Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tuplakontti - 29.10.2022, 19:17:58
-
Vaihdoin kammen asentoanturin aamulla kokeillakseni korjaako se käynnistysongelmat - auto on temppuillut ajoittain erityisesti kosteilla keleillä kylmäkäynnistyksessä ja tovin sen jälkeen. Vikakoodejahan ei tullut, joten korjaamon neuvon mukaan kampuran anturia tai ilmamassamittaria vaihtamaan. Päätin aloittaa halvemmasta eli asentoanturista. No yhtäkaikki vaihdoin sen. Starttasin (lähti hyvin) kävin ajelemassa muutaman kilsan ja ajoin pihaan tyytyväisenä. Nyt illansuussa tuli tarve lähteä liikenteeseen, niin ei lähde käyntiin. Hörähti pari kertaa käyntiin, mutta sammui ihan välittömästi. Sen jälkeen muutama kerta jossa vähän yskäisi. Mutta vähän pidempään kun koettaa, niin sitten ei edes yritä. Mikähän siihen iski? Toimi kuitenkin heti vaihdon jälkeen ihan hyvin....Putsasin samalla kaasuläpän, mutta eipä kai sillä tämän kanssa mitään tekemistä. Vai onkohan niin, että kyrähti uusi anturi samantien...
-
...päivitystä. Kävinpä vielä kerran koettamassa. No nyt lähtikin käyntiin, mutta 3-4 k välissä alkaa nykimään ja sytytti moottorin vikavalon. Luin koodin ja antoi P0336 (Crankshaft Position Sensor A circuit range/performance). Vaikuttaisi sille, että ei se uusi sensori pelaa, tai on jäänyt löysälle tmv. Muistelen kyllä kiristäneeni siten, ettei heilu ja johtoliitin napsahti paikalleen. Ehkä se sitten on osa viallinen. Tarvikeosahan tuo on.
-
Onko sulla vielä se vanha tallessa? Jos on niin vertaa pituutta uuteen.
Koita ilman immua myös.
-
Vanha on tallessa. Meinaat siis sen anturipötikän pituutta?
-
Joo, mittaa se siitä tasosta kärkeen.
Kerran ei meinattu saada käyntiin vaihteiston vaihdon jälkeen niin riitti pieni hiominen siitä kärjestä.
On aika tarkka siitä etäisyydestä mitä toi koodikin herjaa.
Onhan toi mahdollista että uus on viallinen mutta epäilen kuitenkin kun yrittää kertoo sulle että etäisyys on väärä. ???
Kauempaa haettu mutta mahdollista että kehällä mitä anturi lukee on jotain likaa tai vaurio vaikka jostain irronneesta pultista.
-
Vertasin rinnakkain. En nyt ihan millintarkasti, kun se uusi on siellä koneessa kiinni ja piti siellä koneen vieressä niitä sihtailla. Hyvin samanmittaisille vaikuttaa, jos on heittoa niin sitten hyvin vähäistä. Tuli mieleen katsoa myös koodit vielä tarkemmin, niin oli siellä myös P0339 jonottamassa. Eli oikosessa tuo anturi vissiin...Oliskohan se liitäntä kummiskin kärsinyt, kun olihan se aika hankala sitä sokkona käsitellä siellä imusarjan alla. Tai sitten viallinen tuo osa...Heitän sen vanhan takaisin ja katson palautuuko ennalleen