Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Jesukkeli - 07.11.2022, 22:59:53
-
Moro. Eli pari kuukautta sitten käytin autoni vaihteistoöljynvaihdossa huuhtelemalla ja pesussa.
Nyt on auto alkanut oireilemaan niin että kun hetken ajaa auto tärisee eikä oikein vaihda ja kun pysähtyy ei enää lähde liikkeelle.
Öljyä on ja näyttää ihan hyvältä.
Hetken kun odottelee taas alkaa toimimaan hetkellisesti.
Epäilen että huuhtelussa irronnut lika on mahdollisesti tukkinut laatikon sihdin. Onko millainen homma sihti puhdistaa tai voiko niitä ostaa uusia?
-
Suodatin/sihti on näissä sillai ettei sitä pääse räpläämään ilman laatikon purkua.
-
Jos suodatin on tukossa, sen saa auki tekemällä huuhtelun vastasuuntaan tai ihan vain laskemalla öljyt pois, jättämällä tyhjennystulpan auki ja puhaltamalla paineilmalla vastasuuntaan.
-
Jos suodatin on tukossa, sen saa auki tekemällä huuhtelun vastasuuntaan tai ihan vain laskemalla öljyt pois, jättämällä tyhjennystulpan auki ja puhaltamalla paineilmalla vastasuuntaan.
Kiitos!
-
Jos suodatin on tukossa, sen saa auki tekemällä huuhtelun vastasuuntaan tai ihan vain laskemalla öljyt pois, jättämällä tyhjennystulpan auki ja puhaltamalla paineilmalla vastasuuntaan.
Mistä sitä paineilmaa sinne ampuis?
-
Samasta paikasta kuin huuhtelukin tehdään eli öljylinjan liitoksesta jäähdyttimessä. Ylempi letku irti(taisi olla samalla tavalla 4- ja 5-vaihteisissa) ja paineilmaa letkun suuntaan. Alkuvaiheilla linjasta tulee öljyä vastasuuntaan jos sinne laittaa painetta ja ilmapistooli lipeää pois paikaltaan eli kannattaa varautua siihen. Ilmaa voi syöttää jonkin aikaa, kunnes noin 2,5-3l öljyä on tullut ulos. Sen jälkeen linja paikalleen, tyhjennystulppa kiinni ja puhalletun määrän lisäksi täyttää noin 3,4-3,5l joka tulee ulos kun tyhjennystulppa avataan. Sen jälkeen määrän tarkastus ja toiminnan testaus.
-
Samasta paikasta kuin huuhtelukin tehdään eli öljylinjan liitoksesta jäähdyttimessä. Ylempi letku irti(taisi olla samalla tavalla 4- ja 5-vaihteisissa) ja paineilmaa letkun suuntaan. Alkuvaiheilla linjasta tulee öljyä vastasuuntaan jos sinne laittaa painetta ja ilmapistooli lipeää pois paikaltaan eli kannattaa varautua siihen. Ilmaa voi syöttää jonkin aikaa, kunnes noin 2,5-3l öljyä on tullut ulos. Sen jälkeen linja paikalleen, tyhjennystulppa kiinni ja puhalletun määrän lisäksi täyttää noin 3,4-3,5l joka tulee ulos kun tyhjennystulppa avataan. Sen jälkeen määrän tarkastus ja toiminnan testaus.
Mikähän vaihde pitää olla valittuna?
-
Ihan vaan P:llä ja auto tottakai sammuksissa.
-
Ihan vaan P:llä ja auto tottakai sammuksissa.
Mistä öljy laitetaan sisään sit ja pitääkö jotenki ilmata?
-
öljynmittatikun reijästä v70 mk1, s70 ei taida olla eroa ja en minä ainakaan ole ilmannu mistään :)
-
Mistä öljy laitetaan sisään sit ja pitääkö jotenki ilmata?
öljyä sisään vaan ja käymään, lisää öljyä, ite vaihdoin 3l kerrallaan tonni ajoa välissä ja 3l tämä proseduuri 3kertaa eipä tarvite pelätä lähtikö huuhtelussa paskat liikkeelle