Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: kaksi70 - 07.11.2022, 20:34:30
-
Tällainen tuli tänään taloon, museokilvissä, 240 tkm 8)
(https://i.ibb.co/k0vCsvJ/20221107-202828.jpg) (https://ibb.co/k0vCsvJ)
-
Aivan originaalissa kunnossa, kaikki dokumentit löytyy. Pientä perushuoltoa kaipaa, toimii kyllä hienosti 8)
-
Töihin seiskalla :)
(https://i.ibb.co/vv1ypZ1/20221108-082050.jpg) (https://ibb.co/vv1ypZ1)
(https://i.ibb.co/5nc0rTt/20221108-082126.jpg) (https://ibb.co/5nc0rTt)
(https://i.ibb.co/hBz537Q/20221108-082205.jpg) (https://ibb.co/hBz537Q)
-
Huoltotoimet aloitettu. Uudet Boschin sulat, Mannin moottorin ilmansuodatin. Ajopolttimoiksi päivittyi Osram H4 Night Breaker 200:t. Uusi Exide EB620 62 Ah:n akku.
Uudet apulaitehihnat ja sytytystulpat odottavat vielä vaihtoa.
-
Tänä iltana poika pesi 740:n kunnolla, olikin melkoisen likainen.
-
Mittaristo kaipaa korjaajaa ja käyttöohjekirjakin on haussa.
-
Mulla löytyis ohjekirja..
-
Mittarikorjaamosta kaipaisi ehdotuksia, 740 majailee Myrskylässä Itä-Uusimaalla.
-
(https://i.ibb.co/42ZK5JN/IMG-20221112-WA0000.jpg) (https://ibb.co/42ZK5JN)
Kuva tältä päivältä, vasta pestynä 8)
-
Mittarikorjaamosta kaipaisi ehdotuksia, 740 majailee Myrskylässä Itä-Uusimaalla.
Mikä vaivaa mittaristoa ?
-
Polttoainemittari ja kierroslukumittari toimivat satunnaisesti erittäin harvoin ja matkamittari ei toimi ollenkaan. Kello, nopeusmittari ja lämpömittari toimivat ok.
-
Polttoainemittari ja kierroslukumittari toimivat satunnaisesti erittäin harvoin ja matkamittari ei toimi ollenkaan. Kello, nopeusmittari ja lämpömittari toimivat ok.
Mittariston osalta kylmäjuotokset ja nopeusmittarin osalta hapettumaa/johtosarja-vikaa perämurikan anturikehällä tai korin maadoituspisteissä.
Lähin korjaaja uudenmaan alueella taitaa olla tämä:
https://www.elkotron.fi/
-
Mittariston osalta kylmäjuotokset ja nopeusmittarin osalta hapettumaa/johtosarja-vikaa perämurikan anturikehällä tai korin maadoituspisteissä.
Lähin korjaaja uudenmaan alueella taitaa olla tämä:
https://www.elkotron.fi/
Kiitos anssi68 :) siis nopeusmittari toimii moitteetta ja kello ja lämpömittari. Eli kyllä perämurikalta tulee signaalia.
-
Nastat laitettiin eilen alle 8)
(https://i.ibb.co/nnwnS96/20221115-130128.jpg) (https://ibb.co/nnwnS96)
-
Mittaristoon ostettu uusia polttimoita.
-
Ensi maanantaina jakopääremppaan + nokka-akselin Stefan vaihto. Lisäksi uusitaan molemmat apulaitehihnat + moottoriöljy + suodatin :)
-
Jakopääremppa tehty :) vanha jakohihna oli täynnä pieniä halkeamia eli oli todella korkea aika vaihtaa jakohihna. Moottoriöljyksi vaihtui Mobil 1 5 w 50 ja suodatin vaihtui myös. Apulaitehihnat uusittiin myös :)
-
Mittariston valot korjattu, polttimoiksi vaihtui punaiset lasikannat 8)
-
Lähin korjaaja uudenmaan alueella taitaa olla tämä:
https://www.elkotron.fi/
Elkotronilta olen tiedustellut sekä tekstiviestitse että sähköpostilla mittarin korjausta.
-
Auto-Alarmille Lahteen olen myös lähettänyt yhteydenottolomakkeen kautta useammankin kerran tiedustelun mittariston korjauksesta, ei vastausta.
-
huomenna mittaristo Elkotronille Tuusulaan korjattavaksi :)
-
Tänään oli vuorossa ruostevaurioiden hitsauskorjaukset Auto-Ring / Porvoo :) samalla uusittiin yksi ruostunut pakoputken kannatin.
