autossa ollut sellaista ongelmaa että ei lähtenyt välillä käyntiin vaikka startti pyöritti konetta todella hyvin. No sitten huomasin että polttoainepumpun sulake oli mustunut ja huonon näköinen ja sitä kun hieman pyöräytti niin auto taas käynnistyi. Vaihdoin uuden sulakkeen eikä ole ollut sen jälkeen mitään ongelmaa. Mutta äsken kun ajoin n.80km/h kierrosten ollessa n. 2500 niin auto alkoi pätkiä ja nykiä niin että kierrokset tippu välillä 1000-2000 paikkeille. No ajoin tien laitaan sammutin auton ja odotin puoli minuuttia ja kokeilin startata ja auto toimi taas moitteetta. Kun pääsin perille niin kokeilen polttoainepumpun sulaketta ja se oli lämmennyt aika paljon. Missä vika voisi olla? :idiot2:
-
voisi olla bensapumpun rele tai pumppu. Entä sytytys osat koska ne on vaihdettu?
-
voisi olla bensapumpun rele tai pumppu. Entä sytytys osat koska ne on vaihdettu?
En muista tarkalleen millon vaihdettu, mutta ei ole pitkä aika, joten en usko että olisi niistä. Paljos tuo rele maksaa ja eikös se sijaitse jossain hanskalokeron kuppeella vai olenko aivan väärässä? :D
-
varmaan siinä lokeron alla muovin takana ja hinta kymppilöissä. väri ehkä vihreä tai joku muu.
-
Vaihdoin uuden sulakkeen eikä ole ollut sen jälkeen mitään ongelmaa. Mutta äsken kun ajoin n.80km/h kierrosten ollessa n. 2500 niin auto alkoi pätkiä ja nykiä niin että kierrokset tippu välillä 1000-2000 paikkeille.
Tippuiko kierrokset oikeasti vai oliko kyseessä kierroslukumittarin näyttämä? Jos kierroslukumittari niin sytyspuolella on vikaa. Mitä todennäköisimmin HALL-anturi jakajassa tai sytytyksenvahvistinboksi akun vieressä.
PA-pumpun rele tarvitsee signaalin sytytykseltä ennen kuin se välittää virtaa pumpulle. Vihreä rele, joka sijaitsee ratin alapuolella. ~30 euroa ainakin motonetissä.
Toinen vaihtoehto on että pumppu vetelee viimeisiään ja siksi vie paljon virtaa. Tässä tapauksessa kannattaa tarkastaa tankissa olevan siirtopumpun toiminta. Jos siirtopumppu ei toimi niin pääpumpulla on enemmän töitä ja se kuluu loppuun ennen aikojaan. Siirtopumppuun pääsee käsiksi kontissa olevan huoltoluukun kautta. Toimivan siirtopumpun surina pitäisi kyllä kuulua bensatankin täyttöaukon kautta.
Myös huono liitos saattaa aiheuttaa johtojen lämpeämistä.
-
Kierrokset tippui oikeasti. Sain ajettua auton normaalisti pihaan tienposkesta, mutta nyt kun autoa käynnistää, niin se pyörii tyhjäkäyntiä todella rumasti ja kun kaasua laittaa, niin kierrokset tippuu 100-200 alaspäin ja kone vispaa tajuttomasti sekä polttaa putkessa. Olisiko jako hypännyt, sillä hihna tuntui hieman löysälle??
-
Dooodih, tänä aamuna lähdin autoa hinaamaan ja kokeilin käynnistää, niin toimi kuin unelma. Veikkaa että oli kosteutta jossain sytyn osissa.