Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: O-P - 31.10.2022, 20:30:04
-
Eli b230 moottori 530 kannella ja vakio venoilla kasattu läpätyillä venttiileillä ja nyt D nokka mitkä on tarkat välykset että ei kalise onko se perus imu 0.35-0.40 kylmänä ja pako 0.40-0.45
-
Eikös tuo D ole ihan perusympyränokka.
Joskus oon ajellu semmosilla 0.3-0.35mm välyksillä ja hiljasta oli. Siis kaikissa venoissa.
Hyvin kesti venttiilit pikkuviriturbossa katuajossa.
0.45 on takuuvarma raksutus.
Tee kuin tykkäät, takuuta en anna. :D
-
0,3-0,35 kaikissa venoissa itellä, hiljanen on vaikka sieltä ne kovettuvat kumi "husherit" puuttuukin.
-
Joo, eihän ne tee muuta kuin hankaloittaa säätämistä. :)
-
Joo, eihän ne tee muuta kuin hankaloittaa säätämistä. :)
Joskus viellä kun jaksoi uskoa niihin, oli oma säätöprosessi seuraavanlainen:
Nokka veks, nyplää vanhojen hushereitten jämät pois.
Nokka takas, säädä välys.
Nokka toistamiseen veks, uudet husherit paikalleen.
Nokka takas ja kamat nippuun.
Eihän se maailmanloppu ole poimia sitä nokkaa sieltä ees taas, mut sen jälkee ku käytös oli muu kuin volvon nokka eli lash capit hushereitten tilalla ja selvisi miten hiljainen hyvin säädetty punalohkon venttiilikoneisto on, ovat ne husherit saaneet jäädä sivuun.