Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Volvo2008 - 07.12.2022, 16:51:56
-
Kertokaapas naiselle jota voidaan vedättää huollossa kuinka paljon vain.
Syttyi tankkauksen jälkeen kerran punainen kolmio palamaan näyttöön. Vikakoodi P2585
Ei vaikutusta ole ajossa ollut, kun autolla ajettu valon syttymisen jälkeen jo varmaan kohta ainakin 500km.
Auto vm.2008 S40 1.6 diesel.
(https://i.ibb.co/yRWJQm8/16704244868122954181319666609187.jpg) (https://ibb.co/yRWJQm8)
-
Onko siellä huollossa täytetty eolys lisäaine säiliö ja NOLLATTU myös?
-
Ei ole lisätty mitään aineita... Nollasivat kuulemma koodit, mutta ei kolmio kyllä ollut sammuneena kun autolla lähdin.
Kannattaa varmaan ajaa Volvo-huoltoon ja jättää pajat sikseen?
-
Niin no monesti vaan äkkiä koodeja nollaukseen eikä edes katsota niitä sen kummemmin ja mietitä mistä johtuu tai mihin viittaavat.
Itse nyt pyrin siihen että ainakin aktiivisiin koodeihin hetken käyttää aikaa, monesti useampi koodi liittyy toisiinsa ja vikakin / oireet selviää helpommin.
-
Eolys lisäainesäiliö pitäisi täyttää ja katsoa toimiiko sen jälkeen ja jos ei niin säiliö mahdollisesti uusittava.
Tuo vikakoodi kun on niin ei tee hiukkassuodattimen polttoa eikä mene kauan kun hikkassuodatin tukossa ehkä 1000km vielä niin tukossa on ja tulee muita ongelmia.
-
Nyt on säiliö tosiaan täytetty, mutta edelleen jäi nollauksen jälkeen koodi ECM-A610 lisäaineannostuksen ohjausyksikkö (adm).
Onko siis koko säiliö uusittava?
-
Tehtiinkö lisäaineen putken täyttö testerillä anturin nollauksen yhteydessä?
-
En osaa kyllä sanoa tuohon, sanottiin vain että nollaus tehty ja laskuri nollattu myös. tosiaan taso alhainen koodi ainakin poistui.
Ohjeiden mukaan kertoi tehneensä ainakin tämän toimenpiteen...