Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: laatikkovika - 24.10.2022, 20:10:24
-
No nyt se osu omalle kohdalle mistä muistelen joskus kuulleeni.
Etupyöränlaakeri vaihdettiin S60 malliin, oli SKF.
Ihmettelin kun alkoi rahnutus kuulumaan koeajolla. Kun on ihan tappiin laitettu pyörän mahtuminen niin nyt ei enää mahdukaan kunnolla.
Eipä ollut vaikee miettiä mistä johtuu kun napa just vaihdettu.
Niissä navoissa on se lätty mihin pyörä pultataan kiinni vähän eri kohdassa riippuu valmistajasta näköjään.
Että semmosta tällä kertaa, en tiedä onko joku huomannut.
Ei olis mitään haitannut eikä olis huomannut jos kaikki olis ollut vakioo mutta nyt huomas kun ei ole.
-
Eipä ole tullut ajateltua tätä. Itsellä rahnuttaa vasen pyörä hieman, oikea ei. Vasemmalla puolella on SKF:n napa ja oikealle laitoin muistaakseni FAG:n.
-
Epäilen erittäin vahvasti että navoissa olisi korkeus eroja tai ainakaan suuria . Jos olisi tyyliin enemmän kuin parimilliä niin aika äkkiä olisi jarrulevy kiinni jarrusatulan kannatinraudassa.
Todennäköisempi syyllinen on kuluneet käännönrajoittimet.
-
Tuohon omaan V70:seen vaihdettiin kahden eri valmistajan pyörännavat eteen, eikä ainakaan niissä ollut eroja pituudessa..
-
No kyllä tuo nyt on ihan satavarma juttu, ei ne rajottimet suoraan ajaessa pyörää ulommas tuo. >:(
Niinkuin sanoin jos kaikki on vakiota niin ei sitä parin millin eroa huomaakaan mutta kun mennään hilkulla niin sekin on liikaa.
Epäillä saa ja pitääkin mutta näin se nyt vaan on.
anssi, sulla onkin jo ihan erilaiset navat jos on mk3 en ota niihin kantaa.
Jos mk2 ni ei sit mitään.
-
anssi, sulla onkin jo ihan erilaiset navat jos on mk3 en ota niihin kantaa.
Jos mk2 ni ei sit mitään.
MK2 ja viimeisiä mitä ruotsin puolelta tehtaalta tuli..