-
Mittaristo täysin kunnossa :) Kiitos Elkotron, hyvä palvelu, suosittelen 8)
Ennen korjausta ei matkamittari, bensamittari eikä kierroslukumittari toiminut. Nyt kaikki toimii täydellisesti, myös bensamittari 8)
(https://i.ibb.co/CnSq7Hz/20221202-132530.jpg) (https://ibb.co/CnSq7Hz)
-
Mittaristo täysin kunnossa :) Kiitos Elkotron, hyvä palvelu, suosittelen 8)
Ennen korjausta ei matkamittari, bensamittari eikä kierroslukumittari toiminut. Nyt kaikki toimii täydellisesti, myös bensamittari 8)
(https://i.ibb.co/CnSq7Hz/20221202-132530.jpg) (https://ibb.co/CnSq7Hz)
Mielenkiinnosta, paljoko kustanti mittariston korjaus? Menitkö paikanpäälle vai lähetitkö mittarin postitse? :)
-
Kävin paikan päällä. Homma hoitui hyvin ja ammattitaitoisesti. Hinta-arvio kannattaa kysyä Elkotronilta, hinta oli minun mielestä hinta/laatu suhteeltaan hyvä.
-
Tänään lauantaiajelulla, Loviisassa käydään, kyllä on mukava ajaa kun mittaristo toimii täydellisesti 8)
-
Itsenäisyyspäivän tunnelmissa 8)
(https://i.ibb.co/K5tv8bp/20221206-130740.jpg) (https://ibb.co/K5tv8bp)
-
Lahden Motonetista tarttui mukaan kuskin ja apukuskin jalkatilojen Rensimatot. Talvirenkaiksi päivittyi hyväkuntoiset Nokian 7:t :)
-
Roiskeläpät on hankintalistalla. Mittarinkorjauksen jälkeen on mittariin pyörähtänyt reilut 1400 km kymmenessä päivässä 8)
-
Talvikeleistä nautiskeltu, kilometrejä taitettu jonkun verran :)
-
Mittariston valot korjattu, polttimoiksi vaihtui punaiset lasikannat 8)
Mittariston punaiset lasikannat (Motonetista ostetut) ovat lauhtuneet väriltään melkoisesti :(
-
Hehkut myös tummentuvat ja palavat näissä aika hyvällä prosentilla. Itse olen siirtynyt suosiolla ledeihin.
-
Nyt aamulla tein nestetarkistuksen. Moottoriöljyllä ajettu vaihdon jälkeen n. 3 tkm ja edelleen öljytaso on öljytikussa ylärajalla :)
-
(https://i.ibb.co/Cv7hVcL/IMG-20230118-WA0000.jpg) (https://ibb.co/Cv7hVcL)
Tällainen reikä ilmestyi etuputkeen ennen kattia. Tässä kohtaa ei ole ollut lambdaa, se on katissa. Olisikohan tuossa kohtaa ollut paikka, joka nyt irtosi ? Tänä iltana ao. reikä paikattiin ja taas toimii normaalisti :)
-
Pieni iltalenkki, mittariin pyörähti 222 tkm :)
-
Aamulla seiskalla töihin ja tankki täyteen, se on viikonloppu tuloillaan 8)
-
Illalla Kehä 3:lla Petikon kohdalla alkoi latauksen merkkivalo, jarrujen varoitusvalot ja palaneen polttimon merkkivalo vilkkua. Pääsin kuitenkin muutaman km:n matkan Askistoon perille. Tyttöystävän autolla Lommilan Motonettiin, sieltä löytyi oikeanlainen laturi, yleismittari ja hylsysetti. Takaisin seiskan luo, yleismittari paljasti laturin antautuneen, moottorin käydessä akun napajännite 11,6 V. Poika tuli ystävänsä kanssa vaihtamaan laturin, vaihto onnistui hienosti, iso kiitos pojalle ja ystävälleen :) mittasin akun napa jännitteen uudella laturilla tyhjäkäynnillä, se oli 14,11 V :) hajonnut laturi oli mitä ilmeisimmin alkuperäinen, irrallaan pyöritettäessä laturin laakerit pitivät melkoista ääntä.
Lauantaina taas seiskalla uusiin seikkailuihin 8)
-
Uusi laturi paikoillaan :)
(https://i.ibb.co/TBn9Fy8/20230129-130109.jpg) (https://ibb.co/TBn9Fy8)
-
Vanha laturi tuli tänään vietyä Lommilan Motonettiin. Eli uudelle laturille jäi hintaa pantin palautuksen jälkeen 149 €.
