Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: huntti 37 - 06.11.2022, 21:17:29
-
oireet oli rupesi käymään kolmella pytyllä ja kun vikakoodit oli luettu ja rämlätty ruiskun liittimet heräsi taas henkkiin vian jälkeen ajettu 1000km ilman varoitus koodeja ainut on että kylmänä käy epätäsaiseen ideota asiansuhteen? varsinkin ettei tarvitsisi ostaa niin sanottua valmiiksi koodattua ruiskua kokonaisena
-
juu täytyykin tilata parikäytettyä ruiskua vaihtaa se oireileva ja jos saisivat diisel korjaamolla ne pari huollettua varalle
-
lisää tietoa tyypillinen vika volvolla ei aihetta paniikkin nyt vain täytyy ruveta selvittämään onko tyyppivika suuttimessa sähkö vai mekaanisella puolella plussaa olisi jos jollain olisi tietoa jakaa oomi lukemista ja avautumis paineista kyseisille suuttimille ja kone oli D4162t eli D2
-
on tämä muuten naurettavaa touhua kun olevinaan kukaan suomessa huolla testaa ja korjaa kyseisiä suuttimia kun kyseisiä vehkeitä on käytetty reilusti yli 10v
-
Ootko kysässy vaikka tammer dieselistä?
Sittehä se on vaan uutta kehiin jos kukaan ei huolla.
Halpaa mutta mikäpä ei olis. :o
-
juurikin kysyin tammer dieseliln yteistyö parnerilta varmaankaa niin vaikeeta voi olla testata mangetti venttiili 0-12v avautumispaineet ja sumun kaava kärjeltä
-
päivitystä tilanteeseen vaihtasin sen ongelma suuttimen käytettyyn edelleen käy epätasaseen ecu pitäisi varmaan säätää no lainasin ton testilaitteen veljeltä jotta saisi ruiskulle uudet arvot ei sekään onnistunut kerralla vaan piti työllä ja tuskalla paivittää ohjelma seuraava kivistäjä tuli siitä että täytyy ton ecun numero ettiä tolle lukialle sen jälkeen ettimään uusia suutin kärkiä varasuuttimille varmasti kohti ratkaisua tulee uusia ongelmia
-
päivitystä tilanteeseen vaihtasin sen ongelma suuttimen käytettyyn edelleen käy epätasaseen ecu pitäisi varmaan säätää no lainasin ton testilaitteen veljeltä jotta saisi ruiskulle uudet arvot ei sekään onnistunut kerralla vaan piti työllä ja tuskalla paivittää ohjelma seuraava kivistäjä tuli siitä että täytyy ton ecun numero ettiä tolle lukialle sen jälkeen ettimään uusia suutin kärkiä varasuuttimille varmasti kohti ratkaisua tulee uusia ongelmia
Itse rikkinäisen suuttimen kanssa taistelin hetken. Alkuun teki satunnaisesti, että kierrokset rajottui 3000rpm. Sammuttamalla auton hetkeksi rupesi toimimaan niin kuin kuuluukin toimia. Käyntihäiriöiden määrä tiheni ja sitten yhtenä päivänä suutin oli totaalisen mykkä. Ostin käytetyn suuttimen ja asensin sen paikalleen. Vidalla sopeutusajo ja ei tarvinnut mitään muuta tehdä. Satkulla saa ehjiä kokonaisia suuttimia, niin kannattaako nähdä vaivaa niin paljon, että ruveta vanhaa korjaamaan, kun sinne jää kuitenkin 3kpl vanhoja suuttimia, ellet sitten tee kaikkiin suuttimiin samanlaista restaurointia.