Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kauppakassi - 18.11.2022, 08:21:52
-
tere
ongelmia ongelmia, tuli käynti ongelmaa, käy vajaalla, antaa koodin cem-1c01 L signal too high
viittasi lataukseen, joka oli 13,3 no laturi vaihtoon ja lataus nyt 13,6 mutta käynti samanlaista!
olisiko vinkkiä? seuraavaksi ilm cem yksikköä tarkastamaan.....
-
Joo cemmiä tsekkaamaan sitten mutta tuo vajaalla käynti tuntuu oudolta?
Ei mitään muuta koodia esim ecm:ltä?
Signaalipiuha tulee tietämykseni mukaan suoraan cemmiltä laturille ja jos tämä signaali häviää, laturi lataa 13.6V.
Onhan laturi nyt sopiva sun autoon eikä mikään -05 mallin laturi?
Se kai lähettää säätimen läpi erilaista signaalia ja koodi olis sama.
Vilkuile plus ja maakaapelien kunto ja kontaktipisteet. :P
Tiiä häntä, en mä oikeen ymmärrä näitä.
-
Käynti ongelma katosi puolan vaihdolla, hetkeksi... ja sitten tuli parin päivän päästä takaisin, ja sytytti lopuksi moottorivalon, joten on siellä varmasti jokin koodikin sen cem-1c01 L signal too high lisäksi! joka on ilm. CEM koodi? ja joo, aditalta hain laturin ja oli sama numero kuin entisessä( joka sekin toki on voinut olla väärä!) 2 piuhaa? irto johtoja ei näkynyt....
Viimeisin
kun kävi kaikilla oli sellaista alle 2t kierroksilla nykimistä/ pätkimistä--> olisiko jokin toinenkin puola menossa.... no vaihdoin kaikki loputkin( käytettyihin) ja edelleenkin rutkuttaa, mutta erilailla??. iso mahdollisuus että joku näistä on rikki, ja testerin saan vasta kuun vaihteessa joten nyt "sokkona" ja budjetti ei anna periksi ostaa kaikkia uusia puolia.Ellei ole ihan pakko.
Seuraava kysymys arvon raadille onkin: onko bosch n50€ vs halvin 22€ oikea ratkaisu?? vrt 260 vs. 110
-
Bosch tai delphi, hella, hitachi
Katoppa Aeromotors.fi hintoja...
https://aeromotors.fi/kataloog/volvo/v70-ii-285/2-4-t/sytytys-hehkutuslaitteet/sytytyspuola-yksikko?of=m4600;t14618;s10250
En tiedä miks tuolla magneti marelli on merkitty luokkaan valio? :P
-
Olisko nyt kuitenkin paras lukea ne koodit ensimmäiseksi, turha niitä osia on sinne arpoa. Missä tämä oireileva yksilö sijaitsee?
-
Jep, mutku.... sellaisen ihmeellisen härpäkkeen saan vasta kuukauden päästä....
Vantaalla on tämä lulla!
-
Vida on oikea laite tuon tutkimiseen, vantaallakin useampi vidan omistaja minun tietääkseni, jos nyt vaikka joku ilmoittautuisi niin saisit vian hakuun oikeaa tietoa.
-
Varmaan kannattaa lukea.
Tutulla oli just 2.5T joka ei sietäny kovempia vetoja vaan rötäs eikä mitään koodia. Lopulta tuli koodi kun oireet vaan paheni ja yks puolahan siellä kiukutteli.
Omassa puolat on menny aina lähes laakista kun on vedetty täysillä. O:-)
-
No nyt sit just meni taas yks.
Alko kiihdytyksessä tutiseen ja kävi neljällä.
Nilkutin kotiin ja vikakoodinlukua. Oli vaan että misfire ainakin yhdessä sylinterissä. En viittiny lähtee ajeleen vaan nyppiin liittimiä irti puolilta.
Ykkönen ei vaikuttanu mitään niin kai siihen pitää aamulla paikallisesta hakee uus Hella kun ei niillä muuta ollu hyllyssä.
Eiköhän se siitä?? :knuppel2:
Edit. Kyllähän se siitä, ykköspuola särki, uus tilalle ja taas rokkaa.
Vähän oli viileetä vaan aamusella täällä orihvelessä, -25°C. Ois pitäny olla talvikengät... :juhau:
-
Tähän päivitys
Vaihdoin kaikki puolat ja putsasin ETM, joka oli hirmu paskainen... samalla vaihdoin ilmansuodattimen ja nyt peuhaa kaikilla pytyillä!
Tuli ihan kivasti vetoja takaisin! vikavalo palaa vielä, ja odottelee kunhan saan sen matolaatikon jolla nollailla koodit.
Oikein toimiva oli Aeromotors, Kiitos vinkistä @laatikkovika! ja valitsin delphit jotka tuntuvat toimivan oikein hyvin! pienenä yksityiskohtana, meni vain raitisilmasuodatin väärin, se tuli suorakaiteen muotoisena ja tuossa on enempi neliö. Ei kannata lähetellä takaisin, josko jollakin on tieto että mihin käy niin on vapaana....
-
putsasin ETM, joka oli hirmu paskainen... samalla vaihdoin ilmansuodattimen ja nyt peuhaa kaikilla pytyillä!
Mitä kaikkea purit pois tieltä, että sait kaasuläpän käsiin? Melko tympeässä paikassa kyllä turboissa. Joissain videoissa kun purkaavat puoli autoa, toiset vähemmän. Pitäis itekkin irrotella tuo kun käyntihäiriöitä ilmennyt.
-
Ite putsailin vaan kotelo paikallaan. Imuputken klemmari auki ja putki alas, voi ottaa koko putken irti.
Sit vaan laitoin jarrupesua pirusti ja pyyhkeellä putsailin.
Kännyllä sieltä saa hyvin kuvaa niin näkee tuloksen. En viittiny ruveta ruuveja... :)
Mulla tosin vanhempi marellin kotelo mut ei kai se mitään.