Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: Nikonen - 06.11.2022, 21:11:50
-
Otsikon kulkinetta olisi tarkoitus ensi viikolla mennä katsomaan. Ulkoisesti erittäin siistissä kunnossa ilman minkäänlaisia kolhuja. Sisältäkin kuin uusi. Ratti ei kiillä, penkit ehjät ja rypyttömät. Huollot tehty säännöllisesti n.20-30tkm välein, kaksi välihuoltoa ei merkkiliikkeessä öljynvaihtojen osalta.
Auto vanha taksi Keski-Suomesta.
Aika vähän on yleisesti kokemuksia tämän tuplaturbo D4 korkeimpien kilometrien osalta, joten olisiko täällä tietäjiä kenellä olisi kokemusta kenties näistä? Onko mitään järkeä miettiä edes?
Kuitenkin ensirekisteröinnistä 3v 10kk joten iän tuoman kuluman takia tuskin suuria ongelmia.
Haldex, loota tai itse moottori?
-
Laatikkoon on varmaan vaihdettu ammattiajossa öljyt 60tkm välein, joten laatikko lienee vielä täysin hengissä oleva. Yleisestikkin tuo 8-lovinen on mielestäni kestävässä maineessa. Moottorin osalta ei tosiaan tunnu olevan juurikaan kokemuksia isojen kilometrien osalta, vanhemmat VEA moottorit alkoivat viemään öljyä isommilla kilometreillä, johtuen yliaktiivisesta EGRstä, mutta tässä se on jo korjattu. Turboja näistä on myös paukkunut jonkin verran, mutta varmaan enemmän niistä yksilöistä, joilla on vedetty surutta 30tkm huoltovälillä tai jopa pidemmillä. Jos auto on ollut maakuntataksina ja ulkoisesta olemuksesta päätellen hyvällä pidolla, niin voisi sen kuvitella heijastuvan myös tekniseen kuntoon. Toki tämä on pelkkää arvailua.