-
Seiskalla oli tänään pesuilta 8)
-
Jarruneste näyttää kuvassa aika mustalta, aika vaihtaa? kytkin toimii vaijerilla vai jarrunesteellä? :o
-
Juu, jarruneste täytyy vaihtaa. Kytkintä tässä ei ole, kun on automaattivaihteinen.
-
Uusi akku, Exiden EB620, paikoilleen. Akku oli ostettu jo 3 kk sitten. Nyt sitten tuli vaihdettua :)
-
Matkalla viikonlopun viettoon 8)
(https://i.ibb.co/ygnq301/20230217-193408.jpg) (https://ibb.co/ygnq301)
-
Hyväkuntoinen setti 15" Adhara vanteita renkaineen hankittu, kiitos Saku :) setti toimitettiin hienosti kotiovelle asti ja nostettiin suoraan seiskan perään :)
-
2 kpl Adhara vanteita pesty :)
Yleiskunto ok, takapuolellakaan ei ole hapettumia.
(https://i.ibb.co/jwNvN6H/20230221-213400.jpg) (https://ibb.co/jwNvN6H)
-
Ajovalojen suuntausta. Kovin näyttivät lähelle, nyt on nostettu oikeaan korkeuteen :) Säätäminen on helppoa, säätöruuvit on hyvin ulottuvilla .
-
Eilen illalla seiska pestiin 8)
(https://i.ibb.co/P1ykcPr/20230315-131251.jpg) (https://ibb.co/P1ykcPr)
-
Etuputken tilapäispaikkaus alkoi vuotaa viime lauantaina, tänään illansuussa uusi korjaus etuputkeen, taas on ok :)
-
Kaverukset vierekkäin 8)
(https://i.ibb.co/9cCGn0m/20230407-180134.jpg) (https://ibb.co/9cCGn0m)
-
Seiskan sisätilojen kevätsiivous 8)
-
Musiikkia työkeikalla 8)
(https://i.ibb.co/tXQ9zXP/20230421-080718.jpg) (https://ibb.co/tXQ9zXP)
-
Seiskan käsinvahaus 8)
(https://i.ibb.co/jv20Cn2/20230422-150839.jpg) (https://ibb.co/jv20Cn2)
-
Soittimen, seiskan alkuperäinen CR-407, virtajohtojen (ts niissä olevien sulakkeiden puhdistus) huolto.
-
15" Adharat alla 8) uudet pyörän mutterit on nyt hankintalistalla.
(https://i.ibb.co/80xgtWD/20230501-152021.jpg) (https://ibb.co/80xgtWD)
-
Pesu ja vahaus päivä 8)
(https://i.ibb.co/xs6F1PW/20230506-185023.jpg) (https://ibb.co/xs6F1PW)
(https://i.ibb.co/mGkqFvY/20230506-184929.jpg) (https://ibb.co/mGkqFvY)
-
Etuparkit vaihtui ledeiksi ja rekisterivalot päivitettiin Motonetista löytyneillä rekkarivaloilla, polttimoiksi ledit 8)
-
Takavalot rekkarivalo päivityksen jälkeen :)
(https://i.ibb.co/7S6kTs3/20230508-221001.jpg) (https://ibb.co/7S6kTs3)
-
15.5 vaihtuu oikeaan takapyörään uudet pinnapultit ja uudet pyöränmutterit :)
-
Volvo luottopajalla Auto-Ringillä Porvoossa tänään, oikean takapyörän pinnapultit + mutterit uusitaan. Pakoputken takapäähän tulee pitkä pätkä uutta putkea, putki on takapäästään ihan pitsiä.
-
Seiska tuli kuntoon, nyt on oikean takapyörän pinnapultit ja äänet kunnossa :) iso kiitos Auto-Ring Porvoo Anssi Lampi :) Hyvää palvelua , suosittelen :)
-
Onhan mukava ajella seiskalla kun pakoputki ei vuoda ja pörise 8) joulukuisen mittariston korjauksen jälkeen mittariin tullut reilut 8 tkm :)
-
Seiskan pesuilta :) ensin foamerilla ja sen jälkeen vahashamppoolla, lopuksi kuivaus pyyhkeellä 8)
-
Torstaiajelulla 8)
(https://i.ibb.co/hdX7SNJ/20230518-151927.jpg) (https://ibb.co/hdX7SNJ)
-
Seiskan vaihteenvalitsijaan oli edellinen omistaja tehnyt teippivirityksen, että valintanuppi pysyy paikoillaan. Poika avasi systeemin ja tämmöinen kuvassa näkyvä jousi löytyi nupin alta. Jousi poistettiin ja valitsin kasattiin uudestaan ilman sitä. Nyt toimii niinkuin pitää ja ilman teippiviritystä :)
(https://i.ibb.co/dmX7hYy/20230518-165613.jpg) (https://ibb.co/dmX7hYy)
-
Sytytystulpat vaihtui nyt illalla :)
-
Varapyöräosasto tuli tarkastettua ja huollettua. Alkuperäinen varapyörä, Viskafors made in Sweden, sieltä löytyi ja renkaasta löytyi päiväys, joka tukee tätä olettamaa :) varapyörän vanteen mutterin reikien kartioissa on maali paikoillaan ja rengas on ajamattoman oloinen :)
(https://i.ibb.co/fkTbCmt/20230520-173521.jpg) (https://ibb.co/fkTbCmt)
(https://i.ibb.co/mq5NxDm/20230520-174310.jpg) (https://ibb.co/mq5NxDm)
-
Tänään ilta-ajelulla ilmaantui mielenkiintoinen ongelma, kesken ajon alkoi pyyhkijät pyyhkiä. Ja vasen ajovalo oli pimeä. Kun oli parkit päällä niin kaikki toimi ok. Kotona tutkimaan. Kun vasemman ajovalopolttimon irrotti, niin kaikki toimi muuten ok. Sulakerasiasta vasemman lähivalon sulake irti ja takaisin kiinni. Nyt kaikki toimii taas ok. Ajovalopolttimot on uudet Osramin H4:t.
-
Sulakkeiden kanssa pelatessa huomasin, että paikka 25 on tyhjä. Laitoin siihen 15A sulakkeen ja nyt alkoi takasumuvalo toimimaan :)
-
Nyt on ledit mittariston valaistuksessa 8)
(https://i.ibb.co/F625zkm/20230531-230628.jpg) (https://ibb.co/F625zkm)
-
1.7 ois tarkoitus lähteä seiskalla Mikkeliin Oldtimer Run:iin :)
-
Biltemasta löytyi eilen johdinadapteri seiskaan, auton omasta 9 napaisesta soitinliitännästä iso liittimiksi muuntava. Seiskassa on vielä alkuperäinen 9 napainen soitinliitin tallessa.
(https://i.ibb.co/rx5ckhJ/20230623-105314.jpg) (https://ibb.co/rx5ckhJ)
(https://i.ibb.co/1ZLNRZ3/20230622-222750.jpg) (https://ibb.co/1ZLNRZ3)
-
Seiskaan on nyt asennettu uusi soitin, Pioneerin MVH-S420BT :)
(https://i.ibb.co/1mWkNpX/20230627-002305.jpg) (https://ibb.co/1mWkNpX)
-
Uutta radiota kytkiessä löysin auton puolelta 9 napaisen liittimen lisäksi myös 4 napaisen liittimen. Seiskan mukana tulleessa Volvon omassa CR-47:ssa on vain yksi 9 napainen liitin soittimen johtosarjassa. CR-47 ei ole toiminut oikein kunnolla koko omistusaikana. Aluksi kytkin Pioneerin iso radiomuunnosjohtosarjaan vain 9 napaisella liittimellä, eikä toiminut kunnolla. Vähän aikaa tutkittua Iöysin auton puolelta 4 napaisen liittimen, jolle oli vastakappale iso radiomuunnosjohtosarjassa ja kytkin senkin. Nyt alkoi Pioneer toimia kunnolla.
-
Uutta radiota kytkiessä löysin auton puolelta 9 napaisen liittimen lisäksi myös 4 napaisen liittimen. Seiskan mukana tulleessa Volvon omassa CR-47:ssa on vain yksi 9 napainen liitin soittimen johtosarjassa. CR-47 ei ole toiminut oikein kunnolla koko omistusaikana. Aluksi kytkin Pioneerin iso radiomuunnosjohtosarjaan vain 9 napaisella liittimellä, eikä toiminut kunnolla. Vähän aikaa tutkittua Iöysin auton puolelta 4 napaisen liittimen, jolle oli vastakappale iso radiomuunnosjohtosarjassa ja kytkin senkin. Nyt alkoi Pioneer toimia kunnolla.
4-napainen pitäisi olla takakaiuttimien johdot.
Jos CR-407 jää tarpeettomaksi niin voisin sen parillakympillä lunastaa itselle varaosiksi.
-
Kelpaako tommonen museoautoon, vai tutkiiko ne mitään enää normaali katsastuksessa sen tarkastuksen jälkeen?
-
Kelpaako tommonen museoautoon, vai tutkiiko ne mitään enää normaali katsastuksessa sen tarkastuksen jälkeen?
Kieltämättä vähän outo suuntaus laittaa ledipolttimoja ja bluetooth-soitin museoautoon.
-
Lähti tänään uudelle omistajalle, voi luottaa.